تشریح اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه‌ در خصوص سیل‌ اخیر استان ایلام

خانه خبرها

همزمان با اعلام هشدارهاي هواشناسي، کميته بحران در دانشگاه ايلام فعال گرديد/ بستههاي اقلام غذايي و مواد بهداشتي اهدايي اساتيد، کارکنان و دانشجويان دانشگاه در قالب چهار سورتي پرواز؛ توسط بالگردهاي هلال احمر به بخش ماژين منتقل و مابين سيل زدگان اين منطقه توزيع گرديد/دو نشست تخصصي براي  بررسي علل و  پيامدهاي سيل اخير با حضور صاحبنظران و مسئولين اجرايي در ارديبهشت ماه در دانشگاه برگزار مي گردد.

  به گزارش روابط عمومي، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه در زمينه اقدامات و برنامه‎هاي انجام گرفته در دانشگاه ايلام در خصوص سيل اخير در استان ايلام، بيان داشت: بعد از اينکه هشدارهاي مربوط به وقوع سيل اعلام گرديد (با توجه به تجربه سيل قبلي) کميته بحران در دانشگاه فعال گرديد و با حضور ميداني مسئولين، اقدامات پيشگيرانه‎ در دستور کار قرار گرفت و به تمامي نيروهاي تأسيات، خدمات و انتظامات آماده باش داده شد.


رئيس دانشگاه، افزود: با ارزيابي‎هايي که صورت گرفت، نقاط حادثه خيز در دانشگاه مورد شناسايي قرار گرفت و در اين راستا در قسمت شمالي محوطه دانشگاه سيل بند ايجاد گرديد و مسير لوله‎ي آب از چاه اصلي واقع در روستاي هفت چشمه تا محوطه دانشگاه بهسازي شد.
دکتر علي اکبري، تأکيد کرد: مجموعه اين تدابير و اقدامات باعث شد که خسارت کمتري به دانشگاه وارد شود، هر چند با توجه به شدت بارش‎ها خساراتي هم وارد گرديد که پس از برآورد و تهيه مستندات لازم به وزارت علوم منتقل مي‎گردد.
رئيس دانشگاه با اشاره به آغاز فعاليت‎هاي آموزشي دانشگاه ايلام در موعد مقرر در ابتداي سال جاري، اظهار داشت: بعد از وقوع سيل و با توجه به اينکه وزارت علوم بخشنامه بازگشايي دانشگاه‎هاي مناطق سيل زده (با يک هفته تأخير) را ابلاغ کرده بود، اما با بررسي‎هايي که همکاران اينجانب بعمل آوردند، مقرر گرديد فعاليت‎هاي آموزشي دانشگاه ايلام در موعد مقرر آغاز گردد تا از وقوع هرگونه مشکل براي دانشجويان ممانعت بعمل آيد.
دکتر علي اکبري در خصوص فعاليت ‏هاي دانشگاه ايلام براي کمک به سيل زدگان استان، گفت: با هماهنگي با سازمان هلال احمر، کمک‎هاي نقدي و غيرنقدي اساتيد، کارکنان و دانشجويان توسط کانون هلال احمر دانشگاه جمع آوري شد و با فراخواني که در بين اعضاي هيأت علمي و کارکنان صورت گرفت، اکثريت اين عزيزان با اختصاص يک روز از حقوق خود به سيل زدگان موافقت بعمل آوردند.
رئيس دانشگاه، افزود: با هماهنگي با سازمان هلال احمر مقرر گرديد تا خريدهاي دانشگاه ايلام بر حسب نيازهاي سيل زدگان انجام گيرد و معاونت‎هاي پشتيباني و منابع انساني و فرهنگي و اجتماعي هم مأمور شدند تا  اين کمک‎ها را به اقلام مورد نظر تبديل نموده و زمينه مشارکت همه دانشجويان در امور مربوط به تفکيک، بسته‎بندي و ساماندهي اين اقلام فراهم نمايند.
دکتر علي اکبري در زمينه توزيع کمک‎هاي دانشگاه ايلام در مناطق سيل زده استان، بيان داشت: روز سه شنبه بيستم فروردين با حضور مسئولين دانشگاه، بسته‎هاي اقلام غذايي و مواد بهداشتي اهدايي اساتيد، کارکنان و دانشجويان دانشگاه ايلام، در قالب چهار سورتي پرواز توسط بالگردهاي هلال احمر به بخش ماژين منتقل شد و با هماهنگي بخشداري و هلال احمر اين کمک ها مابين سيل زدگان روستاهاي منطقه توزيع گرديد.
رئيس دانشگاه، افزود: در همان روز، 40 نفر از دانشجويان دانشگاه در قالب اردوي جهادي راهي اين مناطق شده و به مدت چهار روز به ياري سيل زدگان پرداختند.
دکتر علي اکبري در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به اينکه سيل داراي پيامدهاي مختلف اجتماعي، زيست محيطي و غيره است، اظهار کرد: بر اساس تصميم ستاد بحران استان مقرر گرديد که دو نشست تخصصي در اين زمينه با حضور صاحب‎نظران و مسئولين اجرايي در دانشگاه ايلام برگزار گردد، که در اين راستا نشست تخصصي مطالعه‌ي ابعاد فني و انساني پديده‌ي سيل اخير در نيمه‎ي اول ارديبهشت ماه با حضور اعضاي اساتيد، صاحب نظران و مسئولان دستگاه‎هاي اجرايي مرتبط در دانشگاه برگزار مي‎گردد، تا ابعاد مختلف اين پديده از منظر مهندسي و سازه‎اي، مديريت جامع حوزه‎هاي آبخيز و جنبه‎هاي اجتماعي و فرهنگي مورد بررسي قرار گيرد
رئيس دانشگاه، افزود: همچنين يک نشست ديگر هم در خصوص مسائل مهندسي منطقه، منازل مستعد سيل در آينده و روش‎هاي مقابله و مديريت جامع حوزه آبريز روستاهايي که در معرض خطر هستند با حضور صاحب‎نظران و مسئولين اجرايي در دانشگاه برگزار مي گردد که انتظار مي رود حاصل برگزاري اين دو نشست علمي موجب تدوين و صدور بسته هاي سياستي و ارائه راهکارهاي لازم در اين زمينه گردد.
دکتر علي اکبري، خاطرنشان کرد: ما دانشگاه را بخشي از جامعه مي‎دانيم و مجموعه اين اقدامات بر اساس رسالت اجتماعي دانشگاه انجام مي‎گيرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها