شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

پیام معاون دانشجویی دانشگاه به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو

16 آذرماه را می توان اوج خودآگاهی و خودباوری دانشجویان عزیز در دانشگاه برای دفاع از حق ملت و مبارزه با فساد و ظلم و ستم نامگذاری کرد.

به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو، دکتر محممود عدالتی، معاون دانشجویی دانشگاه پیامی به شرح ذیل صادر کردند:

به نام خداوند جان و خرد

سلام دانشجوی عزیز - روزت مبارک

   16 آذر ماه در هر سال، یادآور روحیه ی خودباوری و کنشگر دانشجویان در بیان مطالبات به حق آحاد جامعه می باشد. از شعارهای اصلی و محوری دانشجویان فهیم می توان به وضوح صدای حق طلبی، عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و ضداستبدادی جنبش دانشجویی را شنید. این حق طلبی همراه با صبوری، متانت و صلابت، در تجمعات اعتراض آمیز سال 1332 دانشجویان دانشگاه تهران برای دفاع از آزادگی و انسانیت و حیثیت ملی شکل گرفته و امروزه به درخت تنومندی تبدیل شده است که همواره رنگ اصلی خود را حفظ کرده و دانشجویان امروز را نسبت به نسل های قبلی خود از تحلیل های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پخته تر و قوی تری برخوردار نموده و این موضوع مایه ی مباهات مراکز علمی کشور است. پیام پیروزی خون بر شمشیر را می توان با الهام از عاشورای سرخ حسینی (ع) به 16 آذرماه 1332 گره زد که در آن روز با تقدیم خون سه تن از فرزندان عزیز این ملت (آقایان احمد قندچی، مهدی (آذر) شریعت رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا، از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران)، پیام عدالت خواهی برای همیشه در عرصه دانشگاه ها زنده و ماندگار شد.

 16 آذر ماه را می توان اوج خودآگاهی و خودباوری دانشجویان عزیز در دانشگاه برای دفاع از حق ملت و مبارزه با فساد و ظلم و ستم نامگذاری کرد. شانزده آذر را به دانشجویان و دانشگاهیان آرمان‌گرا، کنشگر و میهن دوست ایران اسلامی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

 

 

با آرزوی شادمانی

محمود عدالتی

معاون دانشجویی دانشگاه

16 آذرماه 1397