شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر علی‎اکبری: بین المللی شدن دانشگاه ایلام دستاوردی راهبردی و سازنده است

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به موقعیت بینالمللی این مرکز آموزشی به عنوان دستاوردی راهبردی و گرانسنگ، تأکید کرد: این موقعیت راهبردی و آینده ساز متکی به پیشینه مشترک فرهنگی و اجتماعی اهالی دو سوی مرز است که همه افراد و اقشار مرتبط باید لوازم آنرا حفظ کنند.

   به گزارش روابط عمومی، دکتر علیاکبری رئیس دانشگاه در نشست با تعدادی از دانشجویان عراقی که عصر روز یکشنبه 1398/03/26 در محل سالن فرزانگان گردید، بیان داشت: یگانگی اجتماعی که بین دانشجویان عراقی و جامعه ایلام وجود دارد موجب قرار گرفتن ایلام به عنوان انتخاب اول و اصلی برای دانشجویان عراقی شده است.

رئیس دانشگاه، افزود:: کشورهای ایران و عراق در طول تاریخ همواره به واسطه اشتراکات دینی، مذهبی و فرهنگی ارتباط صمیمانه و مستحکمی با هم داشته‌اند.

دکتر علی اکبری، اضافه کرد: وجود اشتراکات فراوان بین دو کشور، زمینه همکاری‌های مثبت و سازنده دوجانبه را فراهم کرده، لذا باید در راستای تحکیم و ارتقا سطح این همکاری در همه زمینه‌ها از جمله پذیرش دانشجویان تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه، یادآور شد: هر دانشجوی عراقی که در این دانشگاه تحصیل می‌کند با یک شهروند ایرانی هیچ تفاوتی ندارد و باید از تمام امکانات موجود بصورت مساوی استفاده کند.

دکتر علیاکبری با اشاره به گلایه و شکایت دانشجویان عراقی از برخورد تاکسی داران در مرز مهران و دریافت کرایه‌های چندین برابر از آنان، گفت: برخورد نامناسب تاکسیداران و دریافت پول بیشتر از دانشجویان باید بصورت ریشه‌ای حل شود چرا که نه تنها برای این افراد بلکه هر مسافر دیگری که وارد ایلام می‌شود و قصد عبور از مرز را دارد، باید با امنیت کامل و خیال آسوده از امکانات بهرهمند شود.

رئیس دانشگاه، تأکید کرد: مشکلات دانشجویان آنچه که مربوط به دانشگاه است بصورت ویژه توسط حوزه حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر علی اکبری، تصریح کرد: پس از دو  سال از پذیرش دانشجو در این دانشگاه برای نخستین بار شاهد چنین برخوردی با این دانشجویان هستیم و امیدواریم چنین برخوردی دیگر تکرار نشود.

رئیس دانشگاه، اضافه کرد: این موضوع در اسرع وقت با فرماندار و پایانه مرزی مهران مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز بنده شخصاً وارد مرز شده و این مشکل را با مسئولان در میان خواهم گذاشت.

به گفته دکتر علی اکبری، برای توسعه بیشتر اقتصادی استان همه افراد جامعه از هر قشری باید با رعایت موازین اخلاقی که نشانه فرهنگ آن جامعه است سبب جذب گردشگر شود اما با مشاهده چنین رفتاری قطعاً سبب از دست دادن آنان خواهیم شد.

رئیس دانشگاه، افزود: برای رفاه حال دانشجویان و تسهیل در تردد آنان کارت دانشجویی موقت تا صدور کارت دائم تهیه می‌شود تا بتوانند از مزایایی که در اختیارشان قرار دارد استفاده کنند.

 

دکتر علي‎اکبري: بين المللي شدن دانشگاه ايلام دستاوردي راهبردي و سازنده است دکتر علي‎اکبري: بين المللي شدن دانشگاه ايلام دستاوردي راهبردي و سازنده است دکتر علي‎اکبري: بين المللي شدن دانشگاه ايلام دستاوردي راهبردي و سازنده است دکتر علي‎اکبري: بين المللي شدن دانشگاه ايلام دستاوردي راهبردي و سازنده است دکتر علي‎اکبري: بين المللي شدن دانشگاه ايلام دستاوردي راهبردي و سازنده است دکتر علي‎اکبري: بين المللي شدن دانشگاه ايلام دستاوردي راهبردي و سازنده است