شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

چهارمین اجلاس استانی نماز و همایش استانی زکات در دانشگاه ایلام برگزار گردید

چهارمین اجلاس استانی نماز و همایش استانی زکات با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، چهارمین اجلاس استانی نماز و همایش استانی زکات با حضور حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، مهندس سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، دکتر سراب نشین، مدیر کل امور اجرایی زکات کشور، دکتر نوذری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، دکتر درویشی، معاون اقتصادی استانداری، مدیران کل و روسای سازمان ها، ائمه جماعات استان، فرماندار ایلام، روحانیون، اساتید و دانشجویان، صبح امروز در محل سالن آیت اله حیدری برگزار کردید.

  در این مراسم، دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، با خیرمقدم به میهمانان و حاضرین در جلسه و با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم باشکوه در دانشگاه ایلام،  با ام الفرائض خواندن نماز، همه مبانی دینی را به نوعی متأثر از نماز دانست که متن سخنان ایشان بصورت جداگانه منتشر می گردد.

  در ادامه این مراسم، مهندس سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، با بیان اینکه نماز فلسفه زندگی انسان است، اظهار کرد: هر بخش از این مقوله معنوی مهم؛ دارای فلسفه وجودی خاصی است، چرا که انسان را به سعادت و کمال می رساند.

  استاندار ایلام، تأکید کرد: دین مبین اسلام دین کامل و ارزشمندی است و به همین دلیل حضرت رسول را ختم الرسلا و دین اسلام را آخرین دین الهی می نامیم.

   وی افزود: دین ما فلسفه انتظار، آخرت و فلسفه زندگی است، اگر انسان به آخرت اعتقاد نداشته باشد زندگی بشکل دیگری ظاهر می شود و دنیایی پر از هرج و مرج خواهند داشت.

  استاندار ایلام، یادآور شد: نماز اصول دین است که بخاطر آخرت دنیای ما را نیز می سازد و از نیت گرفته تا تکبیر، رکوع و سجود هر کدام در زندگی دنیوی ما آثار حیاتی بجا می گذارد.

    مهندس سلیمانی دشتکی با بیان اینکه هر کدام از بخش های نماز دارای فلسفه وجودی است، گفت: وضو و طهارت اصل اساسی بهداشت، رکوع و سجود تمرین ورزش و تعظیم در برابر عظمت خداوند و به خاک افتادن در برابر این عظمت است و باعث دوری از تکبر و غرور می شود.

   استاندار ایلام، تأکید کرد: یکی دیگر از فلسفه های نماز وقت شناسی است که اگر به موقع انجام گیرد نتیجه مثبتی به همراه دارد و چنین توجهی چندین بار در شبانه روز علاوه بر وظیفه شناسی توجه به آخرت است، نماز چندگانه یعنی دنیا مزرعه آخرت است.

   آقای سلیمانی دشتکی، در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توجه مسلمانان به مقوله زکات، بیان داشت: زکات درآمدی است که به یاری طبیعت بدست می آید و از طریق آن به فقرا و نیازمندان کمک می شود و باید کشاورزان و مزرعه داران و افرادی که مال آنها مشمول زکات می شود به این موضوع توجه کنند.

    استاندار ایلام ادامه داد: پرداخت زکات حکمت و فواید زیادی دارد که شکوفایی و رونق اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی از جمله این فواید است.

   در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تشکر از مجموعه عوامل برگزاری این مراسم و همکاری خوب دانشگاه ایلام در این زمینه، بیان داشت: تزریق مسائل معنوی با زور و اجبار به افراد و جامعه امکان پذیر نیست.

   نماینده ولی فقیه در استان، افزود:  مسائل معنوی در جامعه باید با بهره گیری از راهکارهای مناسب و تأثیر گذار ترویج داده شود.

   حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان کرد: نگاه به این مقوله مهم الهی نباید بیرونی، بلکه باید درونی باشد.

   امام جمعه ایلام، تأکید کرد: مهمترین مسأله در اجرای فریضه امر به معورف و نهی از منکر، بعد درونی آن است که باید از خانواده ها آغاز و مورد توجه قرار گیرد.

   حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار با بیان اینکه نماز نیاز ضروری جامعه است، یادآور شد: راهکار رهایی از نگرانی و کاهش آسیب های اجتماعی نظیر خودکشی در این استان پناه گرفتن به نماز است.

  وی گفت: ذکر خدا آرام بخش و انسان را از همه نگرانی ها دور می کند چرا که بهترین ذکر نماز است که برای بیاد خدا بودن اقامه می شود.

  امام جمعه ایلام، اضافه کرد: چنانچه مساله نماز از خانواده ها، اساتید و مدیران نهادینه شود تاثیرگذاری بیشتری را خواهد داشت.

   حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار به مساله زکات نیز اشاره کرد و گفت: بعد فردی و اجتماعی زکات باید مورد توجه قرار گرفته و احیا این فریضه حقی است که بر گردن افراد مشمول پرداخت خواهد بود.

  در این مراسم همچنین آقای رضایی، مدیرکل کمیته امداد استان، دکتر میری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، دکتر سراب نشین، مدیر کل امور اجرایی زکات کشور و آقای رضایتی، رئیس ستاد اقامه نماز استان به ایراد سخنرانی پرداختند.

 در پایان این مراسم از دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه و چند تن دیگر از مدیران  استانی به جهت اهتمام در توسعه فعالیت های مربوط به اقامه نماز تقدیر بعمل آمد و بعد از مراسم، نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مسجد دانشگاه برگزار گردید.

چهارمين اجلاس استاني نماز و همايش استاني زکات در دانشگاه ايلام برگزار گرديد چهارمين اجلاس استاني نماز و همايش استاني زکات در دانشگاه ايلام برگزار گرديد چهارمين اجلاس استاني نماز و همايش استاني زکات در دانشگاه ايلام برگزار گرديد چهارمين اجلاس استاني نماز و همايش استاني زکات در دانشگاه ايلام برگزار گرديد چهارمين اجلاس استاني نماز و همايش استاني زکات در دانشگاه ايلام برگزار گرديد چهارمين اجلاس استاني نماز و همايش استاني زکات در دانشگاه ايلام برگزار گرديد چهارمين اجلاس استاني نماز و همايش استاني زکات در دانشگاه ايلام برگزار گرديد