شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر علی اکبری: دانشگاه ایلام پتانسیل لازم برای تاثیرگذاری در روند توسعه صنعت نفت و گاز استان را دارا می باشد

اهتمام مدیریت دانشگاه ایلام بر توسعه کیفی است در همین راستا با بستر سازی مناسب، دانشگاه ایلام پتانسیل لازم برای مشارکت در روند توسعه صنعت نفت و گاز استان را دارا می باشد.

  به گزارش روابط عمومی، دکتر علی اکبری در نشست مشترک مدیریت دانشگاه ایلام و مدیران شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب کشور که صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید، با ابراز خرسندی از روند توسعه روابط دانشگاه ایلام و شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب کشور، به اهمیت و جایگاهی که دانشگاه ها و شرکت های نفت و گاز در سطح کشور دارند اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تحولاتی که در سالیان گذشته در سطح کشور صورت گرفت، توسعه کمی دانشگاه ها کنار گذاشته شد و توسعه کیفی در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با برنامه ریزی و اهتمامی که صورت گرفت، این روند در دانشگاه ایلام بصورت مطلوبی محقق گردید.

1/5 برابر چهل سال گذشته در آزمایشگاه های دانشگاه ایلام هزینه شده است.

دکتر علی اکبری، افزود: در همین راستا آزمایشگاه ها موجود بازسازی شد و تعداد دیگر هم راه اندازی گردید که در مجموع 1/5 برابر چهل سال گذشته در زمینه تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه های دانشگاه هزینه شده و با کسب استانداردهای مربوطه، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در ردیف ده آزمایشگاه برتر کشور قرار گرفت.

سطح روابط دانشگاه ایلام و صنعت استان مطلوب است

  رئیس دانشگاه، توسعه روابط دانشگاه با جامعه و صنعت را در همین راستا عنوان کرد و بیان داشت: با برنامه ریزی و پی گیری های لازم زمینه ارتباط و توسعه روابط مابین دانشگاه ایلام و سازمان ها، موسسات، نهادها، شرکت ها دولتی و خصوصی در سطح استان و کشور فراهم گردید و گام های مهمی در این زمینه برداشته شد و نتایج خوبی حاصل گردید.

  دکتر علی اکبری با اشاره به سرمایه گذاری شرکت نفت  در دانشگاه ایلام در طی سالیان گذشته، اظهار کرد: دانشکده های نفت و گاز و فنی و مهندسی با هزینه شرکت نفت احداث گردید و با برنامه ریزی که انجام شده قرار است، با عنایت مهندس زنگه وزیر محترم نفت، پروژهای جدیدی در دانشگاه احداث گردد.

16 اختراع در سطح ملی و بین المللی بنام دانشگاه ایلام ثبت شده است

 رئیس دانشگاه به روند رو به رشد واحدهای فناوری، اختراعات و راه اندازی شرکت های دانش بنیان در دانشگاه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با حضور اساتید مجرب و فرهیخته، روند توسعه اختراعات و ابداعات گسترش یافته و هم اکنون 16 اختراع در سطح بین المللی و داخلی بنام دانشگاه ایلام به ثبت رسید و 44 واحد فناوری و 4 شرکت دانش بنیان راه اندازی گردیده که تحولی مهم در زمینه توسعه علم و فناوری در سطح استان می باشد.

دانشگاه ایلام به واسطه توسعه متوازن و جایگاهی که دارد، نماد آموزش عالی استان است

  دکتر  علی اکبری، تأکید کرد: دانشگاه ایلام به واسطه توسعه متوازن، رنکینگ علمی مناسب در سطح کشور، حضور اساتید صاحب نام، توسعه فناوری، آزمایشگاه های مجهز و کسب عناوین مختلف علمی، فرهنگی و دانشجویی نماد آموزش عالی استان است و با توجه به مسئولیت اجتماعی که برای خود قائل است و کارنامه خوبی که در این زمینه دارد، می تواند در روند توسعه استان و حل مشکلات و چالش های موجود نقش کلیدی داشته باشد.

بواسطه نیروی انسانی و ظرفیت های موجود، دانشگاه ایلام می تواند به توسعه نفت و گاز استان کمک کند

 استاد تمام دانشگاه، افزود: با توجه به وجود منابع عظیم نفت و گاز در سطح استان و وجود اساتید فاخر، نیروی کارشناسی ماهر، امکانات مختلف آموزشی و پژوهشی و دانشجویان با انگیزه، دانشگاه ایلام می تواند همکاری خوب و مناسبی با شرکت نفت داشته باشد و در روند توسعه صنعت نفت و گاز در سطح استان تأثیرگذار باشد.