مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور دانشگاهیان استان در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سليماني با حضور دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد

با حضور گسترده دانشگاهيان استان، مراسم باشکوه و به ياد ماندني بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سليماني و همرزمانش در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، مراسم بزرگداشت سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني و همرزمانش با حضور سردار شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين استان، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه، حجت‌الاسلام غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، آقاي بازوند مديرکل صدا و سيما، رؤساي دانشگاه‌هاي استان، اساتيد، کارکنان و دانشجويان صبح امروز در محل مسجد الغدير دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

در ابتداي اين مراسم حجت‌الاسلام غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان و دانشگاه ايلام با تسليت و تغزيت شهادت سپهبد حاج قاسم سليماني و همرزمانش، با اشاره به سخن حضرت امام خميني (ره) مبني بر اينکه اگر سپاه نبود؛ کشور هم نبود، اظهار داشت: با توجه به آنچه که در سوريه، عراق و  لبنان اتفاق افتاد و تمام نقشه‌ها و آرزوهاي استکبار جهاني شکست خورد، مي‎توان با جرأت گفت که اگر سپاه قدس نبود اسلام و بعضي از کشورهاي اسلامي امروز وجود نداشتند و داعش بر منطقه مسلط شده بود.

حجت‌الاسلام غياثي با بيان اينکه شهيد حاج  قاسم سليماني در قلب‌هاي امت اسلامي، مستضعفان و آزاديخواهان جهان جاي گرفته است، بيان داشت: قلب سپهبد شهيد سليماني جايگاه خدا بود و قلب او جزء براي خدا نتپيد و غير خدا در آن جايي نداشت و بواسطه اينکه خدا ضمانت کرده که قلبي که جايگاه او باشد به دل‌هاي مردمان و مومنان پيوند خواهد خورد، لذا  مهر حاج قاسم سليماني با قلب‌هاي تمامي امت اسلامي و ملت ايران پيوند خورد  و امروز همگان با هر نوع گرايش و تفکري عزادار آن سردار آسماني مي‌باشند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام با بيان اينکه بر اساس  وعده الهي پيروزي نهايي در مصاف بين حق و باطل سرانجام نصيب مستضعفين و آزاديخواهان خواهند شد، تأکيد کرد: اگر براي خدا تلاش کنيم و  هر چه داريم در اختيار جبهه حق قرار دهيم، پيروزي ما حتمي است و سرانجام شيطان ذلت، خواري و شکست خواهد بود.

حجت‌الاسلام غياثي، يادآور شد: خون حاج قاسم که ناجوانمردانه و جنايتکارانه ريخته شد به فضل الهي، ترامپ را سرنگون خواهد کرد، چرا که ترامپ از فرعون قويتر نيست و ان شاء‌الله با عصاي موسي و ايمان مؤمنين گردن او در نهايت خواهد شکست.

در ادامه اين مراسم سردار شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين استان با تسليت و تبريک شهادت حاج قاسم سليماني و با تقدير و تشکر از زحمات دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه و حجت الاسلام غياثي در برگزاري اين مراسم باشکوه، به ويژگي ها و عملکرد حماسي شهيد سليماني اشاره کرد و گفت: داعش با توطئه آمريکايي‌ها و متحدانش بخش زيادي از کشور سوريه و عراق را اشغال کرد، به گونهاي نيروهاي آنها تا نزديکي فرودگاه بغداد جلو آمدند، سامرا در معرض تهديد و اربيل در آستانه سقوط قرار گرفت و مرزهاي ايران اسلامي هم تهديد شد، اما با حضور ميداني و جهادي شهيد حاج قاسم سليماني و طراحي هاي نظامي وي، در نهايت داعش زمين‌گير و شکست خورد.

فرمانده سپاه اميرالمومنين استان، تواضع و ولايتمداري را دو عامل اصلي موفقيت سپهبد شهيد سليماني عنوان کرد و اظهار کرد: شهيد سليماني تمام وقت خود را وقف جبهه مقاومت کرد و همزمان و به صورت ميداني در سه کشور سوريه، لبنان و عراق حضور مي يافت و تدبير و تفکر راهبردي  وي هميشه پيروزي و موفقيت را براي جبهه مقاومت به ارمغان مي‌آورد.

سردار شاکرمي با تقدير از زحمات و جان‌فشاني‌هاي سردار شهيد ابومهدي المهندس، بيان کرد: وقتي داعش تا استان دياله عراق آمد و ميخواست مرزهاي ايران را ناامن کند، با پايمردي شهيد ابومهدي و نيروهاي حشد الشعبي عقب رانده شد و براي همين اين شهيد والامقام جايگاه ممتازي براي ما داشت.

در اين مراسم خانم شکوفه همتي زلان کارشناس مسئول آزمايشگاه فيزيک دانشگاه ايلام و فرزند شهيد والامقام حسين همتي زلان؛ دلنوشته‌اي را در رثاي شهيد حاج قاسم سليماني ارائه  کرد.

سپس آقاي روح الله حق جو از دانشجويان افغانساتي دانشگاه ايلام در سخنان کوتاه و حماسي به نقش محوري شهيد سليماني در جبهه مقاومت اشاره کرد و حضورميلوني مردم ايران در مراسم تشييع وي را در نوع خود در سطح جهان بي‌نظير دانست.

در پايان مراسم آقاي حيدر نژاد به ياد حماسه‌هاي شهيد قاسم سليماني مداحي کرد و سپس مراسم نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام دکتر سيد محمدرضا حسينينيا مدير گروه علوم قرآن و حديث اقامه گرديد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها