دکتر علی‎اکبری: بین المللی شدن دانشگاه ایلام دستاوردی راهبردی و سازنده است

خانه خبرها
دکتر علي‎اکبري: بين المللي شدن دانشگاه ايلام دستاوردي راهبردي و سازنده است

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به موقعيت بينالمللي اين مرکز آموزشي به عنوان دستاوردي راهبردي و گرانسنگ، تأکيد کرد: اين موقعيت راهبردي و آينده ساز متکي به پيشينه مشترک فرهنگي و اجتماعي اهالي دو سوي مرز است که همه افراد و اقشار مرتبط بايد لوازم آنرا حفظ کنند.

   به گزارش روابط عمومي، دکتر علياکبري رئيس دانشگاه در نشست با تعدادي از دانشجويان عراقي که عصر روز يکشنبه 1398/03/26 در محل سالن فرزانگان گرديد، بيان داشت: يگانگي اجتماعي که بين دانشجويان عراقي و جامعه ايلام وجود دارد موجب قرار گرفتن ايلام به عنوان انتخاب اول و اصلي براي دانشجويان عراقي شده است.

رئيس دانشگاه، افزود:: کشورهاي ايران و عراق در طول تاريخ همواره به واسطه اشتراکات ديني، مذهبي و فرهنگي ارتباط صميمانه و مستحکمي با هم داشته‌اند.

دکتر علي اکبري، اضافه کرد: وجود اشتراکات فراوان بين دو کشور، زمينه همکاري‌هاي مثبت و سازنده دوجانبه را فراهم کرده، لذا بايد در راستاي تحکيم و ارتقا سطح اين همکاري در همه زمينه‌ها از جمله پذيرش دانشجويان تلاش کنيم.

رئيس دانشگاه، يادآور شد: هر دانشجوي عراقي که در اين دانشگاه تحصيل مي‌کند با يک شهروند ايراني هيچ تفاوتي ندارد و بايد از تمام امکانات موجود بصورت مساوي استفاده کند.

دکتر علياکبري با اشاره به گلايه و شکايت دانشجويان عراقي از برخورد تاکسي داران در مرز مهران و دريافت کرايه‌هاي چندين برابر از آنان، گفت: برخورد نامناسب تاکسيداران و دريافت پول بيشتر از دانشجويان بايد بصورت ريشه‌اي حل شود چرا که نه تنها براي اين افراد بلکه هر مسافر ديگري که وارد ايلام مي‌شود و قصد عبور از مرز را دارد، بايد با امنيت کامل و خيال آسوده از امکانات بهرهمند شود.

رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: مشکلات دانشجويان آنچه که مربوط به دانشگاه است بصورت ويژه توسط حوزه حقوقي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

دکتر علي اکبري، تصريح کرد: پس از دو  سال از پذيرش دانشجو در اين دانشگاه براي نخستين بار شاهد چنين برخوردي با اين دانشجويان هستيم و اميدواريم چنين برخوردي ديگر تکرار نشود.

رئيس دانشگاه، اضافه کرد: اين موضوع در اسرع وقت با فرماندار و پايانه مرزي مهران مورد بررسي قرار مي‌گيرد و در صورت نياز بنده شخصاً وارد مرز شده و اين مشکل را با مسئولان در ميان خواهم گذاشت.

به گفته دکتر علي اکبري، براي توسعه بيشتر اقتصادي استان همه افراد جامعه از هر قشري بايد با رعايت موازين اخلاقي که نشانه فرهنگ آن جامعه است سبب جذب گردشگر شود اما با مشاهده چنين رفتاري قطعاً سبب از دست دادن آنان خواهيم شد.

رئيس دانشگاه، افزود: براي رفاه حال دانشجويان و تسهيل در تردد آنان کارت دانشجويي موقت تا صدور کارت دائم تهيه مي‌شود تا بتوانند از مزايايي که در اختيارشان قرار دارد استفاده کنند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها