شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه: 70 دانشجوی خارجی در سه مقطع تحصیلی در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل هستند

هماکنون 70 دانشجوی خارجی از سه کشور خارجی در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل هستند.

  به گزارش روابط عمومی و به نقل از ایرنا، دکتر علیاکبری رئیس دانشگاه ایلام صبح روز یکشنبه 1398/03/26 با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام (ایرنا) در جمع رئیس و خبرنگاران این مرکز افزود: هم اکنون 70 دانشجوی خارجی در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل هستند و 20 نفر نیز تا کنون فارغالتحصیل شده و در دانشگاههای کشور عراق تدریس میکنند.

رئیس دانشگاه، یادآور شد: سال گذشته بیش از 100 نفر دانشجوی اقلیم کردستان عراق در این دانشگاه پذیرش شدند که با توجه به مباحث سیاسی پیش آمده و جابجایی حکومت در این منطقه، امکان حضور آنان در دانشگاه ایلام میسر نشد.

دکتر علیاکبری با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی در پذیرش دانشجوی خارجی وجود ندارد، تأکید کرد: برای مهرماه سال تحصیلی آینده تعدادی از دانشجویان خارجی پذیرش شده و در حال طی فرآیند ثبت نام هستند که پیش بینی میشود مجموع دانشجویان خارجی این دانشگاه به 100 نفر برسد.

رئیس دانشگاه، اظهار داشت: واگذاری دیپلماسی علمی و فرهنگی به دانشگاههای کشور جزء سیاست نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید است و بر این اساس دانشگاه ایلام با 12 دانشگاه کشور عراق ارتباط علمی و پژوهشی دارد.

رئیس دانشگاه، اضافه کرد: روابط دانشگاه ایلام با برخی از دانشگاههای کشور عراق و از جمله دانشگاه واسط راهبردی و همه جانبه است و تا کنون چندین همایش و سخنرانی دو جانبه با همکاری اساتید و دانشجویان دو دانشگاه برگزار شده است.

دکتر علیاکبری، یادآور شد: با توجه به بحث تحریمهای آمریکا، موضوع ارتباط دانشگاههای داخلی با دانشگاه‎های خارج کشور اهمیت و ضرورت بیشتری پیدا کرده است و در این راستا دانشگاه ایلام مصمم به توسعه و گسترش هر چه بیشتر ارتباطات علمی خود با دانشگاههای دیگر کشورهای منطقه و جهان است.