تقدیر معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از روند ارتقاء دانشگاه ایلام در سطح کشور

خانه خبرها
تقدير معاون اداري، مالي و  مديريت منابع وزارت علوم از روند ارتقاء دانشگاه ايلام در سطح کشور

معاون اداري، مالي و  مديريت منابع وزارت علوم با بيان اينکه روند توسعه دانشگاه ايلام مشهود است، از روند توسعه دانشگاه و  ارتقاء جايگاه آن در سطح کشور  تقدير کرد.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، جلسه شوراي دانشگاه ايلام با حضور دکتر نظرپور معاون اداري، مالي و مديريت منابع وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، معاونين و ساير اعضاء، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

   در اين جلسه دکتر نظرپور معاون اداري، مالي و مديريت منابع وزارت علوم با گراميداشت هفته وحدت و تبريک فرارسيدن سالرزو ولادت پيامبر اکرم (ص) و  ميلاد امام صادق (ع)، به جريان بازديد خود از دانشگاه ايلام در طول اين دو روز اشاره کرد و بيان داشت: اينجانب از ابتدا و در سال 1371 در جريان نحوه تأسيس دانشگاه ايلام  بوده ام و  از آنچه که طي اين دو روز مشاهده کردم، مشخص است که فعاليت ها و اقدامات خوبي براي توسعه دانشگاه ايلام انجام گرفته و از جمله در روند احداث و تکميل پروژه هاي عمراني و  مستند سازي و سنددار کردن زمين ها و املاک دانشگاه، قدم هاي مثبتي برداشته شده است.

معاون اداري، مالي و مديريت منابع وزارت علوم ضمن ابراز خرسندي از ارتقاء جايگاه دانشگاه ايلام در سطح کشور، پذيرش دانشجوي خارجي را از جمله اقدامت مهم چند سال اخير دانشگاه ايلام عنوان کرد و گفت: با توجه به نزديکي استان ايلام به کشور عراق و اشتراکات ديني و فرهنگي که بين مردم دو کشور حاکم است، دانشگاه ايلام مي تواند در اين زمينه به موفقيت هاي بيشتري نائل گردد.

وي افزود: تحقق اين هدف، علاوه بر تأثيرگذاري در زمنيه ارتقاء جايگاه دانشگاه ايلام در سطح کشور، زمنيه رشد درآمدهاي اختصاصي را هم فراهم مي کند.

دکتر نظرپور  با ابراز خرسندي و تقدير از روند ارتقاء جايگاه دانشگاه ايلام در سطح کشور، بر اهتمام و حمايت جدي وزارت عتف از روند توسعه اين دانشگاه تأکيد کرد و اظهار داشت: سعي خواهيم کرد زمنيه اختصاص اعتبار براي احداث يک واحد خوابگاهي جديد، تکميل روند محوطه سازي و تعميرات براي دانشگاه ايلام را فراهم نمائيم.

معاون اداري، مالي و مديريت منابع وزارت علوم در بخش ديگر سخنان خود، با اشاره به محدوديت منابع مالي، بيان کرد: به علت شرايط خاص، منابع مالي محدود است، اما بايد با تجزيه و تحليل درست مسائل، استقامت، جديت، همراهي و همدلي و استفاده حداکثري و بهينه از منابع موجود، تلاش کنيم با سربلندي از اين وضعيت عبور کنيم.

دکتر نظرپور، ساماندهي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي در سطح کشور را از جمله سياست هاي اصولي وزارت علوم عنوان نمود و تأکيد کرد:  هيچ واحد و مؤسسه اي در اين جريان حذف نخواهد شد، بلکه با محوريت دانشگاه ها مادر در سطح استان ها، دانشگاه ها و مؤسسات مختلف تابعه ساماندهي خواهند شد که اين مهم تا پايان سال عملياتي مي گردد.

معاون اداري، مالي و مديريت منابع وزارت علوم، همسان سازي حقوق اعضاي هيأت علمي وزارت علوم با وزارت بهداشت را يکي ديگر از برنامه هاي اين معاونت اعلام کرد و بيان داشت: در بودجه سال 1399 اين موضوع گنجانده شده که ان شاء الله با رايزني هاي انجام گرفته محقق مي گردد.

در ابتداي اين جلسه دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام، ضمن خوش آمدگويي به دکتر نظرپور و تشکر از حسن نظر هميشگي مقامات عالي وزارت علوم نسبت به دانشگاه ايلام، اظهار کرد: دانشگاه  ايلام بعنوان نماد آموزش عالي استان ايلام در تلاش است تا ضمن تحقق سياست ها و برنامه هاي راهبردي پيش بيني شده و عمل به وظايف محوله، دانشجويان فرهيخته  و ماهري را براي تحويل به جامعه تربيت نمايد و افزون بر اين در روند توسعه استان ايلام هم تأثير جدي داشته باشد.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به وجود مشکلات مالي چند سال اخير، تأکيد کرد: عليرغم همه تنگناها و محدوديت ها، روند توسعه دانشگاه ايلام به هيچ عنواني متوقف نخواهد شد و از تمام ظرفيت هاي موجود براي توسعه دانشگاه و از جمله تکميل پروژه هاي عمراني استفاده خواهد شد.

در اين جلسه همچنين اعضاي شورا به نظرات، پيشنهادات، انتظارات و در خواست هاي خود پرداختند که اهم مسائل حول محورهايي شامل: افزايش اعتبارات مالي دانشکاه ايلام، افزايش سهميه استخدامي اعضاي هيأت علمي جديد، کمک به ساماندهي نيروهاي غير هيأت علمي، راه اندازي سالن ورزشي چند منظوره، احداث اردوگاه فرهنگي آموزش عالي در مزرعه آموزشي و پژوهشي دانشگاه در شهر مهران، تثبيت جايگاه بانوان مشاور در سطح دانشگاه ها، همسان سازي حقوق اعضاي هيات علمي وزارت عتف با وزارت بهداشت، کمک در راه اندازي مرکز مستقل مهارت آموزي، کمک در راه اندازي برج فناوري، اختصاص بودجه براي ديوارکشي و اختصاص اعتبار براي خريد وسايل آزمايشگاهي جديد مطرح گرديد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها