شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

اولین نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان در سال جاری در دانشگاه ایلام برگزار گردید

اولین نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان ایلام،  در سال جاری با حضور دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی، اولین نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان با حضور دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه، دکتر شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، حجت الاسلام هادی زاده معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و روساء و معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، صبح دیروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

در این نشست، دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه، ضمن تشکر از هماهنگی بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان در امر مبارزه با کروناو کمک به مردم استان ایلام و با تمجید از زحمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه، به تبعات کروناویروس در حوزه آموزش عالی اشاره کرد و بیان داشت: با تعطیلی دانشگاه‌ها، استقرار آموزش الکترونیک در دانشگاه ایلام در دستور کار قرار گرفت و هر چند ابتدا مشکلات زیادی وجود داشت، اما در نهایت و در کوتاه‌‌ترین فرصت، سامانه آموزش مجازی در دانشگاه ایلام استقرار یافت و تمام دروس نظری از طریق این سامانه‌ها ارائه گردید.

رئیس دانشگاه، افزود: همچنین ارتقاء دولت الکترونیک هم در دستور کار قرار گرفت و الان بخش زیادی از فعالیت‌های آموزشی و  فرهنگی و اجتماعی  در بستر فضای مجازی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه کرونا بیش از یک بیماری، رنسانس ایران و جهان است و فرصت‌های متعددی به همراه دارد، گفت: دانشگاه باید همزمان که این تهدیدها را جدی می‌گیرد، از فرصت‌های آن هم استفاده کند و برای جهان پسا کرونا برنامه داشته باشیم و افق ترسیم کنیم، تا دوباره در دام عرف‌ها و رویه‌های پیشین قرار نگیریم.

 دکتر علی‌اکبری، افزود: در همین راستا برگزاری همایش ملی جهان پسا کرونا در دانشگاه تصویب گردید، که با همکاری وزارت علوم و در هفت محور شامل: بخش آب، خاک، محیط زیست و کشاورزی، اقتصاد، صنعت و گردشگری، بهداشت و سلامت، علم و فناوری و نوآوری، اجتماعی و فرهنگی، دینی، سیاست داخلی و سیاست خارجی، در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد گردید.

رئیس دانشگاه، یادآور شد: شرکت‌ در این همایش محدود به گروه خاصی نیست و عموم مردم، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، مدیران، کارکنان، صاحب‌نظران و اصحاب رسانه  می‌توانند آثار خود را تا پایان شهریور ماه سال جاری به دبیرخانه همایش به آدرس https://wac2020.ilam.ac.ir  ارسال نمایند.

دکتر علی‌اکبری، افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در سه بخش شامل: یادداشت کوتاه فنی تا 500 کلمه، مقاله کوتاه تا 1500 کلمه و مقاله بلند تا هشت هزار کلمه، ارائه دهند.

در ابتدای این جلسه دکتر شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، ضمن تبریک سالروز آزاد سازی مهران و عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه، توضیحات مختصری را از روند فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه ایلام در حوزه فرهنگی و مجازی در بهار سال جاری و همزمان با پدیده کروناویروس ارائه داد و تأکید کرد در این مدت جلسات شورای فرهنگی بصورت برخط در حال برگزاری است و دانشجویان دانشگاه ایلام در قالب‌های مختلف و در بستر فضای مجازی به فعالیت می‌پردازند.

دکتر شیرخانی در ادامه به برگزاری اولین رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان ایلام با عنوان طرح کمند با هدف ارتقای مهارت‌های کارآفرینی در دانشگاه ایلام اشاره کرد و اظهار داشت: این رویداد در دو بخش اجرا می‌شود، که در بخش اول، ابتدا محورهای رویداد با تصمیم شورای سیاستگذاری انتخاب می‌‌شود و شامل صنایع دستی، تولیدات غذایی و خوراکی، تکنولوژی و مهندسی، پوشاک، دوخت، طراحی پارچه و لباس، گرافیک و محیط زیست است که فراخوان رویداد به همراه پیوست نحوه اجرا در سطح ‌های استان منتشر می‌شود و شرکت کنندگان می‌‌توانند به مدت یک ماه جهت ارسال طرح‌‌های دانشجویی خود اقدام کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، افزود: طرح‌های ارسال شده در فرصت یک هفته‌ای در گروه داوران رویداد بررسی و طرح‌های برگزیده طبق شاخص‌های تعیین شده از سوی شورای سیاستگذاری جهت رقابت در بخش دوم طرح کمند انتخاب می‌‌شوند و پس از انتخاب طرح‌‌های برگزیده نسبت به اطلاع‌‌رسانی به دانشجویان منتخب اقدام می‌شود.

در ادامه جلسه روساء و معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات مورد نظر خود، گزارشی را از روند فعالیت‌های فرهنگی در ایام کرونا ارائه نمودند.

اولين نشست شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان در سال جاري در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اولين نشست شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان در سال جاري در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اولين نشست شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان در سال جاري در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اولين نشست شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان در سال جاري در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اولين نشست شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان در سال جاري در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اولين نشست شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان در سال جاري در دانشگاه ايلام برگزار گرديد