شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

اولین نشست شورای راهبردی ستاد بزرگداشت روزجهانی معماری و شهرسازی استان ایلام برگزارشد

به گزارش روابط عمومی، اولین نشست شورای راهبردی ستاد بزرگداشت روزجهانی معماری و شهرسازی استان ایلام با حضور اعضاء شورا در دانشگاه ایلام برگزار شد.

دکتر علی‌اکبری، رییس دانشگاه ایلام و رییس ستاد گرامیداشت روز جهانی معماری و شهرسازی استان ایلام در اولین نشست شورای راهبردی ستاد بزرگداشت روزجهانی معماری و شهرسازی استان ایلام  ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و خیر مقدم به شرکت کنندگان در این نشست، بیان داشت: همانطور که همه ی همکاران دانشگاهی و دوستان در حوزه‌ی تخصصی عمران، معماری و شهرسازی استحضار دارید دانشگاه باید در یک زمان هایی وظیفه ی خود را نسبت به جامعه ایفا کند و این وظیفه بعضی وقت ها ممکن است بیش از برگزاری کلاس درس و اعطای مدرک تحصیلی باشد.

رییس ستاد گرامیداشت روز جهانی معماری و شهرسازی استان ایلام افزود: یکی از انتظاراتی که بعضی از دوستان از دانشگاه دارند و برآورده نشده همین بخش فرهنگ ‌سازی، تعمیق باورها و در واقع آماده کردن جامعه برای پذیرش دیدگاه‌های علمی می باشد به همین خاطر امروز دور هم جمع شدیم تا برای یک مناسبت هم‌اندیشی کنیم. از طرفی دوستان عزیز مستحضرند که فلسفه نام گذاری‌ها ایجاد حساسیت است و متناسب با این حساسیت‌ها ، اقداماتی برای بهتر شدن اوضاع انجام شود، علیرغم اینکه بنده در این حوزه تخصصی ندارم اما معماری و شهرسازی بخشی از زندگی ماست چه بسا برخی رفتارهایی که ما در جوامع داریم ناشی از تحمیل شرایط محیطی است.

دکتر علی‌اکبری اظهار داشت: بنا بر وجود چند ساله‌ی رشته ی معماری و شهرسازی در دانشگاه‌ها، به جز برخی موارد خاص معماری ، مجموعه‌ی معماری و شهرسازی مورد رضایت نیست اما آن موارد خاص نشان ‌دهنده‌ی وجود قابلیت می باشد. همه میدانیم در دنیا بحث هویت یکی از مقولات است و در مواقعی حتی نمای خانه ها به سلیقه ی صاحب خانه نیست تا هماهنگی لازم حفظ شود.

دکتر علی‌اکبری، رییس دانشگاه ایلام گفت: امروز در راستای ماموریتی که به دانشگاه محول شده، برای اقدام در این زمینه  دانشگاه دکتر خداکرمی را به عنوان دبیر ستاد گرامیداشت روز جهانی معماری و شهرسازی استان ایلام معرفی می نماید، ضمن اینکه می دانم هر کاری صورت گیرد بدون همکاری و مشارکت همه غیر ممکن است. امیدوارم به بهانه‌ی این روز، حساسیت بخش‌های مرتبط را در خصوص توجه به معماری و شهرسازی بالا ببریم و اگر هم توانی داریم با هم‌افزایی به معماری و شهرسازی استان کمک کنیم.

دکتر خدا کرمی عضو هیأت علمی دانشکده فنی و مهندسی،دبیر ستاد گرامیداشت روز جهانی معماری و شهرسازی استان ایلام ا ضمن خیرمقدم به حاضرین در سخنانی بیان داشت: هدف این برنامه این است که این برنامه یک برنامه‌ی ترویجی باشد و مسئولیت آن بین ارگان ها، سازمان ها و نهادهای مرتبط با معماری و شهرسازی استان توزیع شود.

وی افزود: بنیاد علمی- پژوهشی به نام بنیاد جهانی معماری و شهرسازی با بیش از 100 عضو وجود دارد که این بنیاد یک بنیاد مردم نهاد و غیر دولتی است و از آنجا که ایران هم عضو این بنیاد است به دنبال ترویج اهداف این بنیاد می باشد که یکی از اهداف آن بزرگداشت روز جهانی معمار و شهرسازی است و آنچه که ما در ایلام در پی آن هستیم برپایی برنامه ایست که مشارکت دو بخش دولتی وخصوصی را در پی داشته باشد در نهایت در این دو بخش دغدغه ها توزیع  و راه حل هایی برای آنها مطرح شود.

دبیر ستاد گرامیداشت روز جهانی معماری و شهرسازی استان ایلام اظهار داشت: در هر استان یک رئیس ستاد است که الزاما رئیس دانشگاه ملی آن استان باید باشد این نهاد میخواهد از طریق وزارت علوم برنامه اش را پیاده سازی کند ولی هدف این نیست که دانشگاه مجری و مسئول تمام قد باشد. و آنچه مهم است توزیع مسئولیت است و برای اینکه این اتفاق بیفتد در کنار ریاست ستاد استانی یک دبیر استانی انتخاب می شود.

دکتر خدا کرمی گفت: اولین وظیفه در این حوزه تشکیل شورای راهبردی است که اعضای آن شورا باید از دو بخش خصوصی ودولتی انتخاب شوند. طبق پیشنهاد خود بنیاد ما دوستان را به عنوان اعضاء شورای راهبردی دعوت کردیم.اگر بخواهیم اعضا را بصورت کلی معرفی کنیم کلیه ی نهاد ها، سازمان ها و ارگان های در گیر با معماری و شهرسازی و همچنین کلیه ی بنیادهای دولتی باید عضو این شورا باشند. برنامه ای که برای این روز طراحی شده برنامه ی همایش یک روزه می باشد که در کنار آن برگزاری کارگاه های آموزشی، مسابقه و نمایشگاه نیز بخشی از این فعالیت است.

 در ادامه این نشست اعضای شورای راهبردی ستاد بزرگداشت روزجهانی معماری و شهرسازی استان ایلام در سخنانی نظرات و پیشنهادات  خود را بیان داشتند.

شایان ذکر است اعضای این شورا  را رییس دانشگاه ایلام (رییس ستاد)، دبیر ستاد، مدیر کل امور شهری استانداری ایلام، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام، مدیر کل صدا و سیمای استان ایلام، شهردار ایلام، مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام، مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام، مدیر گروه معماری دانشگاه پیام نور،   رییس انجمن انبوه سازان استان ایلام، دبیر انجمن پیمانکاران استان ایلام، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، رییس شورای شهر ایلام، معاونت پژوهشی دانشگاه پیام نور ایلام، معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ایلام، معاون پژوهشی مؤسسه غیر انتفاعی باختر ایلام، مدیر گروه دانشجویان ارشد معماری دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، معاونت پژوهشی پارک علم و فناوری ایلام، مدیر گروه معماری دانشگاه پیام نور ایلام، معاونت امور عمرانی استانداری، ریاست سازمان نظام مهندسی استان ایلام ، مدیر گروه معماری دانشگاه ایلام تشکیل می دهند.