شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تحصیل تعداد 1572 دانشجو در 36 رشته گرایش تحصیلی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی

معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، عنوان کرد: در سال جاری تعداد 75 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و تعداد 8 نفر دانشجوی دکتری موفق به دفاع از پایان نامه و رساله خود شده‌اند/ هم‌اکنون 993 دانشجو در مقطع کارشناسی، 518  دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 61  دانشجو در مقطع دکتری در دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشغول تحصیل هستند.

اشاره:

   در پنج سال اخیر سهم بانوان در مدیریت دانشگاه ایلام در سطح مطلوبی افزایش یافته که در این میان خانم  دکتر طاهره افشار استادیار گروه آموزشی زبان و آموزش زبان انگلیسی و معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی توانسته به خوبی با انجام وظایف محوله رضایتمدی مدیریت دانشگاه را کسب نماید و علاوه بر آن با تدریس و راهنمایی پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری و چاپ دهها مقاله به وظایف آموزشی و پژوهشی خود هم عمل نماید.

   به گزارش روابط عمومی، خانم دکتر طاهره افشار معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی در زمینه تشریح سوابق اجرایی و علمی خود، بیان کرد: اینجانب در سال 1392 بعنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه ایلام استخدام شدم که در این مدت چهار سال در سمت مدیر گروه زبان و آموزش زبان انگلیسی و از آبان ماه 1396 تاکنون معاونت آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی را عهده‌دار می‌باشم.

معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، افزود: در این مدت علاوه بر انجام وظایف محوله و علیرغم مشغله کاری  و محودیت وقت، موفق به چاپ دهها مقاله علمی و پژوهشی، ارائه دهها مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی، چاپ یک عنوان کتاب تألیفی و راهنمایی، مشاوره و داوری دهها پایان‌نامه  و رساله در  مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شده‌ام و در سال 1398 نیز بعنوان مدرس برگزیده گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه انتخاب گردیدم.

خانم دکتر افشار در خصوص وضعیت آموزشی دانشـکده ادبیات و علوم انسانی، اظهار داشت: دانشکده ادبیات و علوم انسانی بعنوان بزرگترین دانشکده دانشگاه ایلام (از نظر تعداد عضو هیأت علمی، گروه‌های آموزشی، رشته و تعداد دانشجویان) دارای 8 گروه آموزشی شامل: علوم ورزشی (دارای یک گرایش در مقطع کارشناسی و یک گرایش در مقطع کارشناسی ارشد)،  زبان و ادبیات عرب (دارای یک گرایش در مقطع کارشناسی و یک  گرایش در مقطع کارشناسی ارشد)،  زبان و ادبیات فارسی  (دارای یک  گرایش در مقطع کارشناسی، یک گرایش  در مقطع کارشناسی ارشد و یک گرایش در مقطع دکتری)، علوم اجتماعی، حقوق و تاریخ  (دارای سه گرایش در مقطع کارشناسی و سه گرایش در مقطع کارشناسی ارشد)، زبان و ادبیات انگلیسی  (دارای یک گرایش در مقطع کارشناسی، دو گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و یک گرایش در مقطع دکتری)،  مدیریت ( دارای یک گرایش در مقطع کارشناسی و شش گرایش در مقطع کارشناسی ارشد)، اقتصاد  (دارای یک گرایش در مقطع کارشناسی و سه گرایش در مقطع ارشد) و حسابداری  (دارای یک گرایش در مقطع کارشناسی و یک گرایش در مقطع کارشناسی ارشد) می‌‌باشد.

وی افزود: این دانشکده در مجموع دارای 36 رشته گرایش تحصیلی با حدود 993 دانشجو در مقطع کارشناسی، 518  دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 61  دانشجو در مقطع دکتری است.

خانم دکتر افشار  درباره وضعیت تحصیل دانشجویان خارجی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، بیان داشت:  با شروع پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه ایلام، نظر به وجود امکانات و پتانسیل خوب اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی، خوشبختانه اولین دوره پذیرش دانشجو در سال 1395 در دانشکده انجام گرفت و هم اکون نیز تعداد 26  دانشجوی خارجی در دانشکده مشغول به تحصیل می‌باشند که با همکاری گروه‌های آموزشی، شرایط مطلوبی جهت تحصیل آنها فراهم شده است.

معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی در ادامه با اشاره به استقبال خوب داوطلبان خارجی برای تحصیل در دانشگاه ایلام، تأکید کرد: با توجه به همکاری گروه‌های آموزشی و بخش‌های مختلف دانشگاه و از جمله دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و حمایت مستمر ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر علی اکبری و اعضای  محترم هیأت رئیسه؛ وضعیت دانشجویان خارجی در سطح مطلوبی قرار دارد و هر ساله تعداد تقاضاها برای تحصیل در دانشگاه ایلام در حال افزایش می‌باشد.

خانم دکتر افشار، افزود: ضمناً همه گروه‌های آموزشی این دانشکده آمادگی خود را برای پذیرش هر چه بیشتر دانشجویان خارجی اعلام نموده‌اند که امید است در آینده شاهد حضور دانشجویان خارجی بیشتری در دانشگاه ایلام که نقش مؤثری در تعامل فرهنگی مابین ایران و کشورهای همسایه دارد؛ باشیم.

معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، یادآور شد: برای اولین بار تحصیل این دانشجویان در مقطع دکتری به صورت پژوهش محور در گروه زبان و ادبیات انگلیسی در رشته آموزش زبان انگلیسی فراهم شده است.

خانم دکتر افشار، در خصوص برنامه دانشکده ادبیات و علوم انسانی برای توسعه رشته‌های آموزشی، گفت: در زمان خدمت اینجانب در سمت معاونت آموزشی  دانشکده تاکنون با تلاش مسئولین دلسوز دانشگاه، تحولات گسترده‌‌ای در جهت توسعه رشته‌ها در تمام مقاطع تحصیلی به وجود آمده است و از جمله مجوز راه‌اندازی و پذیش دانشجو در رشته‌های کارشناسی تاریخ و حقوق  و رشته‌های مطالعات عراق، مدیریت ورزشی و حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد اخذ شده است.  

عضو شورای آموزشی دانشگاه، تأکید کرد: رونـد توسعه رشته‌‌ها و مقاطع تحصیلی با برنامه‌‌ریزی و پیگیرهای لازم همچنان ادامه خواهد داشت و انشاءالله در آینده شاهد توسعه هر چه بیشتر در این زمینه‌ها خواهیم بود.  

معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی درباره تعداد دفاعیه‌های پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری، بیان کرد: در سال جاری تعداد 75 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و تعداد 8 نفر دانشجوی دکتری موفق به دفاع از پایان نامه و رساله خود شده‌اند.

خانم دکتر افشار، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم زیاد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشکده تلاش شده است این جلسات بر اساس ضوابط تحصیلات تکمیلی به طور منظم برگزار گردند.

معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی در ارزیابی آینده دانشکده، بیان کرد: بدون شک علوم انسانی از اساسی‌‌ترین علوم در نحوه زندگی و ایجاد تحول در جامعه می‌باشد و بدین لحاظ گسترش و کاربردی کردن بسیاری از علوم، نیاز به دانش در زمینه علوم انسانی دارد و لذا می‌طلبد که به رشته‌های این دانشکده توجه بیش از پیش مبذول شود تا دانشجویان بیشتری جذب رشته‌های مربوطه شوند.

وی افزود: با توجه به وضعیت کنونی و تلاش و دلسوزی همه همکاران محترم در این دانشکده، امید می رود که در آینده شاهد گسترش کمی و کیفی رشته‌‌های حوزه علوم انسانی باشیم.                 

خانم دکتر افشار درباره مشکلات حوزه آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، اظهار کرد: همانطور که استحضار دارید این دانشکده از نظر تعداد گروه‌های آموزشی، رشته‌های تحصیلی، دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان، گسترده‌ترین دانشکده دانشگاه ایلام است و طبیعی است که این گستردگی باعث شده است تا در عمل با مشکلاتی مواجه شویم که از جمله این مشکلات می‌توان به کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش و کمبود امکانات و سیستم‌های سخت افزاری کمک آموزشی اشاره کرد.

معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، تأکید کرد: علیرغم همه این مشکلات، مدیریت دلسوزانه ریاست محترم دانشگاه، معاونین ایشان، مدیران کل، روسای دانشکده‌ها و معاونین ایشان، کارشناسان آموزش، کارکنان اداری، نیروهای خدماتی و همه کسانی که به هر نحو در مجموعه دانشگاه، منشأ خدمات مؤثری هستند و تعامل بین بخشی باعث شده است تا محیطی آرام و با نشاط و پر از انگیزه ایجاد شـود و همـه همکاران بتواننـد در انجام رسالت‌های خطیر دانشکده و دانشگاه بیش از پیش تلاش نمایند.