شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

لزوم اهمیت به تکالیف کلاسی و پروژه‌های درسی در کنار آزمون مجازی پایان ترم

رئیس دانشگاه، تأکید کرد: برای برگزاری موفقیت آمیز آزمون‌ مجازی پایان ترم، باید از دیگر روش‌های ارزشیابی، همچون: انجام  تکالیف کلاسی، انجام پروژه‌‌های درسی و فعالیت و مشارکت در کلاس استفاده نمود.

   به گزارش روابط عمومی، دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه در گفتگو با خبرگراری آنا، با اشاره به برگزاری امتحانات مجازی در دانشگاه ایلام به صورت مجازی، بیان کرد: آزمون پایان ترم صرفاً بخشی از ارزشیابی تحصیلی محسوب می‌شود و ارزشیابی می‌تواند علاوه بر آزمون پایان ترم، فعالیت‌های دیگری را نیز شامل شود.

رئیس دانشگاه، افزود: انجام تکالیف کلاسی، انجام پروژه‌‌های درسی و فعالیت و مشارکت در کلاس، می‌تواند سهم مناسبی در ارزشیابی هر درس در پایان نیمسال تحصیلی داشته باشد.

دکتر علی‌اکبری، اظهار داشت: اگر ارزشیابی درسی در هر نیمسال صرفاً بر آزمون پایان ترم محدود شود، نگرانی درباره آن وجود دارد و اعتبار و ارزش علمی ندارد و لذا اساتید دانشگاه باید فعالیت‌های متعددی را برای ارزشیابی تحصیلی درنظر بگیرند که در این صورت، ارزشیابی پایانی معتبر و جامعیت آن در سطح بالاتری خواهد بود.

رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت انتشار ویروس کرونا در سطح کشور و علی‌الخصوص در استان‌های همجوار استان ایلام و اینکه تقریباً 2000 تن از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه ایلام، ساکن استان های پر خطر هستند، برگزاری آزمون حضوری مستلزم بازگشایی خوابگاه، سلف سرویس و سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویی بود، که شواهد نشان می‌دهد که این مراکز می‌تواند در خصوص شیوع و ابتلای به کرونا خیلی خطرآفرین باشند و برای همین با تصویب شورای آموزشی دانشگاه ایلام، مقرر شد امتحانات پایان ترم جاری دانشگاه به صورت مجازی برگزار گردد، که راه‌حل مناسبی برای پیشگیری از ابتلای دانشجویان به ویروس کرونا می‌باشد.