شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

کارگاه آموزشی «آبفروچاله» در سازمان آب منطقه ای اصفهان توسط دکتر حاجی کریمی استاد تمام دانشگاه ایلام برگزار گردید

 با دعوت مجتمع آموزش و سازندگی اصفهان، کارگاه آموزشی « آبفروچاله» در سازمان آب منطقه ای اصفهان با تدریس دکتر حاجی کریمی استاد تمام دانشگاه ایلام برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی، با عنایت به مشکلاتی که در بهره برداری از آب‌های زیرزمینی در سطح کشور ایجاد شده است مجتمع آموزش و سازندگی اصفهان جهت تدریس دوره آبفروچاله که یکی از مشکلات اساسی دشت های کشور می‌باشد، از آقای دکتر حاجی کریمی استاد تمام دانشگاه ایلام دعوت بعمل آورد.

بنا به این گزارش، در این کارگاه آموزشی چهار روزه که طی دو هفته متوالی به انجام رسید، کارشناسان و مدیران سازمان آب منطقه ای استان اصفهان بطور جداگانه در این کارگاه آموزشی مشارکت نمودند.

این گزارش می‌افزاید: آبفروچاله یا Sinkhole یکی از پدیده های کارستی است که در اثر فرآیندهای انحلال و ریزش در سفره های آب زیرزمینی که دارای سازندهای کارستی باشند اتفاق می افتد و زمین به طور یک باره فروریزش می‌نماید. این مشکل در بسیاری از دشت‌های کشور مانند استان های همدان، کرمان، اصفهان و ... به وقوع پیوسته و یکی از راهکارهای جلوگیری از وقوع آنها، بهره‌برداری بهینه از سفره‌های آب زیرزمینی است.

 

 

 

کارگاه آموزشي «آبفروچاله» در سازمان آب منطقه اي اصفهان توسط  دکتر حاجي کريمي استاد تمام دانشگاه ايلام برگزار گرديد کارگاه آموزشي «آبفروچاله» در سازمان آب منطقه اي اصفهان توسط  دکتر حاجي کريمي استاد تمام دانشگاه ايلام برگزار گرديد