لزوم اهمیت به تکالیف کلاسی و پروژه‌های درسی در کنار آزمون مجازی پایان ترم

خانه خبرها

رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: براي برگزاري موفقيت آميز آزمون‌ مجازي پايان ترم، بايد از ديگر روش‌هاي ارزشيابي، همچون: انجام  تکاليف کلاسي، انجام پروژه‌‌هاي درسي و فعاليت و مشارکت در کلاس استفاده نمود.

   به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه در گفتگو با خبرگراري آنا، با اشاره به برگزاري امتحانات مجازي در دانشگاه ايلام به صورت مجازي، بيان کرد: آزمون پايان ترم صرفاً بخشي از ارزشيابي تحصيلي محسوب مي‌شود و ارزشيابي مي‌تواند علاوه بر آزمون پايان ترم، فعاليت‌هاي ديگري را نيز شامل شود.

رئيس دانشگاه، افزود: انجام تکاليف کلاسي، انجام پروژه‌‌هاي درسي و فعاليت و مشارکت در کلاس، مي‌تواند سهم مناسبي در ارزشيابي هر درس در پايان نيمسال تحصيلي داشته باشد.

دکتر علي‌اکبري، اظهار داشت: اگر ارزشيابي درسي در هر نيمسال صرفاً بر آزمون پايان ترم محدود شود، نگراني درباره آن وجود دارد و اعتبار و ارزش علمي ندارد و لذا اساتيد دانشگاه بايد فعاليت‌هاي متعددي را براي ارزشيابي تحصيلي درنظر بگيرند که در اين صورت، ارزشيابي پاياني معتبر و جامعيت آن در سطح بالاتري خواهد بود.

رئيس دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به وضعيت انتشار ويروس کرونا در سطح کشور و علي‌الخصوص در استان‌هاي همجوار استان ايلام و اينکه تقريباً 2000 تن از دانشجويان خوابگاهي دانشگاه ايلام، ساکن استان هاي پر خطر هستند، برگزاري آزمون حضوري مستلزم بازگشايي خوابگاه، سلف سرويس و سرويس‌هاي اياب و ذهاب دانشجويي بود، که شواهد نشان مي‌دهد که اين مراکز مي‌تواند در خصوص شيوع و ابتلاي به کرونا خيلي خطرآفرين باشند و براي همين با تصويب شوراي آموزشي دانشگاه ايلام، مقرر شد امتحانات پايان ترم جاري دانشگاه به صورت مجازي برگزار گردد، که راه‌حل مناسبي براي پيشگيري از ابتلاي دانشجويان به ويروس کرونا مي‌باشد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها