دیدار رئیس دانشگاه ایلام و وزیر آموزش عالی و پژوهش ‌های علمی اقلیم کردستان جمهوری عراق

خانه خبرها

در راستاي توسعه همکارهاي علمي دانشگاه ايلام با دانشگاه ‌هاي خارجي، دکتر علي ‌ا کبري رئيس دانشگاه در ديدار با وزير آموزش عالي و پژوهش ‌هاي علمي اقليم کردستان جمهوري عراق، راه هاي توسعه همکاري هاي دوجانبه و  تحقق مفاد تفاهم نامه هاي منعقد شده را  مورد بررسي قرار داد.

   به گزارش روابط عمومي، در راستاي توسعه همکارهاي علمي دانشگاه ايلام با دانشگاه ‌هاي خارجي، دکتر علي ‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام با همراهي دکتر  خيري رئيس گروه همکاري ‌هاي علمي بين‌المللي دانشگاه، برابر با برنامه از پيش تعيين ‌شده از طريق مرز زميني راهي شهر اربيل مرکز اقليم شدند و با دکتر آرام محمد قادر وزير آموزش عالي و پژوهش ‌هاي علمي اقليم کردستان جمهوري عراق ديدار و گفتگو کردند.

در اين جلسه يک‌ ساعته، دکتر علي ‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام ضمن ارائه گزارش مختصري از روند توسعه همکاري هاي علمي دانشگاه ايلام و دانشگاه هاي سليمانيه، گرميان، پلي تکنيک سليمانيه و حلبچه و پي گيري تفام نامه هاي منعقد شده في مابين، به امکانات، ظرفيت ها  و تجهيزات دانشگاه ايلام اشاره کرد و با بيان تاکنون 17 دانشجو از شهرهاي مختلف منطقه اقليم از دانشگاه ايلام با رضايتمندي کامل فارغ التحصيل شده اند، خواستار توسعه بيش از پيش همکارهاي دوجانبه با دانشگاه هاي اقليم شد.

در اين ديدار، دکتر آرام محمد قادر وزير آموزش عالي و پژوهش ‌هاي علمي اقليم کردستان جمهوري عراق ضمن خوش‌آمدگويي به هيئت ايراني و با ابراز خرسندي از روند توسعه همکاري هاي علمي دانشگاه ايلام و دانشگاه هاي اين منطقه، تأکيد کرد براي توسعه بيشتر اين روابط هيچ مانعي وجود ندارد.

در پايان اين ديدار، تنديس دانشگاه ايلام از رطف دکتر علي اکبري به به وزير اقليم کردستان عراق اهداء شد و از ايشان براي سفر به ايلام و بازديد از دانشگاه ايلام دعوت بعمل آمد.

لازم به ذکر است در جريان اين سفر، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه در محل سرکنسولگري جمهوري اسلامي ايران در اربيل  حاضر شد و در نشست مشترکي با آقاي رشنودي سرکنسول جمهوري اسلامي  ايران در اربيل، آقاي قدرتي رايزن فرهنگي و آقاي زارعي رايزن اقتصادي در خصوص برنامه‌هاي در دست اجرا و پيش ‌بيني ‌شده هماهنگي لازم را بعمل آوردند.

همچنين مقرر شد دانشگاه ايلام با کمک و همکاري رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، دست آوردهاي اين سفر را پي گيري نموده و نسبت به گسترش فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي خود در اقليم اقدام نمايد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها