شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تأکید بر الگو بودن مسجد دانشگاه ایلام در تبیین کارکردهای این نهاد دینی - اجتماعی

رئیس دانشگاه، تأکید کرد: کارکرد مسجد در دانشگاه ایلام، از جنبه مذهبی و معنوی فراتر رفته و امور دیگر فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان را در بر گرفته است.

  به گزارش روابط عمومی، دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام، در چهارمین اجلاس استانی نماز و همایش زکات استان که صبح دیروز در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید، با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم باشکوه در دانشگاه،  با ام الفرائض خواندن نماز، همه مبانی دینی را به نوعی متأثر از نماز دانست.

   رئیس دانشگاه با اشاره به تنوع فکری و سطح گسترده برگزاری برنامه های و مراسمات مذهبی و فرهنگی در دانشگاه ایلام، گفت: دانشجویان افکار و سلایق متفاوت و مختلف دارند و دانشگاه ایلام هم به دلیل احترام به این تنوع، یک سازمان تک ساحتی نیست و آزادی بیان در افق جمهوری اسلامی ایران در آن وجود دارد، اما معدل دینداری در دانشگاه در سطح بالایی است.

  دکتر علی اکبری، تأکید کرد:  بواسطه این امر و  با همکاری خوب حجت الاسلام دکتر غیاثی، مسئول محترم نهاد نمانیدگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و وجود 14 کانون مذهبی و فرهنگی، سه تشکل دانشجویی و 41 انجمن علمی، تعداد و تنوع مراسمات و برنامه های مذهبی و فرهنگی در دانشگاه ایلام در سطح بسیار بالایی است و برای نمونه در سال گذشته 450 برنامه مختلف در دانشگاه اجرا شد، بگونه ای که هیچ مسجدی در استان ایلام در این سطح در آن برنامه و مراسم اجرا نمی شود.

    دکتر علی اکبری، افزود: در زمان اعتکاف، مسجد دانشگاه شلوغ ترین مسجد استان است و در تمامی خوابگاه های دانشجویی روحانی برای امامت جماعت حضور دارد و ضمناً این روحانیون بعنوان مشاور به دانشجویان خدمت ارائه می دهند.
 
رئیس شورای فرهنگی دانشگاه، اضافه کرد: کارکرد مسجد در دانشگاه از جنبه مذهبی و معنوی فراتر رفته و امور دیگر دانشگاهیان و از جمله  جلسات مشاوره، کلاس های آموزشی و حتی مراسم عید دیدنی همکاران بصورت ثابت، سالیانه در این مکان مقدس برگزار می گردد.

  رئیس دانشگاه، ضمن اشاره به دانشجو محوری فعالیت های فوق برنامه، تأکید کرد: برنامه های دانشگاه با محوریت دانشجویان برگزار می گردد و مسئولین در آن مهمان هستند و برای همین فضای خوبی در دانشگاه شکل گرفته و زمینه ترقی و درخشش دانشجویان فراهم شده است.

  دکتر علی اکبری، افزود: با وجود تنوع فکری که در بین دانشجویان وجود دارد، مراسم و برنامه های فرهنگی و مذهبی به صورت منظم برگزار می شود و با افتخار اعلام می کنم، کانون نماز و مناسبت ها جزء بهترین و فعالترین کانون های دانشجویی دانشگاه است، بسیج دانشجویی دانشگاه فعالترین بسیج استان است، تشکل جامعه اسلامی دانشجویان بعنوان تشکل منتقد دولت در سطح منطقه مقام اول را کسب کرد و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه، از سخنرانان اصلی دیدار با ریاست محترم جمهوری می باشند و این حاکی از اهتمام دانشگاه برای تربیت آینده سازان کشور دارد.
  
دکتر علی اکبری، خاطرنشان کرد: ما تعهد کرده بودیم دانشگاه ایلام، گرانیگاه  علمی، پژوهشی و فرهنگی استان ایلام باشد، که خوشبختانه این مهم عملی شده است و در این راستا دانشگاه آمادگی کامل دارد در  برگزاری برنامه های مختلف و از جمله برنامه های مذهبی و فرهنگی همکاری لازم داشته باشد.