شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تشریح بخشی از عملکرد مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه

مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه همچون سال قبل در ارائه خدمات بهداشت و درمان و مشاوره به دانشگاهیان فعال می باشد.

  به گزارش روابط عمومی، خانم دکتر سارا آزادی، رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه، درباره عملکرد این مرکز در سال جاری، اظهار داشت: طرح پایش سلامت (جسم و روان) دانشجویان ورودی جدید دانشگاه از اواخر شهریور ماه شروع شد که تاکنون حدود 1000 نفر ثبت نام کرده اند (حدودا دو برابر سال گذشته) و حدود 700 نفر نیز در مرحله پیگیری می باشند که همچنان تا آخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.

  رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه، افزود: دو پزشک در دو روز در طول هفته و به مدت  چهار ساعت، پرستار بصورت روزانه از ساعت 8:30 الی 12:30و کارشناس بهداشت در سه روز در طول هفته (در تایم اداری) در این مرکز فعالیت دارند.

  خانم دکتر آزادی، اضافه کرد: در این بخش؛ ویزیت بیماران و خدمات دیگر از قبیل نوار قلب، سنجش قند خون، سنجش فشار خون، بینایی سنجی، قد، وزن، اکسیژن، تزریقات و پانسمان برای دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی بصورت رایگان انجام می شود.

  رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه در مورد خدمات مشاوره ای این مرکز بیان داشت: در بخش مشاوره، هر روز از حضور مشاوران خبره در زمینه های تحصیلی، اختلالات خلقی و انجام آزمون های هوش و شخصیت و ... بهره گرفته می شود و حضور مشاوران بصورت چرخشی در خوابگاه های دانشجویی (هر خوابگاه حداقل 3 شب در هفته) نویدی دیگر برای دانشجویان عزیز است.

  خانم دکتر آزادی، درباره کارگاه های برگزار شده، گفت: از ابتدای مهر ماه تاکنون شش کارگاه با موضوعات متنوع در زمینه های مختلف برای دانشجویان برگزار گردید و همچنان در نظر است هر ماه حداقل سه  کارگاه برگزار شود.

  وی افزود: همچنین کارگاه هایی از قبیل روان پویشی کوتاه مدت برای روانشناسان و علاقمندان با هزینه های کم و ارائه گواهی نامه معتبر برگزار گردید و بزودی نیز کارگاه آموزش درمان شناختی رفتاری برگزار خواهد شد که این فعالیت در راستای درآمد زایی دانشگاه می باشد.

  رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه، درباره فعالیت کانون ها و کمیته های وابسته به این مرکز، بیان داشت:  کانون های همیاران سلامت و بهداشت و کمیته مددکاری در این مرکز فعال هستند و تعداد زیادی از دانشجویان در این سه مرکز فعالیت دارند که کانون بهداشت در حال برگزاری انتخابات می باشد.

   خانم دکتر آزادی، خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین طرح سیمای زندگی دانشجویان یا به عبارتی سبک زندگی دانشجویی از منظر روانی، اجتماعی، معنوی، بهداشتی، تحصیلی و اوقات فراغت اجرا شد و در ارتقاء جایگاه مرکز بهداشت دانشگاه تأثیر داشت.

  رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه در پایان نیز از تلاش شبانه روز کارکنان مرکز بهداشت، درمان و مشاوره تشکر و قدردانی نمودند و از حمایت های همه جانبه ریاست محترم دانشگاه و معاون محترم پشتیبانی و منابع انسانی و همچنین معاون محترم دانشجویی قدردانی نمودند.a