شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه ایلام: اربعین باوری شور آور و شوری باور آور است

مهندس عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه ایلام، تأکید کرد:  اربعین باوری شور آور و شوری باور آور است و برای همین باید بعنوان سبک زندگی دانشجویان و دانشگاهیان ما قرار گیرد و جای خود را در زندگی روزمره‌‌ی ما پیدا کند.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مهندس محمد هادی عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان استان، که صبح روز جمعه 97/08/04 در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید، اظهار کرد: میزبانی ایلام از بخش بزرگی از زائران اربعین حسینی و  نگاه و اهتمام ویژه ی رئیس دانشگاه ایلام و ریزبینی اعضای ستاد اربعین استان، نویدبخش فعالیت ‌های فاخر دانشگاهی در این زمینه است.

  مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به استقبال مردم استان ایلام از زائران اربعین، گفت: این موضوع از نظر فرهنگی و جامعه‌ شناسی نیاز به تامل دارد و در شرایطی که مدرنیته همه‌ ی عناصر ارزشی و عرفی جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌ دهد شور مردم برای میزبانی از زائران اربعین بسیار مبارک است.

  مهندس عسکری با بیان اینکه از حضور و مشارکت مسئولان دانشگاه‌های ایلام و شهید چمران اهواز در سطح ملی بهره خواهیم گرفت، گفت: پیشنهادات ارزشمندی در ستاد اربعین دانشگاهیان ایلام مطرح شد که عمده‌ ترین آن این است که بتوانیم به یک مجموعه ‌ی سیاستی برسیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تصریح کرد: مصمم هستیم که از ظرفیت دانشگاه‌های استان در بحث ‌های فرهنگی و اجتماعی اربعین استفاده کنیم و به این فعالیت‌ها انسجام‌ دهیم.

 مهندس عسکری در ادامه از تدوین سند سیاستی ساماندهی بحث‌ های علمی و فرهنگی اربعین خبر داد و گفت: در این فعالیت از دیدگاه‌ های صاحب‌ نظران و دانشگاهیان و مجموعه ‌ی دانشگاه‌های استان ایلام بهره خواهیم گرفت.

  مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تأکید بر اینکه اربعین رخدادی منحصر به فرد است و ابعاد و زوایای گوناگونی دارد، گفت: برگزاری سوگواره ملی اربعین از جمله فعالیت‌ های فاخر دانشگاهیان در این عرصه است که دانشگاه ایلام میزبان اولین دوره‌ی آن بود و دومین سوگواره نیز در دانشگاه شهید چمران برگزار خواهد شد.

  وی ادامه داد: امیدواریم خروجی این سوگواره‌ ها و کنشگری دانشگاهیان و سایر زائران تولید محتوایی غنی باشد و این جریان سازنده و بالنده و توصیه ‌های بزرگان و ائمه‌ ی معصومین بتواند به عنوان سبک زندگی دانشجویان و دانشگاهیان ما قرار گیرد و جای خود را در زندگی روزمره‌‌ی ما پیدا کند.

  مهندس عسکری، افزود: اربعین در دنیا منحصر به فرد است و اجتماع این همایش 5 برابر حج به عنوان بزرگترین رکن عبادی مسلمانان است.

  وی با بیان اینکه شکل ‌گیری این اجتماع با شور و شوق هر چه تمام  ‌تر در هر زمانی حتی با وجود تهدید جریان تکفیری از ویژگی ‌های این حرکت عظیم است، تصریح کرد: حضور پیروان سایر ادیان با عشق و دلدادگی تمام از ویژگی‌های دیگری است که اربعین را متمایز کرده است.