دکتر علی اکبری: دانشگاه ایلام پتانسیل لازم برای تاثیرگذاری در روند توسعه صنعت نفت و گاز استان را دارا می باشد

خانه خبرها

اهتمام مديريت دانشگاه ايلام بر توسعه کيفي است در همين راستا با بستر سازي مناسب، دانشگاه ايلام پتانسيل لازم براي مشارکت در روند توسعه صنعت نفت و گاز استان را دارا مي باشد.

  به گزارش روابط عمومي، دکتر علي اکبري در نشست مشترک مديريت دانشگاه ايلام و مديران شرکت نفت مناطق مرکزي و شرکت بهره برداري نفت و گاز غرب کشور که صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد، با ابراز خرسندي از روند توسعه روابط دانشگاه ايلام و شرکت نفت مناطق مرکزي و شرکت بهره برداري نفت و گاز غرب کشور، به اهميت و جايگاهي که دانشگاه ها و شرکت هاي نفت و گاز در سطح کشور دارند اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تحولاتي که در ساليان گذشته در سطح کشور صورت گرفت، توسعه کمي دانشگاه ها کنار گذاشته شد و توسعه کيفي در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با برنامه ريزي و اهتمامي که صورت گرفت، اين روند در دانشگاه ايلام بصورت مطلوبي محقق گرديد.

1/5 برابر چهل سال گذشته در آزمايشگاه هاي دانشگاه ايلام هزينه شده است.

دکتر علي اکبري، افزود: در همين راستا آزمايشگاه ها موجود بازسازي شد و تعداد ديگر هم راه اندازي گرديد که در مجموع 1/5 برابر چهل سال گذشته در زمينه تجهيز و راه اندازي آزمايشگاه هاي دانشگاه هزينه شده و با کسب استانداردهاي مربوطه، آزمايشگاه مرکزي دانشگاه در رديف ده آزمايشگاه برتر کشور قرار گرفت.

سطح روابط دانشگاه ايلام و صنعت استان مطلوب است

  رئيس دانشگاه، توسعه روابط دانشگاه با جامعه و صنعت را در همين راستا عنوان کرد و بيان داشت: با برنامه ريزي و پي گيري هاي لازم زمينه ارتباط و توسعه روابط مابين دانشگاه ايلام و سازمان ها، موسسات، نهادها، شرکت ها دولتي و خصوصي در سطح استان و کشور فراهم گرديد و گام هاي مهمي در اين زمينه برداشته شد و نتايج خوبي حاصل گرديد.

  دکتر علي اکبري با اشاره به سرمايه گذاري شرکت نفت  در دانشگاه ايلام در طي ساليان گذشته، اظهار کرد: دانشکده هاي نفت و گاز و فني و مهندسي با هزينه شرکت نفت احداث گرديد و با برنامه ريزي که انجام شده قرار است، با عنايت مهندس زنگه وزير محترم نفت، پروژهاي جديدي در دانشگاه احداث گردد.

16 اختراع در سطح ملي و بين المللي بنام دانشگاه ايلام ثبت شده است

 رئيس دانشگاه به روند رو به رشد واحدهاي فناوري، اختراعات و راه اندازي شرکت هاي دانش بنيان در دانشگاه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با حضور اساتيد مجرب و فرهيخته، روند توسعه اختراعات و ابداعات گسترش يافته و هم اکنون 16 اختراع در سطح بين المللي و داخلي بنام دانشگاه ايلام به ثبت رسيد و 44 واحد فناوري و 4 شرکت دانش بنيان راه اندازي گرديده که تحولي مهم در زمينه توسعه علم و فناوري در سطح استان مي باشد.

دانشگاه ايلام به واسطه توسعه متوازن و جايگاهي که دارد، نماد آموزش عالي استان است

  دکتر  علي اکبري، تأکيد کرد: دانشگاه ايلام به واسطه توسعه متوازن، رنکينگ علمي مناسب در سطح کشور، حضور اساتيد صاحب نام، توسعه فناوري، آزمايشگاه هاي مجهز و کسب عناوين مختلف علمي، فرهنگي و دانشجويي نماد آموزش عالي استان است و با توجه به مسئوليت اجتماعي که براي خود قائل است و کارنامه خوبي که در اين زمينه دارد، مي تواند در روند توسعه استان و حل مشکلات و چالش هاي موجود نقش کليدي داشته باشد.

بواسطه نيروي انساني و ظرفيت هاي موجود، دانشگاه ايلام مي تواند به توسعه نفت و گاز استان کمک کند

 استاد تمام دانشگاه، افزود: با توجه به وجود منابع عظيم نفت و گاز در سطح استان و وجود اساتيد فاخر، نيروي کارشناسي ماهر، امکانات مختلف آموزشي و پژوهشي و دانشجويان با انگيزه، دانشگاه ايلام مي تواند همکاري خوب و مناسبي با شرکت نفت داشته باشد و در روند توسعه صنعت نفت و گاز در سطح استان تأثيرگذار باشد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها