تریبون آزاد گشایش اقتصاد ایران در دانشگاه

خانه خبرها
تريبون آزاد گشايش اقتصاد ايران در دانشگاه

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، تريبون آزاد گشايش اقتصاد ايران با محوريت اقتصاد مقاومتي به همت انجمن علمي اقتصاد در محوطه دانشگاه ايلام و با حضور دانشجويان برگزار شد.

دانشجويان از طيف هاي مختلف به بيان نظرات و ديدگاه هاي خود در خصوص اقتصاد ايران و حل مشکل اين اقتصاد با اقتصاد مقاومتي و مقاوم کردن اقتصاد پرداختند.

آقاي فريد اخوان دبير انجمن علمي اقتصاد در دانشگاه ايلام در جمع بندي نقطه نظرات دانشجويان در اين تريبون آزاد به خبرنگار روابط عومي دانشگاه گفت: در اين تريبون ? محور اقتصاد مقاومتي بحث و گفتگو شد و دانشجويان حول اين محورها و شاخص ها ديدگاه هاي خود را بيا ن کردند.

وي شاخص اول را عدالت  اجتماعي عنوان کرد و گفت: رونق بدون عدالت اجتماعي غلط بوده و ارزشي نخواهد داشت بايد وجود عدالت اجتماعي در فضاي جامعه به نحوي باشد که همه افراد از امکانات و شرايط رفاهي برابر و کار و درآمد قابل قبول برخوردار باشند. در جامعه اي که تضاد طبقاتي وجود دارد و افرادي هستند که شغلي براي کسب درآمد و امرار معاش ندارند اگر دزدي رخ دهد ما نمي توانيم دست دزد را قطع کنيم.

اخوان دومين محورو شاخص را در رفع مشکل اقتصادي کشور از نگاه دانشجويان، وجود اقتصادي دانش بنيان و و بر پايه هاي علمي معرفي کرد و افزود: دانشجويان در اين تريبون به اقتصاد قوي و پوياي کشور آلملن اشاره کردند که بر مبناي دانش طرح ريزي شده و وجوداين ويژگي موجب مي شود اقتصاد با علم و سطح علمي روز دنيا حرکت کرده و بازدهي آن به صرفه و رشدبهينه آن سريع تر باشد.

وي مقاوم بودن اقتصاد در برابر عوامل تهديد زا را از ديگر ويژگي هاي اقتصاد پويا و مولد خواند و اظهار داشت: اين عوامل تهديد زا به دو بخش دروني و بيروني قابل تقسيم هستند که غير قابل پيش بيني بوده و معمولا اقتصادي که از استحکام لازم برخوردار نباشد و در اين خصوص اقدامات کنترل کننده اي نداشته باشد در مواجه با اين عوامل بسيار متضرر خواهد بود.

دبير انجمن علمي اقتصاد دانشگاه ايلام که اجراي تريبون را نيزبرعهده داشت از تکيه بر ظرفيت هاي داخلي گفت و ادامه داد: هدف اقتصاد مقاومتي خودکفايي و اتکا به قابليت‌هاي دروني کشور است، زيرا وقتي کشورمان از نظر تسهيلات نظامي، فناوري‌هاي صنعتي، دستاوردهاي علمي و تحقيقات هسته‌اي به درجاتي رسيد و به پيشرفت‌هايي نائل شد نوع نگاه ابرقدرت‌ها و کشورهاي دنيا هم نسبت به ما تغيير مي کند.

اخوان ازنگاه دانشجويان شرکت کننده در تريبون، داشتن رويکرد جهادي همراه با برنامه ريزي را از راه هاي تقويت اقتصاد کشور و داشتن اقتصادي مقاوم، بيان کرد و ابراز داشت: اقتصادبايد مردم محور باشد و مردم دل به اقتصاد بدهند.

وي تأمين و توليد اقلام راهبردي چون گندم، کنجاله سويا، ذرت و بنزين را بستر ساز اقتصادي پويا و خود کفا دانست و تأکيد کرد:هر کشوري که بتواند در توليد اقلام اصلي و راهبردي خود به خود شکوفايي و استقلال برسد و خود توليد کننده بوده و نيازي به واردات از بيرون نداشته باشد، داراي اقتصادي شکوفا مقاوم و مولد است.

اخوان با بيان اينکه فساد ستيزي در اقتصاد بايد شفاف سازي شود افزود: تغيير الگوي مصرف، و مبارزه با فساد اقتصادي هرکدام راهکاري مؤثر در درمان اقتصاد بيمار کشور است.

دبير انجمن علمي اقتصاد دانشگاه ايلام يادآور شد: اقتصاد مقاومتي يعني تشخيص به موقع نقاط فشار و اقدام سريع جهت کنترل و بي اثر کردن تحريم‌ها و تبديل فشارهاي پيش آمده به فرصت، که لزوماً عبور از اين گردنه، مشارکت همه مردم را مي‌طلبد. نتيجه اينکه راه چاره‌، کم کردن وابستگي‌ها، حمايت از توليد ملي، التزام به مصرف کالاهاي ايراني و نيز تلاش براي استقلال و خوداتکايي اقتصادي است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها