شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست ستاد اربعین دانشگاهیان استان ایلام و قرارگاه علم الهدی در دانشگاه ایلام

به منظور برنامه‌ریزی برای بزرگداشت اربعین حسینی و اردوهای راهیان نور در تابستان سال جاری، نشست ستاد اربعین دانشگاهیان استان ایلام و قرارگاه علم‌الهدی؛ با حضور دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام، سردار کریمیان جانشین سپاه امیر المومنین (ع) استان،  حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، حجت‌السلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر ویسه معاون فرهنگی و اجتماعی و روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان، صبح امروز در محل سالن فرزانگان دانشگاه ایلام برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی، در این نشست دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه در تاریخ پر فراز و نشیب بشر و تاریخ اسلام تاکنون هیچ رویدادی، به گستردگی قیام عاشورا در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذار نبوده است، یادآور شد: تعداد زیادی از علما، عرفا و بزرگان دین و علم، مدارج بالای علمی، تزکیه نفس و دست یابی به کمالات معنوی را با محبت امام حسین (ع) به دست آورده‌اند.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به نزدیکی بزرگداشت اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: بزرگداشت اربعین به نوعی به نوعی تکرار تاسوعا و عاشورای حسینی است و برای همین انبوه توده‌های مسلمان و زائرین از نقاط مختلف جهان با شور و اشتیاق در این ایام راهی زیارت کربلای معلی می‌شوند.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به تأثیرگذاری مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و معنوی جهان و ایران اسلامی، خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده از این ظرفیت بی‌نظیر در پیشبرد اهداف و اجرای برنامه‌های مختلف کشوری و دانشگاهی شد و تأکید کرد دانشگاه ایلام با حداکثر توان آماده مشارکت در میزبانی این رویداد عظیم می‌باشد.

در این نشست سردار کریمیان جانشین سپاه امیر المومنین (ع) استان با بیان اینکه مراسم بزرگداشت اربعین حسینی هدیه خداوند متعال به مردم ایران و استان ایلام است، تأکید کرد باید از این فرصت بی‌نظیر حداکثر بهره‌بردای را بعمل آوریم و از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای خدمات رسانی به زائرین استفاده کنیم.

در ادامه اعضای نشست به بحث و تبادل نظر درباره بزرگداشت اربعین حسینی و اردوهای راهیان نور دانشجویی در تابستان سال جاری پرداختند.