شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دیدار رئیس دانشگاه ایلام و وزیر آموزش عالی و پژوهش ‌های علمی اقلیم کردستان جمهوری عراق

در راستای توسعه همکارهای علمی دانشگاه ایلام با دانشگاه ‌های خارجی، دکتر علی ‌ا کبری رئیس دانشگاه در دیدار با وزیر آموزش عالی و پژوهش ‌های علمی اقلیم کردستان جمهوری عراق، راه های توسعه همکاری های دوجانبه و  تحقق مفاد تفاهم نامه های منعقد شده را  مورد بررسی قرار داد.

   به گزارش روابط عمومی، در راستای توسعه همکارهای علمی دانشگاه ایلام با دانشگاه ‌های خارجی، دکتر علی ‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام با همراهی دکتر  خیری رئیس گروه همکاری ‌های علمی بین‌المللی دانشگاه، برابر با برنامه از پیش تعیین ‌شده از طریق مرز زمینی راهی شهر اربیل مرکز اقلیم شدند و با دکتر آرام محمد قادر وزیر آموزش عالی و پژوهش ‌های علمی اقلیم کردستان جمهوری عراق دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه یک‌ ساعته، دکتر علی ‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام ضمن ارائه گزارش مختصری از روند توسعه همکاری های علمی دانشگاه ایلام و دانشگاه های سلیمانیه، گرمیان، پلی تکنیک سلیمانیه و حلبچه و پی گیری تفام نامه های منعقد شده فی مابین، به امکانات، ظرفیت ها  و تجهیزات دانشگاه ایلام اشاره کرد و با بیان تاکنون 17 دانشجو از شهرهای مختلف منطقه اقلیم از دانشگاه ایلام با رضایتمندی کامل فارغ التحصیل شده اند، خواستار توسعه بیش از پیش همکارهای دوجانبه با دانشگاه های اقلیم شد.

در این دیدار، دکتر آرام محمد قادر وزیر آموزش عالی و پژوهش ‌های علمی اقلیم کردستان جمهوری عراق ضمن خوش‌آمدگویی به هیئت ایرانی و با ابراز خرسندی از روند توسعه همکاری های علمی دانشگاه ایلام و دانشگاه های این منطقه، تأکید کرد برای توسعه بیشتر این روابط هیچ مانعی وجود ندارد.

در پایان این دیدار، تندیس دانشگاه ایلام از رطف دکتر علی اکبری به به وزیر اقلیم کردستان عراق اهداء شد و از ایشان برای سفر به ایلام و بازدید از دانشگاه ایلام دعوت بعمل آمد.

لازم به ذکر است در جریان این سفر، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل  حاضر شد و در نشست مشترکی با آقای رشنودی سرکنسول جمهوری اسلامی  ایران در اربیل، آقای قدرتی رایزن فرهنگی و آقای زارعی رایزن اقتصادی در خصوص برنامه‌های در دست اجرا و پیش ‌بینی ‌شده هماهنگی لازم را بعمل آوردند.

همچنین مقرر شد دانشگاه ایلام با کمک و همکاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دست آوردهای این سفر را پی گیری نموده و نسبت به گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود در اقلیم اقدام نماید.