شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تشریح اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه‌ در خصوص سیل‌ اخیر استان ایلام

همزمان با اعلام هشدارهای هواشناسی، کمیته بحران در دانشگاه ایلام فعال گردید/ بستههای اقلام غذایی و مواد بهداشتی اهدایی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه در قالب چهار سورتی پرواز؛ توسط بالگردهای هلال احمر به بخش ماژین منتقل و مابین سیل زدگان این منطقه توزیع گردید/دو نشست تخصصی برای  بررسی علل و  پیامدهای سیل اخیر با حضور صاحبنظران و مسئولین اجرایی در اردیبهشت ماه در دانشگاه برگزار می گردد.

  به گزارش روابط عمومی، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه در زمینه اقدامات و برنامه‎های انجام گرفته در دانشگاه ایلام در خصوص سیل اخیر در استان ایلام، بیان داشت: بعد از اینکه هشدارهای مربوط به وقوع سیل اعلام گردید (با توجه به تجربه سیل قبلی) کمیته بحران در دانشگاه فعال گردید و با حضور میدانی مسئولین، اقدامات پیشگیرانه‎ در دستور کار قرار گرفت و به تمامی نیروهای تأسیات، خدمات و انتظامات آماده باش داده شد.


رئیس دانشگاه، افزود: با ارزیابی‎هایی که صورت گرفت، نقاط حادثه خیز در دانشگاه مورد شناسایی قرار گرفت و در این راستا در قسمت شمالی محوطه دانشگاه سیل بند ایجاد گردید و مسیر لوله‎ی آب از چاه اصلی واقع در روستای هفت چشمه تا محوطه دانشگاه بهسازی شد.
دکتر علی اکبری، تأکید کرد: مجموعه این تدابیر و اقدامات باعث شد که خسارت کمتری به دانشگاه وارد شود، هر چند با توجه به شدت بارش‎ها خساراتی هم وارد گردید که پس از برآورد و تهیه مستندات لازم به وزارت علوم منتقل می‎گردد.
رئیس دانشگاه با اشاره به آغاز فعالیت‎های آموزشی دانشگاه ایلام در موعد مقرر در ابتدای سال جاری، اظهار داشت: بعد از وقوع سیل و با توجه به اینکه وزارت علوم بخشنامه بازگشایی دانشگاه‎های مناطق سیل زده (با یک هفته تأخیر) را ابلاغ کرده بود، اما با بررسی‎هایی که همکاران اینجانب بعمل آوردند، مقرر گردید فعالیت‎های آموزشی دانشگاه ایلام در موعد مقرر آغاز گردد تا از وقوع هرگونه مشکل برای دانشجویان ممانعت بعمل آید.
دکتر علی اکبری در خصوص فعالیت ‏های دانشگاه ایلام برای کمک به سیل زدگان استان، گفت: با هماهنگی با سازمان هلال احمر، کمک‎های نقدی و غیرنقدی اساتید، کارکنان و دانشجویان توسط کانون هلال احمر دانشگاه جمع آوری شد و با فراخوانی که در بین اعضای هیأت علمی و کارکنان صورت گرفت، اکثریت این عزیزان با اختصاص یک روز از حقوق خود به سیل زدگان موافقت بعمل آوردند.
رئیس دانشگاه، افزود: با هماهنگی با سازمان هلال احمر مقرر گردید تا خریدهای دانشگاه ایلام بر حسب نیازهای سیل زدگان انجام گیرد و معاونت‎های پشتیبانی و منابع انسانی و فرهنگی و اجتماعی هم مأمور شدند تا  این کمک‎ها را به اقلام مورد نظر تبدیل نموده و زمینه مشارکت همه دانشجویان در امور مربوط به تفکیک، بسته‎بندی و ساماندهی این اقلام فراهم نمایند.
دکتر علی اکبری در زمینه توزیع کمک‎های دانشگاه ایلام در مناطق سیل زده استان، بیان داشت: روز سه شنبه بیستم فروردین با حضور مسئولین دانشگاه، بسته‎های اقلام غذایی و مواد بهداشتی اهدایی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ایلام، در قالب چهار سورتی پرواز توسط بالگردهای هلال احمر به بخش ماژین منتقل شد و با هماهنگی بخشداری و هلال احمر این کمک ها مابین سیل زدگان روستاهای منطقه توزیع گردید.
رئیس دانشگاه، افزود: در همان روز، 40 نفر از دانشجویان دانشگاه در قالب اردوی جهادی راهی این مناطق شده و به مدت چهار روز به یاری سیل زدگان پرداختند.
دکتر علی اکبری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه سیل دارای پیامدهای مختلف اجتماعی، زیست محیطی و غیره است، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد بحران استان مقرر گردید که دو نشست تخصصی در این زمینه با حضور صاحب‎نظران و مسئولین اجرایی در دانشگاه ایلام برگزار گردد، که در این راستا نشست تخصصی مطالعه‌ی ابعاد فنی و انسانی پدیده‌ی سیل اخیر در نیمه‎ی اول اردیبهشت ماه با حضور اعضای اساتید، صاحب نظران و مسئولان دستگاه‎های اجرایی مرتبط در دانشگاه برگزار می‎گردد، تا ابعاد مختلف این پدیده از منظر مهندسی و سازه‎ای، مدیریت جامع حوزه‎های آبخیز و جنبه‎های اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد
رئیس دانشگاه، افزود: همچنین یک نشست دیگر هم در خصوص مسائل مهندسی منطقه، منازل مستعد سیل در آینده و روش‎های مقابله و مدیریت جامع حوزه آبریز روستاهایی که در معرض خطر هستند با حضور صاحب‎نظران و مسئولین اجرایی در دانشگاه برگزار می گردد که انتظار می رود حاصل برگزاری این دو نشست علمی موجب تدوین و صدور بسته های سیاستی و ارائه راهکارهای لازم در این زمینه گردد.
دکتر علی اکبری، خاطرنشان کرد: ما دانشگاه را بخشی از جامعه می‎دانیم و مجموعه این اقدامات بر اساس رسالت اجتماعی دانشگاه انجام می‎گیرد.