مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه ایلام: اربعین باوری شور آور و شوری باور آور است

خانه خبرها

مهندس عسکري، مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در دانشگاه ايلام، تأکيد کرد:  اربعين باوري شور آور و شوري باور آور است و براي همين بايد بعنوان سبک زندگي دانشجويان و دانشگاهيان ما قرار گيرد و جاي خود را در زندگي روزمره‌‌ي ما پيدا کند.

  به گزارش روابط عمومي دانشگاه، مهندس محمد هادي عسکري، مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در جلسه ستاد اربعين دانشگاهيان استان، که صبح روز جمعه 97/08/04 در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد، اظهار کرد: ميزباني ايلام از بخش بزرگي از زائران اربعين حسيني و  نگاه و اهتمام ويژه ي رئيس دانشگاه ايلام و ريزبيني اعضاي ستاد اربعين استان، نويدبخش فعاليت ‌هاي فاخر دانشگاهي در اين زمينه است.

  مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با اشاره به استقبال مردم استان ايلام از زائران اربعين، گفت: اين موضوع از نظر فرهنگي و جامعه‌ شناسي نياز به تامل دارد و در شرايطي که مدرنيته همه‌ ي عناصر ارزشي و عرفي جامعه را تحت‌الشعاع قرار مي‌ دهد شور مردم براي ميزباني از زائران اربعين بسيار مبارک است.

  مهندس عسکري با بيان اينکه از حضور و مشارکت مسئولان دانشگاه‌هاي ايلام و شهيد چمران اهواز در سطح ملي بهره خواهيم گرفت، گفت: پيشنهادات ارزشمندي در ستاد اربعين دانشگاهيان ايلام مطرح شد که عمده‌ ترين آن اين است که بتوانيم به يک مجموعه ‌ي سياستي برسيم.

مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تصريح کرد: مصمم هستيم که از ظرفيت دانشگاه‌هاي استان در بحث ‌هاي فرهنگي و اجتماعي اربعين استفاده کنيم و به اين فعاليت‌ها انسجام‌ دهيم.

 مهندس عسکري در ادامه از تدوين سند سياستي ساماندهي بحث‌ هاي علمي و فرهنگي اربعين خبر داد و گفت: در اين فعاليت از ديدگاه‌ هاي صاحب‌ نظران و دانشگاهيان و مجموعه ‌ي دانشگاه‌هاي استان ايلام بهره خواهيم گرفت.

  مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با تأکيد بر اينکه اربعين رخدادي منحصر به فرد است و ابعاد و زواياي گوناگوني دارد، گفت: برگزاري سوگواره ملي اربعين از جمله فعاليت‌ هاي فاخر دانشگاهيان در اين عرصه است که دانشگاه ايلام ميزبان اولين دوره‌ي آن بود و دومين سوگواره نيز در دانشگاه شهيد چمران برگزار خواهد شد.

  وي ادامه داد: اميدواريم خروجي اين سوگواره‌ ها و کنشگري دانشگاهيان و ساير زائران توليد محتوايي غني باشد و اين جريان سازنده و بالنده و توصيه ‌هاي بزرگان و ائمه‌ ي معصومين بتواند به عنوان سبک زندگي دانشجويان و دانشگاهيان ما قرار گيرد و جاي خود را در زندگي روزمره‌‌ي ما پيدا کند.

  مهندس عسکري، افزود: اربعين در دنيا منحصر به فرد است و اجتماع اين همايش 5 برابر حج به عنوان بزرگترين رکن عبادي مسلمانان است.

  وي با بيان اينکه شکل ‌گيري اين اجتماع با شور و شوق هر چه تمام  ‌تر در هر زماني حتي با وجود تهديد جريان تکفيري از ويژگي ‌هاي اين حرکت عظيم است، تصريح کرد: حضور پيروان ساير اديان با عشق و دلدادگي تمام از ويژگي‌هاي ديگري است که اربعين را متمايز کرده است.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها