اولین نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان در سال جاری در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
اولين نشست شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان در سال جاري در دانشگاه ايلام برگزار گرديد

اولين نشست شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي استان ايلام،  در سال جاري با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، اولين نشست شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي استان با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه، دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، حجت الاسلام هادي زاده معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه و روساء و معاونين فرهنگي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي، صبح ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين نشست، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه، ضمن تشکر از هماهنگي بين دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي استان در امر مبارزه با کروناو کمک به مردم استان ايلام و با تمجيد از زحمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکي در اين زمينه، به تبعات کروناويروس در حوزه آموزش عالي اشاره کرد و بيان داشت: با تعطيلي دانشگاه‌ها، استقرار آموزش الکترونيک در دانشگاه ايلام در دستور کار قرار گرفت و هر چند ابتدا مشکلات زيادي وجود داشت، اما در نهايت و در کوتاه‌‌ترين فرصت، سامانه آموزش مجازي در دانشگاه ايلام استقرار يافت و تمام دروس نظري از طريق اين سامانه‌ها ارائه گرديد.

رئيس دانشگاه، افزود: همچنين ارتقاء دولت الکترونيک هم در دستور کار قرار گرفت و الان بخش زيادي از فعاليت‌هاي آموزشي و  فرهنگي و اجتماعي  در بستر فضاي مجازي در حال انجام است.

رئيس دانشگاه در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينکه کرونا بيش از يک بيماري، رنسانس ايران و جهان است و فرصت‌هاي متعددي به همراه دارد، گفت: دانشگاه بايد همزمان که اين تهديدها را جدي مي‌گيرد، از فرصت‌هاي آن هم استفاده کند و براي جهان پسا کرونا برنامه داشته باشيم و افق ترسيم کنيم، تا دوباره در دام عرف‌ها و رويه‌هاي پيشين قرار نگيريم.

 دکتر علي‌اکبري، افزود: در همين راستا برگزاري همايش ملي جهان پسا کرونا در دانشگاه تصويب گرديد، که با همکاري وزارت علوم و در هفت محور شامل: بخش آب، خاک، محيط زيست و کشاورزي، اقتصاد، صنعت و گردشگري، بهداشت و سلامت، علم و فناوري و نوآوري، اجتماعي و فرهنگي، ديني، سياست داخلي و سياست خارجي، در آبان ماه سال جاري برگزار خواهد گرديد.

رئيس دانشگاه، يادآور شد: شرکت‌ در اين همايش محدود به گروه خاصي نيست و عموم مردم، اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي، مديران، کارکنان، صاحب‌نظران و اصحاب رسانه  مي‌توانند آثار خود را تا پايان شهريور ماه سال جاري به دبيرخانه همايش به آدرس https://wac2020.ilam.ac.ir  ارسال نمايند.

دکتر علي‌اکبري، افزود: علاقمندان مي‌توانند آثار خود را در سه بخش شامل: يادداشت کوتاه فني تا 500 کلمه، مقاله کوتاه تا 1500 کلمه و مقاله بلند تا هشت هزار کلمه، ارائه دهند.

در ابتداي اين جلسه دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، ضمن تبريک سالروز آزاد سازي مهران و عرض خير مقدم به حاضرين در جلسه، توضيحات مختصري را از روند فعاليت‌ها و برنامه‌هاي دانشگاه ايلام در حوزه فرهنگي و مجازي در بهار سال جاري و همزمان با پديده کروناويروس ارائه داد و تأکيد کرد در اين مدت جلسات شوراي فرهنگي بصورت برخط در حال برگزاري است و دانشجويان دانشگاه ايلام در قالب‌هاي مختلف و در بستر فضاي مجازي به فعاليت مي‌پردازند.

دکتر شيرخاني در ادامه به برگزاري اولين رويداد کار، مهارت و نوآوري دانشجويان دختر دانشگاه‌هاي استان ايلام با عنوان طرح کمند با هدف ارتقاي مهارت‌هاي کارآفريني در دانشگاه ايلام اشاره کرد و اظهار داشت: اين رويداد در دو بخش اجرا مي‌شود، که در بخش اول، ابتدا محورهاي رويداد با تصميم شوراي سياستگذاري انتخاب مي‌‌شود و شامل صنايع دستي، توليدات غذايي و خوراکي، تکنولوژي و مهندسي، پوشاک، دوخت، طراحي پارچه و لباس، گرافيک و محيط زيست است که فراخوان رويداد به همراه پيوست نحوه اجرا در سطح ‌هاي استان منتشر مي‌شود و شرکت کنندگان مي‌‌توانند به مدت يک ماه جهت ارسال طرح‌‌هاي دانشجويي خود اقدام کنند.

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، افزود: طرح‌هاي ارسال شده در فرصت يک هفته‌اي در گروه داوران رويداد بررسي و طرح‌هاي برگزيده طبق شاخص‌هاي تعيين شده از سوي شوراي سياستگذاري جهت رقابت در بخش دوم طرح کمند انتخاب مي‌‌شوند و پس از انتخاب طرح‌‌هاي برگزيده نسبت به اطلاع‌‌رساني به دانشجويان منتخب اقدام مي‌شود.

در ادامه جلسه روساء و معاونين فرهنگي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي استان ضمن ارائه نظرات و پيشنهادات مورد نظر خود، گزارشي را از روند فعاليت‌هاي فرهنگي در ايام کرونا ارائه نمودند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها