شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سیاستی را می پسندیم که قواعد دانشگاهی ما را بپذیرد

به گزارش خبرنگار روابط عموم،  نشست  اعضاء دو طیف سیاسی، جامعه اسلامی دانشگاه ایلام و مجمع پیروان خط امام(ره)  با اعضاء هیأت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاهیان برگزار شد.

در این نشست” دکتر علی اکبری” سرپرست دانشگاه ایلام و رئیس هیأت نظارت بر تشکل ها با ابراز خرسندی از حضور در جمع این اعضاء و تبریک به اعضای جدید جامعه اسلامی که به تازگی انتخاب شدند، گفت: مجموعه دانشگاه از حوزه فعالیت های شما مادامی که در چارچوب انقلاب اسلامی و ادبیات اخلاقی دانشگاه، و منش دانشگاهی باشد حمایت خواهد کرد.

 

درهای دانشگاه را به روی سیاست نمیبندیم ولی سیاستی را می پسندیم که قواعد دانشگاهی ما را قبول کرده و بپذیرد

سرپرست دانشگاه ایلام با بیان اینکه دانشگاه علاقه مند است همه  برنامه های پیشنهادی شما به اجرا در آید، بیان داشت: دانشگاه به هیچ وجه باشگاه سیاسی نیست، بلکه باشگاه نخبگان است که سیاست هم در آن راه دارد.

وی افزود: ما درهای دانشگاه را به روی سیاست نمیبندیم ولی سیاستی را می پسندیم که قواعد دانشگاهی ما را قبول کرده و بپذیرد.

آقای دکتر علی اکبری در خصوص انتخابات پیش رو و اقدامات لازم برای آمادگی فضای دانشگاه در این موقعیت حساس اظهار داشت: محیط دانشگاه اقتضاء می کند که سیاسیون بیایند و در این محیط خود را نشان دهند نه اینکه در صدد گروکشی و سوء استفاده باشند.

سرپرست دانشگاه ایلام خطاب به اعضاء تشکل های یادآور شد: شما را به عنوان تشکل های سیاسی می شناسند انتظاردارم برنامه ای که برگزار می کنید از وجاهت اعلی برخوردار بوده و مدعوین این برنامه کسانی باشند که بتوانند در آموزش سیاسی به اساتید و دانشجویان مؤثر باشند.

وی افزود: همه به سراغ شما خواهند آمد پس در مراودات و جبهه گیری ها، سبقه ی دانشگاهی را فدای هیچ کاری نکنید و سبقه علمی و پژوهشی را در درجه اول قرار دهید.

 

سیاست ایران از اخلاق و مبانی اخلاقی فاصله گرفته است/ هردو جناح از شرایط یکسان برای بروز و ظهور در دانشگاه برخوردارخواهندبود

آقای علی اکبری با اشاره به این موضوع که مریضی سیاست ایران این است که از اخلاق فاصله گرفته و در حال دور شدن از مبانی دینی است، بیان کرد: من قول میدهم در دانشگاه برای هردو تشکل، دانشگاه شرایط یکسان را فراهم کند و هر دو جناح باید در این محیط بتوانند همدیگر را بپذیرند.

سرپرست دانشگاه ایلام از  دانشجویان خواست در اجراو برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و پارادایم های انتقادی خود نقد علمی و منصف و مستدل داشته باشند، ادامه داد:  یاد بگیریم نقد را در دانشگاه بیاموزیم و اگر در جامعه نتوانستیم اصلاح طلب و اصول گرا را کنار هم بنشانیم در دانشگاه این کار را عملی کنیم.

آقای دکتر علی اکبری گفت: هردو از نظر من از لحاظ اینکه دو تشکل رسمی هستید یکسان و برابرید و مادامی که قواعد دانشگاه را رعایت کنید نظر و ایده و برنامه شما دیده شده و تأیید می شود.

وی با اشاره به جو سیاسی حاکم بر استان گفت: در ایلام عرصه سیاست با افراط،  مرزش خیلی کمرنگ و ناچیز شده و این هم دلایل مختلفی دارد که معمولا افراد یا برای نان یا برای نام بسیاری از چارچوب ها را فراموش می کنند و از این مرز خارج می شوند.

 

سیاست با انصاف واخلاق و تعهد همواره مورد تأیید است

سرپرست دانشگاه ایلام با بیان این نکته که سیاست با انصاف و تعهد همواره مورد تأیید الست افزود: خط قرمز واقعیت زندگی امروز است و در سیاست این خط قرمز مرزهایی دارد که اخلاق، مردی و نامردی، و انصاف جزو این خطوط قرمز به حساب می آیند.

وی با اشاره به برگزاری کرسی ها و نشست هایی که در دانشگاه اجرا می شود اظهار داشت: هرکس که  برای سخنرانی در این برنامه ها  دعوت می شود خودش باید از خودش دفاع کند و کسانی که حضور داشته و معمولا صحبتی می کنند این افراد سئوال دارند و در پی پاسخ اند و اصلا ضدیتی در این بین وجود ندارد.

وی سیاست را قاموس دانشگاه دانست و گفت، در حفظ حرمت و شأن افراد مدعو بکوشید .

 

برنامه ای که قبل از ارائه به شورای فرهنگی اعلام عمومی شود به مرحله رأی گیری هم نخواهد رسید 

سرپرست دانشگاه ایلام در خصوص چگونگی اجرای برنامه های پیشنهادی این دو طیف به شورای فرهنگی دانشگاه تصریح کرد: هر برنامه ای قبل از ارائه به شورای دانشگاه اعلام شود، غیر ممکن است رأی گیری شود.

وی هدف از این امر را نظم بخشیدن به دانشگاه و حفظ جایگاه شورای فرهنگی اعلام و بیان داشت: برنامه ای قابل اجرا است که توسط شورا تأیید شده باشد.

دکتر علی اکبری در ادامه تأکید کرد: ممکن است دانشگاه و شورای فرهنگی برنامه های را قبول کند اما شورای تامین استان اجرایی شدن آن برنامه را  نپذیرفته و به مصلحت نداند.

 

همواره نیت دانشگاه و هدف اصلی  دانشگاه ایلام درخشیدن  در سپهر آموزشی، فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم است 

سرپرست دانشگاه ایلام  گفت: هیچ گاه کم رنگ شدن فعالیت های یک گروه و به حاشیه انداختن آن مد نظر نیست و نبوده و از دانشجویان عضو هر دو تشکل سیاسی خواست با همدلی و همکاری و همیاری در همه برنامه ها جدای از این موضوع که کدام گروه بانی و برگزار کننده است عمل کنند زیرا در نهاایت خوب یا بد آن برنامه با نام دانشگاه ایلام مطرح خواهد شد.

علی اکبری تصریح کرد: در گزینش برنامه ها ی پیشنهادی به نحوی عمل کنید که وجاهت و کلاس دانشگاه ایلام ارتقاء پیدا کند و فعالیت های خود را غیر از سیاست به حوزه های فرهنگ، علم و هنر هم سوق دهید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه برای اجرای برنامه های با کیفیت تلاش کرده و با صرف بودجه در جهت افزایش توسعه و گسترش جنبه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و … دریغ نخواهد کرد.

سياستي را مي پسنديم که قواعد دانشگاهي ما را بپذيرد سياستي را مي پسنديم که قواعد دانشگاهي ما را بپذيرد سياستي را مي پسنديم که قواعد دانشگاهي ما را بپذيرد سياستي را مي پسنديم که قواعد دانشگاهي ما را بپذيرد