برگزاری نشست ستاد اربعین دانشگاهیان استان ایلام و قرارگاه علم الهدی در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

به منظور برنامه‌ريزي براي بزرگداشت اربعين حسيني و اردوهاي راهيان نور در تابستان سال جاري، نشست ستاد اربعين دانشگاهيان استان ايلام و قرارگاه علم‌الهدي؛ با حضور دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام، سردار کريميان جانشين سپاه امير المومنين (ع) استان،  حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، حجت‌السلام و المسلمين مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي و روساي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي استان، صبح امروز در محل سالن فرزانگان دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، در اين نشست دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه در تاريخ پر فراز و نشيب بشر و تاريخ اسلام تاکنون هيچ رويدادي، به گستردگي قيام عاشورا در حوزه‌هاي مختلف سياسي، فرهنگي و اجتماعي تأثيرگذار نبوده است، يادآور شد: تعداد زيادي از علما، عرفا و بزرگان دين و علم، مدارج بالاي علمي، تزکيه نفس و دست يابي به کمالات معنوي را با محبت امام حسين (ع) به دست آورده‌اند.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به نزديکي بزرگداشت اربعين حسيني، خاطرنشان کرد: بزرگداشت اربعين به نوعي به نوعي تکرار تاسوعا و عاشوراي حسيني است و براي همين انبوه توده‌هاي مسلمان و زائرين از نقاط مختلف جهان با شور و اشتياق در اين ايام راهي زيارت کربلاي معلي مي‌شوند.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به تأثيرگذاري مراسم بزرگداشت اربعين حسيني در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و معنوي جهان و ايران اسلامي، خواستار برنامه‌ريزي دقيق براي استفاده از اين ظرفيت بي‌نظير در پيشبرد اهداف و اجراي برنامه‌هاي مختلف کشوري و دانشگاهي شد و تأکيد کرد دانشگاه ايلام با حداکثر توان آماده مشارکت در ميزباني اين رويداد عظيم مي‌باشد.

در اين نشست سردار کريميان جانشين سپاه امير المومنين (ع) استان با بيان اينکه مراسم بزرگداشت اربعين حسيني هديه خداوند متعال به مردم ايران و استان ايلام است، تأکيد کرد بايد از اين فرصت بي‌نظير حداکثر بهره‌برداي را بعمل آوريم و از تمامي امکانات و ظرفيت‌ها براي خدمات رساني به زائرين استفاده کنيم.

در ادامه اعضاي نشست به بحث و تبادل نظر درباره بزرگداشت اربعين حسيني و اردوهاي راهيان نور دانشجويي در تابستان سال جاري پرداختند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها