شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تضعیف و تخریب شورای نگهبان خیانت به نظام، اسلام و مردم است

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام گفت: هر گونه تضعیف، تخریب ، شبهه افکنی ، فضا سازی ، نسبت به شورای نگهبان خیانت به نظام، اسلام ، استقلال و اعتماد مردم است.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین "سید محمد باقر هاشمی" معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام, در گفتگو با خبرنگار ایلام رصد، با بیان وجود اهمیت شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی است که وظیفه حراست از قانون اساسی از طریق تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و ارائه نظرات تفسیری دارد و از طرفی حراست از شرع از طریق تطبیق مصوبات با آموزه های قرآنی، سنت سیره نبوی، ائمه اطهار و موازین اسلام را بر عهده دارد.

وی افزود: وظیفه خطیر دیگر این نهاد و نظارت بر انتخابات و بررسی صلاحیت هاست که در واقع شورای نگهبان با توجه به وظایفی که دارد حافظ اسلامیت نظام، پاسداری از قانون اساسی ، دفاع همه جانبه از حقوق مردم هم در امر تأیید صلاحیت ها هم نظارت بر انتخابات می باشد چون هر رأی که به صندوق انداخته می شود حق الناس و شاید مهمترین حقی باشد که در سرنوشت فرد و جامعه تأثیر اساسی و بی بدیل دارد.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد:  شورای نگهبان هم توانسته با سرلوحه قرار دادن رهنمودها، بیانات ، اندیشه ها و توصیه های امام عظیم الشأن و مقام معظم رهبری و بهره گرفتن از وصیت نامه الهی سیاسی معمار کبیر انقلاب با بصیرت و آگاهی و دشمن شناسی با قوت و قدرت در انجام وظایف گام بردارد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، به توجه و نگاه ویژه امام به شورای نگهبان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به نگاه امام به شورای نگهبان که می فرماید من با نهاد شورای نگهبان صدرصد موافقم ، و عقیده ام هست که باید قوی و همیشگی باشد و اینکه این نهاد، حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند و یا می فرمایند وظیفه آنان بسیار مقدس و مهم است و مورد تأیید این جانب می باشد. و یا اینکه فرموده اند باید با قاطعیت به وظایف خود عمل نمایند، تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان ،امری خطرناک برای کشور و اسلام است و از شورای نگهبان می خواهم و توصیه می کنم چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آینده که با کمال دقت و قدرت وظایف اسلامی و ملی خود را ایفا کنند تحت تأثیر هیچ قدرتی واقع نشوند و از قوانین مخالف با شرع مطهر و قانون اساسی بدون هیچ ملاحظه ای جلوگیری نمایند.

وی در ادامه با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و تأکید کرد: رهبری می فرمایند شورای نگهبان عماد ملت و دین و مایه اطمینان و سکینه قلب مؤمنین، نبض نظام اسلامی، مؤثر ترین و مطمئن ترین دستگاه نظام، مظهر اعتماد مردم، حساس ترین دستگاه قانونی، مرکز اساسی و حیاتی نظام و اراده و جهت گیری کشور است .و یا فرموده اند ما برای اینکه به طور کلی از سلامت نظام مطمئن باشیم مهمترین و رساترین و فعالترین و مؤثرترین مجموعه ما همین شورای نگهبان است

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت:  با توجه به مجموعه بیانات امام و مقام معظم رهبری هر گونه تضعیف، تخریب ، شبهه افکنی ، فضا سازی ، نسبت به شورای نگهبان خیانت به نظام، اسلام ، استقلال و اعتماد مردم است که باید مواظب بود خواسته یا ناخواسته، آگاهانه، از روی غفلت در مسیر خواست دشمن گام برنداریم.

وی یادآورر شد: عملکرد شورای نگهبان در ادوار گوناگون نشان داده است که در موضع قضاوت و داوری بر اساس وظایف دینی، اخلاقی و منطبق با قانون اساسی عمل کرده است بحث سلیقه و اغراض وحساسیت های جریانی، گروهی و طیفی و... در تصمیم گیریها و انجام وظایف دخالت نداشته است و روشن ترین دلیل تأیید چهره های مختلف از جریان های مختلف در انتخابات های پس از انقلاب است چه درانتخابات مجلس ، ریاست جمهوری و یا مجلس خبرگان .

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام در ادامه اظهار کرد: البته نظارت شورای نگهبان بر اساس تفسیر انجام گرفته استصوابی است شاید برخی با نظارت استصوابی و این تفسیر مشکل داشته باشند که در واقع مشکل آنان با قانون اساسی است نه شورای نگهبان، و همه ملزم به تبعیت از قانون می باشند.

تضعيف و تخريب شوراي نگهبان خيانت به نظام، اسلام و مردم است