طرح پایش سلامت ویژه دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه ایلام اجرا می ‎گردد

خانه خبرها

طرح پايش سلامت ويژه دانشجويان ورودي جديد در طول نيمسال اول سال تحصيلي 99-98 از طرف مديريت تربيت بدني دانشگاه ايلام اجرا ميگردد.

   به گزارش روابط عمومي، دکتر نبي شمسايي مدير تربيت ‌بدني دانشگاه ايلام از آغاز طرح پايش سلامت جسماني دانشجويان خبر داد و بيان کرد: در اين طرح، وضعيت جسماني دانشجويان از نظر تجزيه و ترکيب بدني، بررسي ساختار قامتي و ناهنجاري ­هاي اسکلتي و نيز سطح آمادگي جسماني آنان از آغاز سال تحصيلي جديد تا پايان ترم اول، مورد سنجش و ارزيابي قرار مي‌گيرد.

دکتر شمسايي، افزود: بر اساس کارنامه و نتايج حاصله از طرح پايش سلامت جسماني دانشجويان که با ابزارها و آزمون‌هاي دقيق صورت مي‌گيرد تا در صورت وجود مشکلات و ناهنجاري‌ هاي مرتبط، مشاوره‌هاي لازم به دانشجويان براي رفع مشکلات جسمي ارائه مي‌شود و دانشجويان از خدمات مراکز تندرستي دانشگاه استفاده مي­کنند.

وي، ادامه داد: در مراکز تندرستي و مشاوره ورزشي تجزيه و تحليل ترکيب بدن مثل چربي، عضله و ديگر مشکلات مربوط ساختار قامتي و آمادگي جسماني و بدني سنجيده مي‌شود. متأسفانه اکنون دانشجوياني هستند که نمي‌توانند يک پرش جفت ساده يا يک تست قلب و عروق يک دقيقه‌اي را انجام دهند. پس از ارزيابي دانشجويان در صورت وجود مشکل، آن‌ها به مرکز مشاور مربوطه معرفي خواهند شد.

مدير تربيت ‌بدني دانشگاه درباره اهداف اجرايي اين طرح، گفت: بهبود کيفيت زندگي، حفظ و ارتقاي سطح تندرستي، افزايش بهره‌وري، شور و نشاط در بين دانشجويان، تبيين سطح توانايي و آمادگي جسماني آنان، برنامه‌ريزي براي واحد درسي تربيت بدني 1 و 2بر اساس ارزيابي دانشجويان، ارائه الگوها و عادات حرکتي صحيح روزانه با هدف پيشگيري از بروز ناهنجاري‌هاي جسماني و کاهش هزينه‌هاي درماني مرتبط با سلامت دانشجويان از جمله اهداف طرح پايش تندرستي دانشجويان است.

دکتر شمسايي، افزود: به گفته کارشناسان و صاحب­نظران يکي از عوامل موثر در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي، ارتقاي سلامت جسمي و رواني جامعه است و در اين راستا راه‌اندازي مراکز تندرستي و مشاوره ورزشي دانشجويان را مي‌توان گامي مؤثر در اين زمينه دانست.

مدير تربيت ‌بدني دانشگاه در زمينه بسترسازي براي ورزش دانشجويان، اظهار داشت: هدف مديريت تربيت بدني دانشگاه ايجاد بستر مناسب براي پرداختن دانشگاهيان به ورزش و ايجاد زمينه براي رشد سلامت جسمي، رواني، اخلاقي، تربيتي، معنوي و ايجاد شور و نشاط در ميان اقشار مختلف دانشگاهي و به ويژه دانشجويان است.

وي افزود: همچنين ارتقاي كمي و كيفي ورزش دانشجويان در سطوح دانشگاهي، منطقه­ اي و ملي، توسعه و ارتقاي ورزش دانشجويان دختر دانشگاه، ارتقاي بهره‌وري منابع ورزش دانشجويي کشور و هدايت، حمايت و نظارت مستمر بر فعاليت‌هاي ورزشي دانشگاه از ديگر اولويت‌ها و برنامه‌هاي مديريت تربيت بدني دانشگاه است.

محل اجراي طرح پايش سلامت ويژه دانشجويان

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها