شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تریبون آزاد گشایش اقتصاد ایران در دانشگاه

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، تریبون آزاد گشایش اقتصاد ایران با محوریت اقتصاد مقاومتی به همت انجمن علمی اقتصاد در محوطه دانشگاه ایلام و با حضور دانشجویان برگزار شد.

دانشجویان از طیف های مختلف به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص اقتصاد ایران و حل مشکل این اقتصاد با اقتصاد مقاومتی و مقاوم کردن اقتصاد پرداختند.

آقای فرید اخوان دبیر انجمن علمی اقتصاد در دانشگاه ایلام در جمع بندی نقطه نظرات دانشجویان در این تریبون آزاد به خبرنگار روابط عومی دانشگاه گفت: در این تریبون ? محور اقتصاد مقاومتی بحث و گفتگو شد و دانشجویان حول این محورها و شاخص ها دیدگاه های خود را بیا ن کردند.

وی شاخص اول را عدالت  اجتماعی عنوان کرد و گفت: رونق بدون عدالت اجتماعی غلط بوده و ارزشی نخواهد داشت باید وجود عدالت اجتماعی در فضای جامعه به نحوی باشد که همه افراد از امکانات و شرایط رفاهی برابر و کار و درآمد قابل قبول برخوردار باشند. در جامعه ای که تضاد طبقاتی وجود دارد و افرادی هستند که شغلی برای کسب درآمد و امرار معاش ندارند اگر دزدی رخ دهد ما نمی توانیم دست دزد را قطع کنیم.

اخوان دومین محورو شاخص را در رفع مشکل اقتصادی کشور از نگاه دانشجویان، وجود اقتصادی دانش بنیان و و بر پایه های علمی معرفی کرد و افزود: دانشجویان در این تریبون به اقتصاد قوی و پویای کشور آلملن اشاره کردند که بر مبنای دانش طرح ریزی شده و وجوداین ویژگی موجب می شود اقتصاد با علم و سطح علمی روز دنیا حرکت کرده و بازدهی آن به صرفه و رشدبهینه آن سریع تر باشد.

وی مقاوم بودن اقتصاد در برابر عوامل تهدید زا را از دیگر ویژگی های اقتصاد پویا و مولد خواند و اظهار داشت: این عوامل تهدید زا به دو بخش درونی و بیرونی قابل تقسیم هستند که غیر قابل پیش بینی بوده و معمولا اقتصادی که از استحکام لازم برخوردار نباشد و در این خصوص اقدامات کنترل کننده ای نداشته باشد در مواجه با این عوامل بسیار متضرر خواهد بود.

دبیر انجمن علمی اقتصاد دانشگاه ایلام که اجرای تریبون را نیزبرعهده داشت از تکیه بر ظرفیت های داخلی گفت و ادامه داد: هدف اقتصاد مقاومتی خودکفایی و اتکا به قابلیت‌های درونی کشور است، زیرا وقتی کشورمان از نظر تسهیلات نظامی، فناوری‌های صنعتی، دستاوردهای علمی و تحقیقات هسته‌ای به درجاتی رسید و به پیشرفت‌هایی نائل شد نوع نگاه ابرقدرت‌ها و کشورهای دنیا هم نسبت به ما تغییر می کند.

اخوان ازنگاه دانشجویان شرکت کننده در تریبون، داشتن رویکرد جهادی همراه با برنامه ریزی را از راه های تقویت اقتصاد کشور و داشتن اقتصادی مقاوم، بیان کرد و ابراز داشت: اقتصادباید مردم محور باشد و مردم دل به اقتصاد بدهند.

وی تأمین و تولید اقلام راهبردی چون گندم، کنجاله سویا، ذرت و بنزین را بستر ساز اقتصادی پویا و خود کفا دانست و تأکید کرد:هر کشوری که بتواند در تولید اقلام اصلی و راهبردی خود به خود شکوفایی و استقلال برسد و خود تولید کننده بوده و نیازی به واردات از بیرون نداشته باشد، دارای اقتصادی شکوفا مقاوم و مولد است.

اخوان با بیان اینکه فساد ستیزی در اقتصاد باید شفاف سازی شود افزود: تغییر الگوی مصرف، و مبارزه با فساد اقتصادی هرکدام راهکاری مؤثر در درمان اقتصاد بیمار کشور است.

دبیر انجمن علمی اقتصاد دانشگاه ایلام یادآور شد: اقتصاد مقاومتی یعنی تشخیص به موقع نقاط فشار و اقدام سریع جهت کنترل و بی اثر کردن تحریم‌ها و تبدیل فشارهای پیش آمده به فرصت، که لزوماً عبور از این گردنه، مشارکت همه مردم را می‌طلبد. نتیجه اینکه راه چاره‌، کم کردن وابستگی‌ها، حمایت از تولید ملی، التزام به مصرف کالاهای ایرانی و نیز تلاش برای استقلال و خوداتکایی اقتصادی است.

تريبون آزاد گشايش اقتصاد ايران در دانشگاه تريبون آزاد گشايش اقتصاد ايران در دانشگاه تريبون آزاد گشايش اقتصاد ايران در دانشگاه تريبون آزاد گشايش اقتصاد ايران در دانشگاه تريبون آزاد گشايش اقتصاد ايران در دانشگاه تريبون آزاد گشايش اقتصاد ايران در دانشگاه تريبون آزاد گشايش اقتصاد ايران در دانشگاه تريبون آزاد گشايش اقتصاد ايران در دانشگاه تريبون آزاد گشايش اقتصاد ايران در دانشگاه تريبون آزاد گشايش اقتصاد ايران در دانشگاه