شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور دانشگاهیان استان در دانشگاه ایلام برگزار گردید

با حضور گسترده دانشگاهیان استان، مراسم باشکوه و به یاد ماندنی بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در دانشگاه ایلام برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی، مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با حضور سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین استان، دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، آقای بازوند مدیرکل صدا و سیما، رؤسای دانشگاه‌های استان، اساتید، کارکنان و دانشجویان صبح امروز در محل مسجد الغدیر دانشگاه ایلام برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و دانشگاه ایلام با تسلیت و تغزیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر سپاه نبود؛ کشور هم نبود، اظهار داشت: با توجه به آنچه که در سوریه، عراق و  لبنان اتفاق افتاد و تمام نقشه‌ها و آرزوهای استکبار جهانی شکست خورد، می‎توان با جرأت گفت که اگر سپاه قدس نبود اسلام و بعضی از کشورهای اسلامی امروز وجود نداشتند و داعش بر منطقه مسلط شده بود.

حجت‌الاسلام غیاثی با بیان اینکه شهید حاج  قاسم سلیمانی در قلب‌های امت اسلامی، مستضعفان و آزادیخواهان جهان جای گرفته است، بیان داشت: قلب سپهبد شهید سلیمانی جایگاه خدا بود و قلب او جزء برای خدا نتپید و غیر خدا در آن جایی نداشت و بواسطه اینکه خدا ضمانت کرده که قلبی که جایگاه او باشد به دل‌های مردمان و مومنان پیوند خواهد خورد، لذا  مهر حاج قاسم سلیمانی با قلب‌های تمامی امت اسلامی و ملت ایران پیوند خورد  و امروز همگان با هر نوع گرایش و تفکری عزادار آن سردار آسمانی می‌باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام با بیان اینکه بر اساس  وعده الهی پیروزی نهایی در مصاف بین حق و باطل سرانجام نصیب مستضعفین و آزادیخواهان خواهند شد، تأکید کرد: اگر برای خدا تلاش کنیم و  هر چه داریم در اختیار جبهه حق قرار دهیم، پیروزی ما حتمی است و سرانجام شیطان ذلت، خواری و شکست خواهد بود.

حجت‌الاسلام غیاثی، یادآور شد: خون حاج قاسم که ناجوانمردانه و جنایتکارانه ریخته شد به فضل الهی، ترامپ را سرنگون خواهد کرد، چرا که ترامپ از فرعون قویتر نیست و ان شاء‌الله با عصای موسی و ایمان مؤمنین گردن او در نهایت خواهد شکست.

در ادامه این مراسم سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین استان با تسلیت و تبریک شهادت حاج قاسم سلیمانی و با تقدیر و تشکر از زحمات دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه و حجت الاسلام غیاثی در برگزاری این مراسم باشکوه، به ویژگی ها و عملکرد حماسی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: داعش با توطئه آمریکایی‌ها و متحدانش بخش زیادی از کشور سوریه و عراق را اشغال کرد، به گونهای نیروهای آنها تا نزدیکی فرودگاه بغداد جلو آمدند، سامرا در معرض تهدید و اربیل در آستانه سقوط قرار گرفت و مرزهای ایران اسلامی هم تهدید شد، اما با حضور میدانی و جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی و طراحی های نظامی وی، در نهایت داعش زمین‌گیر و شکست خورد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان، تواضع و ولایتمداری را دو عامل اصلی موفقیت سپهبد شهید سلیمانی عنوان کرد و اظهار کرد: شهید سلیمانی تمام وقت خود را وقف جبهه مقاومت کرد و همزمان و به صورت میدانی در سه کشور سوریه، لبنان و عراق حضور می یافت و تدبیر و تفکر راهبردی  وی همیشه پیروزی و موفقیت را برای جبهه مقاومت به ارمغان می‌آورد.

سردار شاکرمی با تقدیر از زحمات و جان‌فشانی‌های سردار شهید ابومهدی المهندس، بیان کرد: وقتی داعش تا استان دیاله عراق آمد و میخواست مرزهای ایران را ناامن کند، با پایمردی شهید ابومهدی و نیروهای حشد الشعبی عقب رانده شد و برای همین این شهید والامقام جایگاه ممتازی برای ما داشت.

در این مراسم خانم شکوفه همتی زلان کارشناس مسئول آزمایشگاه فیزیک دانشگاه ایلام و فرزند شهید والامقام حسین همتی زلان؛ دلنوشته‌ای را در رثای شهید حاج قاسم سلیمانی ارائه  کرد.

سپس آقای روح الله حق جو از دانشجویان افغانساتی دانشگاه ایلام در سخنان کوتاه و حماسی به نقش محوری شهید سلیمانی در جبهه مقاومت اشاره کرد و حضورمیلونی مردم ایران در مراسم تشییع وی را در نوع خود در سطح جهان بی‌نظیر دانست.

در پایان مراسم آقای حیدر نژاد به یاد حماسه‌های شهید قاسم سلیمانی مداحی کرد و سپس مراسم نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام دکتر سید محمدرضا حسینینیا مدیر گروه علوم قرآن و حدیث اقامه گردید.

 

مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سليماني با حضور دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سليماني با حضور دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سليماني با حضور دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سليماني با حضور دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سليماني با حضور دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سليماني با حضور دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سليماني با حضور دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سليماني با حضور دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سليماني با حضور دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سليماني با حضور دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سليماني با حضور دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد