رئیس دانشگاه: 70 دانشجوی خارجی در سه مقطع تحصیلی در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل هستند

خانه خبرها

هماکنون 70 دانشجوي خارجي از سه کشور خارجي در سه مقطع تحصيلي کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکترا در دانشگاه ايلام مشغول به تحصيل هستند.

  به گزارش روابط عمومي و به نقل از ايرنا، دکتر علياکبري رئيس دانشگاه ايلام صبح روز يکشنبه 1398/03/26 با حضور در خبرگزاري جمهوري اسلامي مرکز ايلام (ايرنا) در جمع رئيس و خبرنگاران اين مرکز افزود: هم اکنون 70 دانشجوي خارجي در سه مقطع تحصيلي کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکترا در دانشگاه ايلام مشغول به تحصيل هستند و 20 نفر نيز تا کنون فارغالتحصيل شده و در دانشگاههاي کشور عراق تدريس ميکنند.

رئيس دانشگاه، يادآور شد: سال گذشته بيش از 100 نفر دانشجوي اقليم کردستان عراق در اين دانشگاه پذيرش شدند که با توجه به مباحث سياسي پيش آمده و جابجايي حکومت در اين منطقه، امکان حضور آنان در دانشگاه ايلام ميسر نشد.

دکتر علياکبري با بيان اينکه هيچگونه محدوديتي در پذيرش دانشجوي خارجي وجود ندارد، تأکيد کرد: براي مهرماه سال تحصيلي آينده تعدادي از دانشجويان خارجي پذيرش شده و در حال طي فرآيند ثبت نام هستند که پيش بيني ميشود مجموع دانشجويان خارجي اين دانشگاه به 100 نفر برسد.

رئيس دانشگاه، اظهار داشت: واگذاري ديپلماسي علمي و فرهنگي به دانشگاههاي کشور جزء سياست نظام اسلامي و دولت تدبير و اميد است و بر اين اساس دانشگاه ايلام با 12 دانشگاه کشور عراق ارتباط علمي و پژوهشي دارد.

رئيس دانشگاه، اضافه کرد: روابط دانشگاه ايلام با برخي از دانشگاههاي کشور عراق و از جمله دانشگاه واسط راهبردي و همه جانبه است و تا کنون چندين همايش و سخنراني دو جانبه با همکاري اساتيد و دانشجويان دو دانشگاه برگزار شده است.

دکتر علياکبري، يادآور شد: با توجه به بحث تحريمهاي آمريکا، موضوع ارتباط دانشگاههاي داخلي با دانشگاه‎هاي خارج کشور اهميت و ضرورت بيشتري پيدا کرده است و در اين راستا دانشگاه ايلام مصمم به توسعه و گسترش هر چه بيشتر ارتباطات علمي خود با دانشگاههاي ديگر کشورهاي منطقه و جهان است.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها