تضعیف و تخریب شورای نگهبان خیانت به نظام، اسلام و مردم است

خانه خبرها
تضعيف و تخريب شوراي نگهبان خيانت به نظام، اسلام و مردم است

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام گفت: هر گونه تضعيف، تخريب ، شبهه افکني ، فضا سازي ، نسبت به شوراي نگهبان خيانت به نظام، اسلام ، استقلال و اعتماد مردم است.

به گزارش روابط عمومي، حجت الاسلام والمسلمين "سيد محمد باقر هاشمي" معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام, در گفتگو با خبرنگار ايلام رصد، با بيان وجود اهميت شوراي نگهبان گفت: شوراي نگهبان يکي از ارکان اصلي نظام اسلامي است که وظيفه حراست از قانون اساسي از طريق تطبيق مصوبات مجلس شوراي اسلامي با قانون اساسي و ارائه نظرات تفسيري دارد و از طرفي حراست از شرع از طريق تطبيق مصوبات با آموزه هاي قرآني، سنت سيره نبوي، ائمه اطهار و موازين اسلام را بر عهده دارد.

وي افزود: وظيفه خطير ديگر اين نهاد و نظارت بر انتخابات و بررسي صلاحيت هاست که در واقع شوراي نگهبان با توجه به وظايفي که دارد حافظ اسلاميت نظام، پاسداري از قانون اساسي ، دفاع همه جانبه از حقوق مردم هم در امر تأييد صلاحيت ها هم نظارت بر انتخابات مي باشد چون هر رأي که به صندوق انداخته مي شود حق الناس و شايد مهمترين حقي باشد که در سرنوشت فرد و جامعه تأثير اساسي و بي بديل دارد.

حجت الاسلام هاشمي تصريح کرد:  شوراي نگهبان هم توانسته با سرلوحه قرار دادن رهنمودها، بيانات ، انديشه ها و توصيه هاي امام عظيم الشأن و مقام معظم رهبري و بهره گرفتن از وصيت نامه الهي سياسي معمار کبير انقلاب با بصيرت و آگاهي و دشمن شناسي با قوت و قدرت در انجام وظايف گام بردارد.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، به توجه و نگاه ويژه امام به شوراي نگهبان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به نگاه امام به شوراي نگهبان که مي فرمايد من با نهاد شوراي نگهبان صدرصد موافقم ، و عقيده ام هست که بايد قوي و هميشگي باشد و اينکه اين نهاد، حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسي هستند و يا مي فرمايند وظيفه آنان بسيار مقدس و مهم است و مورد تأييد اين جانب مي باشد. و يا اينکه فرموده اند بايد با قاطعيت به وظايف خود عمل نمايند، تضعيف و توهين به فقهاي شوراي نگهبان ،امري خطرناک براي کشور و اسلام است و از شوراي نگهبان مي خواهم و توصيه مي کنم چه در نسل حاضر و چه در نسلهاي آينده که با کمال دقت و قدرت وظايف اسلامي و ملي خود را ايفا کنند تحت تأثير هيچ قدرتي واقع نشوند و از قوانين مخالف با شرع مطهر و قانون اساسي بدون هيچ ملاحظه اي جلوگيري نمايند.

وي در ادامه با استناد به سخنان مقام معظم رهبري در اين خصوص اشاره و تأکيد کرد: رهبري مي فرمايند شوراي نگهبان عماد ملت و دين و مايه اطمينان و سکينه قلب مؤمنين، نبض نظام اسلامي، مؤثر ترين و مطمئن ترين دستگاه نظام، مظهر اعتماد مردم، حساس ترين دستگاه قانوني، مرکز اساسي و حياتي نظام و اراده و جهت گيري کشور است .و يا فرموده اند ما براي اينکه به طور کلي از سلامت نظام مطمئن باشيم مهمترين و رساترين و فعالترين و مؤثرترين مجموعه ما همين شوراي نگهبان است

حجت الاسلام هاشمي بيان داشت:  با توجه به مجموعه بيانات امام و مقام معظم رهبري هر گونه تضعيف، تخريب ، شبهه افکني ، فضا سازي ، نسبت به شوراي نگهبان خيانت به نظام، اسلام ، استقلال و اعتماد مردم است که بايد مواظب بود خواسته يا ناخواسته، آگاهانه، از روي غفلت در مسير خواست دشمن گام برنداريم.

وي يادآورر شد: عملکرد شوراي نگهبان در ادوار گوناگون نشان داده است که در موضع قضاوت و داوري بر اساس وظايف ديني، اخلاقي و منطبق با قانون اساسي عمل کرده است بحث سليقه و اغراض وحساسيت هاي جرياني، گروهي و طيفي و... در تصميم گيريها و انجام وظايف دخالت نداشته است و روشن ترين دليل تأييد چهره هاي مختلف از جريان هاي مختلف در انتخابات هاي پس از انقلاب است چه درانتخابات مجلس ، رياست جمهوري و يا مجلس خبرگان .

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام در ادامه اظهار کرد: البته نظارت شوراي نگهبان بر اساس تفسير انجام گرفته استصوابي است شايد برخي با نظارت استصوابي و اين تفسير مشکل داشته باشند که در واقع مشکل آنان با قانون اساسي است نه شوراي نگهبان، و همه ملزم به تبعيت از قانون مي باشند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها