سیاستی را می پسندیم که قواعد دانشگاهی ما را بپذیرد

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عموم،  نشست  اعضاء دو طيف سياسي، جامعه اسلامي دانشگاه ايلام و مجمع پيروان خط امام(ره)  با اعضاء هيأت نظارت بر تشکل هاي اسلامي دانشگاهيان برگزار شد.

در اين نشست” دکتر علي اکبري” سرپرست دانشگاه ايلام و رئيس هيأت نظارت بر تشکل ها با ابراز خرسندي از حضور در جمع اين اعضاء و تبريک به اعضاي جديد جامعه اسلامي که به تازگي انتخاب شدند، گفت: مجموعه دانشگاه از حوزه فعاليت هاي شما مادامي که در چارچوب انقلاب اسلامي و ادبيات اخلاقي دانشگاه، و منش دانشگاهي باشد حمايت خواهد کرد.

 

درهاي دانشگاه را به روي سياست نميبنديم ولي سياستي را مي پسنديم که قواعد دانشگاهي ما را قبول کرده و بپذيرد

سرپرست دانشگاه ايلام با بيان اينکه دانشگاه علاقه مند است همه  برنامه هاي پيشنهادي شما به اجرا در آيد، بيان داشت: دانشگاه به هيچ وجه باشگاه سياسي نيست، بلکه باشگاه نخبگان است که سياست هم در آن راه دارد.

وي افزود: ما درهاي دانشگاه را به روي سياست نميبنديم ولي سياستي را مي پسنديم که قواعد دانشگاهي ما را قبول کرده و بپذيرد.

آقاي دکتر علي اکبري در خصوص انتخابات پيش رو و اقدامات لازم براي آمادگي فضاي دانشگاه در اين موقعيت حساس اظهار داشت: محيط دانشگاه اقتضاء مي کند که سياسيون بيايند و در اين محيط خود را نشان دهند نه اينکه در صدد گروکشي و سوء استفاده باشند.

سرپرست دانشگاه ايلام خطاب به اعضاء تشکل هاي يادآور شد: شما را به عنوان تشکل هاي سياسي مي شناسند انتظاردارم برنامه اي که برگزار مي کنيد از وجاهت اعلي برخوردار بوده و مدعوين اين برنامه کساني باشند که بتوانند در آموزش سياسي به اساتيد و دانشجويان مؤثر باشند.

وي افزود: همه به سراغ شما خواهند آمد پس در مراودات و جبهه گيري ها، سبقه ي دانشگاهي را فداي هيچ کاري نکنيد و سبقه علمي و پژوهشي را در درجه اول قرار دهيد.

 

سياست ايران از اخلاق و مباني اخلاقي فاصله گرفته است/ هردو جناح از شرايط يکسان براي بروز و ظهور در دانشگاه برخوردارخواهندبود

آقاي علي اکبري با اشاره به اين موضوع که مريضي سياست ايران اين است که از اخلاق فاصله گرفته و در حال دور شدن از مباني ديني است، بيان کرد: من قول ميدهم در دانشگاه براي هردو تشکل، دانشگاه شرايط يکسان را فراهم کند و هر دو جناح بايد در اين محيط بتوانند همديگر را بپذيرند.

سرپرست دانشگاه ايلام از  دانشجويان خواست در اجراو برگزاري کرسي هاي آزاد انديشي و پارادايم هاي انتقادي خود نقد علمي و منصف و مستدل داشته باشند، ادامه داد:  ياد بگيريم نقد را در دانشگاه بياموزيم و اگر در جامعه نتوانستيم اصلاح طلب و اصول گرا را کنار هم بنشانيم در دانشگاه اين کار را عملي کنيم.

آقاي دکتر علي اکبري گفت: هردو از نظر من از لحاظ اينکه دو تشکل رسمي هستيد يکسان و برابريد و مادامي که قواعد دانشگاه را رعايت کنيد نظر و ايده و برنامه شما ديده شده و تأييد مي شود.

وي با اشاره به جو سياسي حاکم بر استان گفت: در ايلام عرصه سياست با افراط،  مرزش خيلي کمرنگ و ناچيز شده و اين هم دلايل مختلفي دارد که معمولا افراد يا براي نان يا براي نام بسياري از چارچوب ها را فراموش مي کنند و از اين مرز خارج مي شوند.

 

سياست با انصاف واخلاق و تعهد همواره مورد تأييد است

سرپرست دانشگاه ايلام با بيان اين نکته که سياست با انصاف و تعهد همواره مورد تأييد الست افزود: خط قرمز واقعيت زندگي امروز است و در سياست اين خط قرمز مرزهايي دارد که اخلاق، مردي و نامردي، و انصاف جزو اين خطوط قرمز به حساب مي آيند.

وي با اشاره به برگزاري کرسي ها و نشست هايي که در دانشگاه اجرا مي شود اظهار داشت: هرکس که  براي سخنراني در اين برنامه ها  دعوت مي شود خودش بايد از خودش دفاع کند و کساني که حضور داشته و معمولا صحبتي مي کنند اين افراد سئوال دارند و در پي پاسخ اند و اصلا ضديتي در اين بين وجود ندارد.

وي سياست را قاموس دانشگاه دانست و گفت، در حفظ حرمت و شأن افراد مدعو بکوشيد .

 

برنامه اي که قبل از ارائه به شوراي فرهنگي اعلام عمومي شود به مرحله رأي گيري هم نخواهد رسيد 

سرپرست دانشگاه ايلام در خصوص چگونگي اجراي برنامه هاي پيشنهادي اين دو طيف به شوراي فرهنگي دانشگاه تصريح کرد: هر برنامه اي قبل از ارائه به شوراي دانشگاه اعلام شود، غير ممکن است رأي گيري شود.

وي هدف از اين امر را نظم بخشيدن به دانشگاه و حفظ جايگاه شوراي فرهنگي اعلام و بيان داشت: برنامه اي قابل اجرا است که توسط شورا تأييد شده باشد.

دکتر علي اکبري در ادامه تأکيد کرد: ممکن است دانشگاه و شوراي فرهنگي برنامه هاي را قبول کند اما شوراي تامين استان اجرايي شدن آن برنامه را  نپذيرفته و به مصلحت نداند.

 

همواره نيت دانشگاه و هدف اصلي  دانشگاه ايلام درخشيدن  در سپهر آموزشي، فرهنگي، اجتماعي وزارت علوم است 

سرپرست دانشگاه ايلام  گفت: هيچ گاه کم رنگ شدن فعاليت هاي يک گروه و به حاشيه انداختن آن مد نظر نيست و نبوده و از دانشجويان عضو هر دو تشکل سياسي خواست با همدلي و همکاري و همياري در همه برنامه ها جداي از اين موضوع که کدام گروه باني و برگزار کننده است عمل کنند زيرا در نهاايت خوب يا بد آن برنامه با نام دانشگاه ايلام مطرح خواهد شد.

علي اکبري تصريح کرد: در گزينش برنامه ها ي پيشنهادي به نحوي عمل کنيد که وجاهت و کلاس دانشگاه ايلام ارتقاء پيدا کند و فعاليت هاي خود را غير از سياست به حوزه هاي فرهنگ، علم و هنر هم سوق دهيد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: دانشگاه براي اجراي برنامه هاي با کيفيت تلاش کرده و با صرف بودجه در جهت افزايش توسعه و گسترش جنبه هاي مختلف علمي، پژوهشي، فرهنگي و … دريغ نخواهد کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها