پیام معاون دانشجویی دانشگاه به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو

خانه خبرها

16 آذرماه را مي توان اوج خودآگاهي و خودباوري دانشجويان عزيز در دانشگاه براي دفاع از حق ملت و مبارزه با فساد و ظلم و ستم نامگذاري کرد.

به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو، دکتر محممود عدالتي، معاون دانشجويي دانشگاه پيامي به شرح ذيل صادر کردند:

به نام خداوند جان و خرد

سلام دانشجوي عزيز - روزت مبارک

   16 آذر ماه در هر سال، يادآور روحيه ي خودباوري و کنشگر دانشجويان در بيان مطالبات به حق آحاد جامعه مي باشد. از شعارهاي اصلي و محوري دانشجويان فهيم مي توان به وضوح صداي حق طلبي، عدالت‌خواهي، استکبارستيزي و ضداستبدادي جنبش دانشجويي را شنيد. اين حق طلبي همراه با صبوري، متانت و صلابت، در تجمعات اعتراض آميز سال 1332 دانشجويان دانشگاه تهران براي دفاع از آزادگي و انسانيت و حيثيت ملي شکل گرفته و امروزه به درخت تنومندي تبديل شده است که همواره رنگ اصلي خود را حفظ کرده و دانشجويان امروز را نسبت به نسل هاي قبلي خود از تحليل هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي پخته تر و قوي تري برخوردار نموده و اين موضوع مايه ي مباهات مراکز علمي کشور است. پيام پيروزي خون بر شمشير را مي توان با الهام از عاشوراي سرخ حسيني (ع) به 16 آذرماه 1332 گره زد که در آن روز با تقديم خون سه تن از فرزندان عزيز اين ملت (آقايان احمد قندچي، مهدي (آذر) شريعت رضوي و مصطفي بزرگ‌نيا، از دانشجويان دانشکده فني دانشگاه تهران)، پيام عدالت خواهي براي هميشه در عرصه دانشگاه ها زنده و ماندگار شد.

 16 آذر ماه را مي توان اوج خودآگاهي و خودباوري دانشجويان عزيز در دانشگاه براي دفاع از حق ملت و مبارزه با فساد و ظلم و ستم نامگذاري کرد. شانزده آذر را به دانشجويان و دانشگاهيان آرمان‌گرا، کنشگر و ميهن دوست ايران اسلامي صميمانه تبريک و تهنيت عرض مي نمايم.

 

 

با آرزوي شادماني

محمود عدالتي

معاون دانشجويي دانشگاه

16 آذرماه 1397

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها