شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

منکر و معروف های پنهان جامعه مغفول مانده اند/هدف قیام عاشورا بیداری اسلامی در زمان خود بود

به گزارش روابط عمومی و به نقل از ایلام رصد،حجت الاسلام و المسلمین"شمس الله سراج" مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ایلام، درتبیین اهداف قیام عاشورا اظهار داشت: نهضت امام حسین(ع) و به تبع آن قیام عاشورا شکل گرفت که اسلام درست معرفی شده و ماهیت اصلی آن از دست نرود.

وی افزود: از اهداف قیام عاشورا بیداری اسلامی در زمان خود بود که حاکمان وقت اسلام را فقط در مساجد میخواستند و اجازه ورود آن به سیاست را ندادند اما امام حسین(ع) روشن ساخت که اسلام دین سیاست و دیانت با هم است.

وی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اساسی ترین هدف حرکت امام حسین(ع) اعلام کرد و درخصوص لزوم اجرای مراتب امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: کسی باید به انجام این فریضه مبادرت کند و بعبارتی کسی می تواند امر به معروف و نهی از منکر نماید که خود اسلام شناس باشد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ایلام، بیان داشت: شیوه امربه معروف و نهی از منکر در محیط های دانشگاهی بسیار متفاوت تر از محیط های دیگر است و ترویج این فریضه باید به شیوه علمی صورت گیرد زیرا روش های عامه برای دانشگاهیان مثمر ثمر نخواهد بود.

وی اضافه کرد: موارد منکر و معروف در محیط های علمی، چه در خصوص دانشجویان و چه غیر آنان تفاوت وجود دارد لذا کار در این حوزه دشوار بوده و نیاز به شناخت همه جانبه و کار عمیق علمی دارد.

دکتر سراج با اشاره به لزوم واکاوی و تشریح معروف و منکر های پنهانی در جامعه اظهار داشت: معروف و منکرهای پنهانی همچون رانت خواری و سوء استفاده کردن از پست و مقام در جامعه وجود دارد که مورد اغفال واقع شده  و ضرورت پرداختن به آنان نیاز جامعه است.

منکر و معروف هاي پنهان جامعه مغفول مانده اند/هدف قيام عاشورا بيداري اسلامي در زمان خود بود