چهارمین اجلاس استانی نماز و همایش استانی زکات در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
چهارمين اجلاس استاني نماز و همايش استاني زکات در دانشگاه ايلام برگزار گرديد

چهارمين اجلاس استاني نماز و همايش استاني زکات با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، استاندار ايلام و دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، چهارمين اجلاس استاني نماز و همايش استاني زکات با حضور حجت الاسلام و المسلمين کريمي تبار، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، مهندس سليماني دشتکي، استاندار ايلام، دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، دکتر سراب نشين، مدير کل امور اجرايي زکات کشور، دکتر نوذري، معاون سياسي و امنيتي استانداري، دکتر درويشي، معاون اقتصادي استانداري، مديران کل و روساي سازمان ها، ائمه جماعات استان، فرماندار ايلام، روحانيون، اساتيد و دانشجويان، صبح امروز در محل سالن آيت اله حيدري برگزار کرديد.

  در اين مراسم، دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، با خيرمقدم به ميهمانان و حاضرين در جلسه و با ابراز خرسندي از برگزاري اين مراسم باشکوه در دانشگاه ايلام،  با ام الفرائض خواندن نماز، همه مباني ديني را به نوعي متأثر از نماز دانست که متن سخنان ايشان بصورت جداگانه منتشر مي گردد.

  در ادامه اين مراسم، مهندس سليماني دشتکي، استاندار ايلام، با بيان اينکه نماز فلسفه زندگي انسان است، اظهار کرد: هر بخش از اين مقوله معنوي مهم؛ داراي فلسفه وجودي خاصي است، چرا که انسان را به سعادت و کمال مي رساند.

  استاندار ايلام، تأکيد کرد: دين مبين اسلام دين کامل و ارزشمندي است و به همين دليل حضرت رسول را ختم الرسلا و دين اسلام را آخرين دين الهي مي ناميم.

   وي افزود: دين ما فلسفه انتظار، آخرت و فلسفه زندگي است، اگر انسان به آخرت اعتقاد نداشته باشد زندگي بشکل ديگري ظاهر مي شود و دنيايي پر از هرج و مرج خواهند داشت.

  استاندار ايلام، يادآور شد: نماز اصول دين است که بخاطر آخرت دنياي ما را نيز مي سازد و از نيت گرفته تا تکبير، رکوع و سجود هر کدام در زندگي دنيوي ما آثار حياتي بجا مي گذارد.

    مهندس سليماني دشتکي با بيان اينکه هر کدام از بخش هاي نماز داراي فلسفه وجودي است، گفت: وضو و طهارت اصل اساسي بهداشت، رکوع و سجود تمرين ورزش و تعظيم در برابر عظمت خداوند و به خاک افتادن در برابر اين عظمت است و باعث دوري از تکبر و غرور مي شود.

   استاندار ايلام، تأکيد کرد: يکي ديگر از فلسفه هاي نماز وقت شناسي است که اگر به موقع انجام گيرد نتيجه مثبتي به همراه دارد و چنين توجهي چندين بار در شبانه روز علاوه بر وظيفه شناسي توجه به آخرت است، نماز چندگانه يعني دنيا مزرعه آخرت است.

   آقاي سليماني دشتکي، در بخش ديگري از سخنان خود با تأکيد بر توجه مسلمانان به مقوله زکات، بيان داشت: زکات درآمدي است که به ياري طبيعت بدست مي آيد و از طريق آن به فقرا و نيازمندان کمک مي شود و بايد کشاورزان و مزرعه داران و افرادي که مال آنها مشمول زکات مي شود به اين موضوع توجه کنند.

    استاندار ايلام ادامه داد: پرداخت زکات حکمت و فوايد زيادي دارد که شکوفايي و رونق اقتصادي و کاهش فاصله طبقاتي از جمله اين فوايد است.

   در ادامه اين مراسم، حجت الاسلام و المسلمين کريمي تبار، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام با تشکر از مجموعه عوامل برگزاري اين مراسم و همکاري خوب دانشگاه ايلام در اين زمينه، بيان داشت: تزريق مسائل معنوي با زور و اجبار به افراد و جامعه امکان پذير نيست.

   نماينده ولي فقيه در استان، افزود:  مسائل معنوي در جامعه بايد با بهره گيري از راهکارهاي مناسب و تأثير گذار ترويج داده شود.

   حجت الاسلام و المسلمين کريمي تبار به فريضه الهي امر به معروف و نهي از منکر اشاره کرد و بيان کرد: نگاه به اين مقوله مهم الهي نبايد بيروني، بلکه بايد دروني باشد.

   امام جمعه ايلام، تأکيد کرد: مهمترين مسأله در اجراي فريضه امر به معورف و نهي از منکر، بعد دروني آن است که بايد از خانواده ها آغاز و مورد توجه قرار گيرد.

   حجت الاسلام و المسلمين کريمي تبار با بيان اينکه نماز نياز ضروري جامعه است، يادآور شد: راهکار رهايي از نگراني و کاهش آسيب هاي اجتماعي نظير خودکشي در اين استان پناه گرفتن به نماز است.

  وي گفت: ذکر خدا آرام بخش و انسان را از همه نگراني ها دور مي کند چرا که بهترين ذکر نماز است که براي بياد خدا بودن اقامه مي شود.

  امام جمعه ايلام، اضافه کرد: چنانچه مساله نماز از خانواده ها، اساتيد و مديران نهادينه شود تاثيرگذاري بيشتري را خواهد داشت.

   حجت الاسلام و المسلمين کريمي تبار به مساله زکات نيز اشاره کرد و گفت: بعد فردي و اجتماعي زکات بايد مورد توجه قرار گرفته و احيا اين فريضه حقي است که بر گردن افراد مشمول پرداخت خواهد بود.

  در اين مراسم همچنين آقاي رضايي، مديرکل کميته امداد استان، دکتر ميري، رئيس سازمان جهاد کشاورزي، دکتر سراب نشين، مدير کل امور اجرايي زکات کشور و آقاي رضايتي، رئيس ستاد اقامه نماز استان به ايراد سخنراني پرداختند.

 در پايان اين مراسم از دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه و چند تن ديگر از مديران  استاني به جهت اهتمام در توسعه فعاليت هاي مربوط به اقامه نماز تقدير بعمل آمد و بعد از مراسم، نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمين کريمي تبار، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام در مسجد دانشگاه برگزار گرديد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها