منکر و معروف های پنهان جامعه مغفول مانده اند/هدف قیام عاشورا بیداری اسلامی در زمان خود بود

خانه خبرها
منکر و معروف هاي پنهان جامعه مغفول مانده اند/هدف قيام عاشورا بيداري اسلامي در زمان خود بود

به گزارش روابط عمومي و به نقل از ايلام رصد،حجت الاسلام و المسلمين"شمس الله سراج" مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ايلام، درتبيين اهداف قيام عاشورا اظهار داشت: نهضت امام حسين(ع) و به تبع آن قيام عاشورا شکل گرفت که اسلام درست معرفي شده و ماهيت اصلي آن از دست نرود.

وي افزود: از اهداف قيام عاشورا بيداري اسلامي در زمان خود بود که حاکمان وقت اسلام را فقط در مساجد ميخواستند و اجازه ورود آن به سياست را ندادند اما امام حسين(ع) روشن ساخت که اسلام دين سياست و ديانت با هم است.

وي فريضه امر به معروف و نهي از منکر را اساسي ترين هدف حرکت امام حسين(ع) اعلام کرد و درخصوص لزوم اجراي مراتب امر به معروف و نهي از منکر، تصريح کرد: کسي بايد به انجام اين فريضه مبادرت کند و بعبارتي کسي مي تواند امر به معروف و نهي از منکر نمايد که خود اسلام شناس باشد.

مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ايلام، بيان داشت: شيوه امربه معروف و نهي از منکر در محيط هاي دانشگاهي بسيار متفاوت تر از محيط هاي ديگر است و ترويج اين فريضه بايد به شيوه علمي صورت گيرد زيرا روش هاي عامه براي دانشگاهيان مثمر ثمر نخواهد بود.

وي اضافه کرد: موارد منکر و معروف در محيط هاي علمي، چه در خصوص دانشجويان و چه غير آنان تفاوت وجود دارد لذا کار در اين حوزه دشوار بوده و نياز به شناخت همه جانبه و کار عميق علمي دارد.

دکتر سراج با اشاره به لزوم واکاوي و تشريح معروف و منکر هاي پنهاني در جامعه اظهار داشت: معروف و منکرهاي پنهاني همچون رانت خواري و سوء استفاده کردن از پست و مقام در جامعه وجود دارد که مورد اغفال واقع شده  و ضرورت پرداختن به آنان نياز جامعه است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها