تأکید بر الگو بودن مسجد دانشگاه ایلام در تبیین کارکردهای این نهاد دینی - اجتماعی

خانه خبرها

رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: کارکرد مسجد در دانشگاه ايلام، از جنبه مذهبي و معنوي فراتر رفته و امور ديگر فرهنگي و اجتماعي دانشگاهيان را در بر گرفته است.

  به گزارش روابط عمومي، دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه ايلام، در چهارمين اجلاس استاني نماز و همايش زکات استان که صبح ديروز در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد، با ابراز خرسندي از برگزاري اين مراسم باشکوه در دانشگاه،  با ام الفرائض خواندن نماز، همه مباني ديني را به نوعي متأثر از نماز دانست.

   رئيس دانشگاه با اشاره به تنوع فکري و سطح گسترده برگزاري برنامه هاي و مراسمات مذهبي و فرهنگي در دانشگاه ايلام، گفت: دانشجويان افکار و سلايق متفاوت و مختلف دارند و دانشگاه ايلام هم به دليل احترام به اين تنوع، يک سازمان تک ساحتي نيست و آزادي بيان در افق جمهوري اسلامي ايران در آن وجود دارد، اما معدل دينداري در دانشگاه در سطح بالايي است.

  دکتر علي اکبري، تأکيد کرد:  بواسطه اين امر و  با همکاري خوب حجت الاسلام دکتر غياثي، مسئول محترم نهاد نمانيدگي مقام معظم رهبري در دانشگاه و وجود 14 کانون مذهبي و فرهنگي، سه تشکل دانشجويي و 41 انجمن علمي، تعداد و تنوع مراسمات و برنامه هاي مذهبي و فرهنگي در دانشگاه ايلام در سطح بسيار بالايي است و براي نمونه در سال گذشته 450 برنامه مختلف در دانشگاه اجرا شد، بگونه اي که هيچ مسجدي در استان ايلام در اين سطح در آن برنامه و مراسم اجرا نمي شود.

    دکتر علي اکبري، افزود: در زمان اعتکاف، مسجد دانشگاه شلوغ ترين مسجد استان است و در تمامي خوابگاه هاي دانشجويي روحاني براي امامت جماعت حضور دارد و ضمناً اين روحانيون بعنوان مشاور به دانشجويان خدمت ارائه مي دهند.
 
رئيس شوراي فرهنگي دانشگاه، اضافه کرد: کارکرد مسجد در دانشگاه از جنبه مذهبي و معنوي فراتر رفته و امور ديگر دانشگاهيان و از جمله  جلسات مشاوره، کلاس هاي آموزشي و حتي مراسم عيد ديدني همکاران بصورت ثابت، ساليانه در اين مکان مقدس برگزار مي گردد.

  رئيس دانشگاه، ضمن اشاره به دانشجو محوري فعاليت هاي فوق برنامه، تأکيد کرد: برنامه هاي دانشگاه با محوريت دانشجويان برگزار مي گردد و مسئولين در آن مهمان هستند و براي همين فضاي خوبي در دانشگاه شکل گرفته و زمينه ترقي و درخشش دانشجويان فراهم شده است.

  دکتر علي اکبري، افزود: با وجود تنوع فکري که در بين دانشجويان وجود دارد، مراسم و برنامه هاي فرهنگي و مذهبي به صورت منظم برگزار مي شود و با افتخار اعلام مي کنم، کانون نماز و مناسبت ها جزء بهترين و فعالترين کانون هاي دانشجويي دانشگاه است، بسيج دانشجويي دانشگاه فعالترين بسيج استان است، تشکل جامعه اسلامي دانشجويان بعنوان تشکل منتقد دولت در سطح منطقه مقام اول را کسب کرد و اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه، از سخنرانان اصلي ديدار با رياست محترم جمهوري مي باشند و اين حاکي از اهتمام دانشگاه براي تربيت آينده سازان کشور دارد.
  
دکتر علي اکبري، خاطرنشان کرد: ما تعهد کرده بوديم دانشگاه ايلام، گرانيگاه  علمي، پژوهشي و فرهنگي استان ايلام باشد، که خوشبختانه اين مهم عملي شده است و در اين راستا دانشگاه آمادگي کامل دارد در  برگزاري برنامه هاي مختلف و از جمله برنامه هاي مذهبي و فرهنگي همکاري لازم داشته باشد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها