شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تقدیر معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از روند ارتقاء دانشگاه ایلام در سطح کشور

معاون اداری، مالی و  مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه روند توسعه دانشگاه ایلام مشهود است، از روند توسعه دانشگاه و  ارتقاء جایگاه آن در سطح کشور  تقدیر کرد.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، جلسه شورای دانشگاه ایلام با حضور دکتر نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، معاونین و سایر اعضاء، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

   در این جلسه دکتر نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با گرامیداشت هفته وحدت و تبریک فرارسیدن سالرزو ولادت پیامبر اکرم (ص) و  میلاد امام صادق (ع)، به جریان بازدید خود از دانشگاه ایلام در طول این دو روز اشاره کرد و بیان داشت: اینجانب از ابتدا و در سال 1371 در جریان نحوه تأسیس دانشگاه ایلام  بوده ام و  از آنچه که طی این دو روز مشاهده کردم، مشخص است که فعالیت ها و اقدامات خوبی برای توسعه دانشگاه ایلام انجام گرفته و از جمله در روند احداث و تکمیل پروژه های عمرانی و  مستند سازی و سنددار کردن زمین ها و املاک دانشگاه، قدم های مثبتی برداشته شده است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ضمن ابراز خرسندی از ارتقاء جایگاه دانشگاه ایلام در سطح کشور، پذیرش دانشجوی خارجی را از جمله اقدامت مهم چند سال اخیر دانشگاه ایلام عنوان کرد و گفت: با توجه به نزدیکی استان ایلام به کشور عراق و اشتراکات دینی و فرهنگی که بین مردم دو کشور حاکم است، دانشگاه ایلام می تواند در این زمینه به موفقیت های بیشتری نائل گردد.

وی افزود: تحقق این هدف، علاوه بر تأثیرگذاری در زمنیه ارتقاء جایگاه دانشگاه ایلام در سطح کشور، زمنیه رشد درآمدهای اختصاصی را هم فراهم می کند.

دکتر نظرپور  با ابراز خرسندی و تقدیر از روند ارتقاء جایگاه دانشگاه ایلام در سطح کشور، بر اهتمام و حمایت جدی وزارت عتف از روند توسعه این دانشگاه تأکید کرد و اظهار داشت: سعی خواهیم کرد زمنیه اختصاص اعتبار برای احداث یک واحد خوابگاهی جدید، تکمیل روند محوطه سازی و تعمیرات برای دانشگاه ایلام را فراهم نمائیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به محدودیت منابع مالی، بیان کرد: به علت شرایط خاص، منابع مالی محدود است، اما باید با تجزیه و تحلیل درست مسائل، استقامت، جدیت، همراهی و همدلی و استفاده حداکثری و بهینه از منابع موجود، تلاش کنیم با سربلندی از این وضعیت عبور کنیم.

دکتر نظرپور، ساماندهی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در سطح کشور را از جمله سیاست های اصولی وزارت علوم عنوان نمود و تأکید کرد:  هیچ واحد و مؤسسه ای در این جریان حذف نخواهد شد، بلکه با محوریت دانشگاه ها مادر در سطح استان ها، دانشگاه ها و مؤسسات مختلف تابعه ساماندهی خواهند شد که این مهم تا پایان سال عملیاتی می گردد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت را یکی دیگر از برنامه های این معاونت اعلام کرد و بیان داشت: در بودجه سال 1399 این موضوع گنجانده شده که ان شاء الله با رایزنی های انجام گرفته محقق می گردد.

در ابتدای این جلسه دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام، ضمن خوش آمدگویی به دکتر نظرپور و تشکر از حسن نظر همیشگی مقامات عالی وزارت علوم نسبت به دانشگاه ایلام، اظهار کرد: دانشگاه  ایلام بعنوان نماد آموزش عالی استان ایلام در تلاش است تا ضمن تحقق سیاست ها و برنامه های راهبردی پیش بینی شده و عمل به وظایف محوله، دانشجویان فرهیخته  و ماهری را برای تحویل به جامعه تربیت نماید و افزون بر این در روند توسعه استان ایلام هم تأثیر جدی داشته باشد.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به وجود مشکلات مالی چند سال اخیر، تأکید کرد: علیرغم همه تنگناها و محدودیت ها، روند توسعه دانشگاه ایلام به هیچ عنوانی متوقف نخواهد شد و از تمام ظرفیت های موجود برای توسعه دانشگاه و از جمله تکمیل پروژه های عمرانی استفاده خواهد شد.

در این جلسه همچنین اعضای شورا به نظرات، پیشنهادات، انتظارات و در خواست های خود پرداختند که اهم مسائل حول محورهایی شامل: افزایش اعتبارات مالی دانشکاه ایلام، افزایش سهمیه استخدامی اعضای هیأت علمی جدید، کمک به ساماندهی نیروهای غیر هیأت علمی، راه اندازی سالن ورزشی چند منظوره، احداث اردوگاه فرهنگی آموزش عالی در مزرعه آموزشی و پژوهشی دانشگاه در شهر مهران، تثبیت جایگاه بانوان مشاور در سطح دانشگاه ها، همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارت عتف با وزارت بهداشت، کمک در راه اندازی مرکز مستقل مهارت آموزی، کمک در راه اندازی برج فناوری، اختصاص بودجه برای دیوارکشی و اختصاص اعتبار برای خرید وسایل آزمایشگاهی جدید مطرح گردید.

تقدير معاون اداري، مالي و  مديريت منابع وزارت علوم از روند ارتقاء دانشگاه ايلام در سطح کشور تقدير معاون اداري، مالي و  مديريت منابع وزارت علوم از روند ارتقاء دانشگاه ايلام در سطح کشور تقدير معاون اداري، مالي و  مديريت منابع وزارت علوم از روند ارتقاء دانشگاه ايلام در سطح کشور تقدير معاون اداري، مالي و  مديريت منابع وزارت علوم از روند ارتقاء دانشگاه ايلام در سطح کشور تقدير معاون اداري، مالي و  مديريت منابع وزارت علوم از روند ارتقاء دانشگاه ايلام در سطح کشور