تحصیل تعداد 1572 دانشجو در 36 رشته گرایش تحصیلی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی

خانه خبرها

معاون آموزشي دانشکده ادبيات و علوم انساني، عنوان کرد: در سال جاري تعداد 75 نفر دانشجوي کارشناسي ارشد و تعداد 8 نفر دانشجوي دکتري موفق به دفاع از پايان نامه و رساله خود شده‌اند/ هم‌اکنون 993 دانشجو در مقطع کارشناسي، 518  دانشجو در مقطع کارشناسي ارشد و 61  دانشجو در مقطع دکتري در دانشکده ادبيات و علوم انساني مشغول تحصيل هستند.

اشاره:

   در پنج سال اخير سهم بانوان در مديريت دانشگاه ايلام در سطح مطلوبي افزايش يافته که در اين ميان خانم  دکتر طاهره افشار استاديار گروه آموزشي زبان و آموزش زبان انگليسي و معاون آموزشي دانشکده ادبيات و علوم انساني توانسته به خوبي با انجام وظايف محوله رضايتمدي مديريت دانشگاه را کسب نمايد و علاوه بر آن با تدريس و راهنمايي پايان نامه‌هاي کارشناسي ارشد و رساله‌هاي دکتري و چاپ دهها مقاله به وظايف آموزشي و پژوهشي خود هم عمل نمايد.

   به گزارش روابط عمومي، خانم دکتر طاهره افشار معاون آموزشي دانشکده ادبيات و علوم انساني در زمينه تشريح سوابق اجرايي و علمي خود، بيان کرد: اينجانب در سال 1392 بعنوان عضو هيأت علمي در دانشگاه ايلام استخدام شدم که در اين مدت چهار سال در سمت مدير گروه زبان و آموزش زبان انگليسي و از آبان ماه 1396 تاکنون معاونت آموزشي دانشکده ادبيات و علوم انساني را عهده‌دار مي‌باشم.

معاون آموزشي دانشکده ادبيات و علوم انساني، افزود: در اين مدت علاوه بر انجام وظايف محوله و عليرغم مشغله کاري  و محوديت وقت، موفق به چاپ دهها مقاله علمي و پژوهشي، ارائه دهها مقاله در کنفرانس‌هاي ملي و بين‌المللي، چاپ يک عنوان کتاب تأليفي و راهنمايي، مشاوره و داوري دهها پايان‌نامه  و رساله در  مقطع کارشناسي ارشد و دکتري شده‌ام و در سال 1398 نيز بعنوان مدرس برگزيده گروه زبان و ادبيات انگليسي دانشگاه انتخاب گرديدم.

خانم دکتر افشار در خصوص وضعيت آموزشي دانشـکده ادبيات و علوم انساني، اظهار داشت: دانشکده ادبيات و علوم انساني بعنوان بزرگترين دانشکده دانشگاه ايلام (از نظر تعداد عضو هيأت علمي، گروه‌هاي آموزشي، رشته و تعداد دانشجويان) داراي 8 گروه آموزشي شامل: علوم ورزشي (داراي يک گرايش در مقطع کارشناسي و يک گرايش در مقطع کارشناسي ارشد)،  زبان و ادبيات عرب (داراي يک گرايش در مقطع کارشناسي و يک  گرايش در مقطع کارشناسي ارشد)،  زبان و ادبيات فارسي  (داراي يک  گرايش در مقطع کارشناسي، يک گرايش  در مقطع کارشناسي ارشد و يک گرايش در مقطع دکتري)، علوم اجتماعي، حقوق و تاريخ  (داراي سه گرايش در مقطع کارشناسي و سه گرايش در مقطع کارشناسي ارشد)، زبان و ادبيات انگليسي  (داراي يک گرايش در مقطع کارشناسي، دو گرايش در مقطع کارشناسي ارشد و يک گرايش در مقطع دکتري)،  مديريت ( داراي يک گرايش در مقطع کارشناسي و شش گرايش در مقطع کارشناسي ارشد)، اقتصاد  (داراي يک گرايش در مقطع کارشناسي و سه گرايش در مقطع ارشد) و حسابداري  (داراي يک گرايش در مقطع کارشناسي و يک گرايش در مقطع کارشناسي ارشد) مي‌‌باشد.

وي افزود: اين دانشکده در مجموع داراي 36 رشته گرايش تحصيلي با حدود 993 دانشجو در مقطع کارشناسي، 518  دانشجو در مقطع کارشناسي ارشد و 61  دانشجو در مقطع دکتري است.

خانم دکتر افشار  درباره وضعيت تحصيل دانشجويان خارجي در دانشکده ادبيات و علوم انساني، بيان داشت:  با شروع پذيرش دانشجوي خارجي در دانشگاه ايلام، نظر به وجود امکانات و پتانسيل خوب اساتيد دانشکده ادبيات و علوم انساني، خوشبختانه اولين دوره پذيرش دانشجو در سال 1395 در دانشکده انجام گرفت و هم اکون نيز تعداد 26  دانشجوي خارجي در دانشکده مشغول به تحصيل مي‌باشند که با همکاري گروه‌هاي آموزشي، شرايط مطلوبي جهت تحصيل آنها فراهم شده است.

معاون آموزشي دانشکده ادبيات و علوم انساني در ادامه با اشاره به استقبال خوب داوطلبان خارجي براي تحصيل در دانشگاه ايلام، تأکيد کرد: با توجه به همکاري گروه‌هاي آموزشي و بخش‌هاي مختلف دانشگاه و از جمله دفتر همکاري‌هاي علمي و بين‌المللي و حمايت مستمر رياست محترم دانشگاه جناب آقاي دکتر علي اکبري و اعضاي  محترم هيأت رئيسه؛ وضعيت دانشجويان خارجي در سطح مطلوبي قرار دارد و هر ساله تعداد تقاضاها براي تحصيل در دانشگاه ايلام در حال افزايش مي‌باشد.

خانم دکتر افشار، افزود: ضمناً همه گروه‌هاي آموزشي اين دانشکده آمادگي خود را براي پذيرش هر چه بيشتر دانشجويان خارجي اعلام نموده‌اند که اميد است در آينده شاهد حضور دانشجويان خارجي بيشتري در دانشگاه ايلام که نقش مؤثري در تعامل فرهنگي مابين ايران و کشورهاي همسايه دارد؛ باشيم.

معاون آموزشي دانشکده ادبيات و علوم انساني، يادآور شد: براي اولين بار تحصيل اين دانشجويان در مقطع دکتري به صورت پژوهش محور در گروه زبان و ادبيات انگليسي در رشته آموزش زبان انگليسي فراهم شده است.

خانم دکتر افشار، در خصوص برنامه دانشکده ادبيات و علوم انساني براي توسعه رشته‌هاي آموزشي، گفت: در زمان خدمت اينجانب در سمت معاونت آموزشي  دانشکده تاکنون با تلاش مسئولين دلسوز دانشگاه، تحولات گسترده‌‌اي در جهت توسعه رشته‌ها در تمام مقاطع تحصيلي به وجود آمده است و از جمله مجوز راه‌اندازي و پذيش دانشجو در رشته‌هاي کارشناسي تاريخ و حقوق  و رشته‌هاي مطالعات عراق، مديريت ورزشي و حسابداري در مقطع کارشناسي ارشد اخذ شده است.  

عضو شوراي آموزشي دانشگاه، تأکيد کرد: رونـد توسعه رشته‌‌ها و مقاطع تحصيلي با برنامه‌‌ريزي و پيگيرهاي لازم همچنان ادامه خواهد داشت و انشاءالله در آينده شاهد توسعه هر چه بيشتر در اين زمينه‌ها خواهيم بود.  

معاون آموزشي دانشکده ادبيات و علوم انساني درباره تعداد دفاعيه‌هاي پايان‌نامه کارشناسي ارشد و رساله دکتري، بيان کرد: در سال جاري تعداد 75 نفر دانشجوي کارشناسي ارشد و تعداد 8 نفر دانشجوي دکتري موفق به دفاع از پايان نامه و رساله خود شده‌اند.

خانم دکتر افشار، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم زياد دانشجويان تحصيلات تکميلي اين دانشکده تلاش شده است اين جلسات بر اساس ضوابط تحصيلات تکميلي به طور منظم برگزار گردند.

معاون آموزشي دانشکده ادبيات و علوم انساني در ارزيابي آينده دانشکده، بيان کرد: بدون شک علوم انساني از اساسي‌‌ترين علوم در نحوه زندگي و ايجاد تحول در جامعه مي‌باشد و بدين لحاظ گسترش و کاربردي کردن بسياري از علوم، نياز به دانش در زمينه علوم انساني دارد و لذا مي‌طلبد که به رشته‌هاي اين دانشکده توجه بيش از پيش مبذول شود تا دانشجويان بيشتري جذب رشته‌هاي مربوطه شوند.

وي افزود: با توجه به وضعيت کنوني و تلاش و دلسوزي همه همکاران محترم در اين دانشکده، اميد مي رود که در آينده شاهد گسترش کمي و کيفي رشته‌‌هاي حوزه علوم انساني باشيم.                 

خانم دکتر افشار درباره مشکلات حوزه آموزشي دانشکده ادبيات و علوم انساني، اظهار کرد: همانطور که استحضار داريد اين دانشکده از نظر تعداد گروه‌هاي آموزشي، رشته‌هاي تحصيلي، دانشجويان، اعضاي هيأت علمي و کارکنان، گسترده‌ترين دانشکده دانشگاه ايلام است و طبيعي است که اين گستردگي باعث شده است تا در عمل با مشکلاتي مواجه شويم که از جمله اين مشکلات مي‌توان به کمبود نيروي انساني در حوزه آموزش و کمبود امکانات و سيستم‌هاي سخت افزاري کمک آموزشي اشاره کرد.

معاون آموزشي دانشکده ادبيات و علوم انساني، تأکيد کرد: عليرغم همه اين مشکلات، مديريت دلسوزانه رياست محترم دانشگاه، معاونين ايشان، مديران کل، روساي دانشکده‌ها و معاونين ايشان، کارشناسان آموزش، کارکنان اداري، نيروهاي خدماتي و همه کساني که به هر نحو در مجموعه دانشگاه، منشأ خدمات مؤثري هستند و تعامل بين بخشي باعث شده است تا محيطي آرام و با نشاط و پر از انگيزه ايجاد شـود و همـه همکاران بتواننـد در انجام رسالت‌هاي خطير دانشکده و دانشگاه بيش از پيش تلاش نمايند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها