شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

طرح پایش سلامت ویژه دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه ایلام اجرا می ‎گردد

طرح پایش سلامت ویژه دانشجویان ورودی جدید در طول نیمسال اول سال تحصیلی 99-98 از طرف مدیریت تربیت بدنی دانشگاه ایلام اجرا میگردد.

   به گزارش روابط عمومی، دکتر نبی شمسایی مدیر تربیت ‌بدنی دانشگاه ایلام از آغاز طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان خبر داد و بیان کرد: در این طرح، وضعیت جسمانی دانشجویان از نظر تجزیه و ترکیب بدنی، بررسی ساختار قامتی و ناهنجاری ­های اسکلتی و نیز سطح آمادگی جسمانی آنان از آغاز سال تحصیلی جدید تا پایان ترم اول، مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

دکتر شمسایی، افزود: بر اساس کارنامه و نتایج حاصله از طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان که با ابزارها و آزمون‌های دقیق صورت می‌گیرد تا در صورت وجود مشکلات و ناهنجاری‌ های مرتبط، مشاوره‌های لازم به دانشجویان برای رفع مشکلات جسمی ارائه می‌شود و دانشجویان از خدمات مراکز تندرستی دانشگاه استفاده می­کنند.

وی، ادامه داد: در مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی تجزیه و تحلیل ترکیب بدن مثل چربی، عضله و دیگر مشکلات مربوط ساختار قامتی و آمادگی جسمانی و بدنی سنجیده می‌شود. متأسفانه اکنون دانشجویانی هستند که نمی‌توانند یک پرش جفت ساده یا یک تست قلب و عروق یک دقیقه‌ای را انجام دهند. پس از ارزیابی دانشجویان در صورت وجود مشکل، آن‌ها به مرکز مشاور مربوطه معرفی خواهند شد.

مدیر تربیت ‌بدنی دانشگاه درباره اهداف اجرایی این طرح، گفت: بهبود کیفیت زندگی، حفظ و ارتقای سطح تندرستی، افزایش بهره‌وری، شور و نشاط در بین دانشجویان، تبیین سطح توانایی و آمادگی جسمانی آنان، برنامه‌ریزی برای واحد درسی تربیت بدنی 1 و 2بر اساس ارزیابی دانشجویان، ارائه الگوها و عادات حرکتی صحیح روزانه با هدف پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های جسمانی و کاهش هزینه‌های درمانی مرتبط با سلامت دانشجویان از جمله اهداف طرح پایش تندرستی دانشجویان است.

دکتر شمسایی، افزود: به گفته کارشناسان و صاحب­نظران یکی از عوامل موثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارتقای سلامت جسمی و روانی جامعه است و در این راستا راه‌اندازی مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی دانشجویان را می‌توان گامی مؤثر در این زمینه دانست.

مدیر تربیت ‌بدنی دانشگاه در زمینه بسترسازی برای ورزش دانشجویان، اظهار داشت: هدف مدیریت تربیت بدنی دانشگاه ایجاد بستر مناسب برای پرداختن دانشگاهیان به ورزش و ایجاد زمینه برای رشد سلامت جسمی، روانی، اخلاقی، تربیتی، معنوی و ایجاد شور و نشاط در میان اقشار مختلف دانشگاهی و به ویژه دانشجویان است.

وی افزود: همچنین ارتقای کمی و کیفی ورزش دانشجویان در سطوح دانشگاهی، منطقه­ ای و ملی، توسعه و ارتقای ورزش دانشجویان دختر دانشگاه، ارتقای بهره‌وری منابع ورزش دانشجویی کشور و هدایت، حمایت و نظارت مستمر بر فعالیت‌های ورزشی دانشگاه از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های مدیریت تربیت بدنی دانشگاه است.

محل اجرای طرح پایش سلامت ویژه دانشجویان

 

طرح پايش سلامت ويژه دانشجويان ورودي جديد در دانشگاه ايلام اجرا مي ‎گردد