شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست هم اندیشی ارتقاء توان اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در دانشگاه ایلام برگزار گردید

نشست هم اندیشی ارتقاء توان اشتغال پذیری فارغ التحصیلان با حضور اساتید و جمعی از مسئولان ادارات و سازمانهای استان در دانشگاه ایلام برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی، نشست هم اندیشی ارتقاء توان اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی با حضور دکتر نعمتی معاون آموزش و  تحصیلات تکمیلی دانشگاه، خانم دکتر پیرزادنیا مدیر تحصیلات تکمیلی، دکتر صیدی مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه، دکتر توکلی مدیر امور آموزش، جمعی از اساتید ، مسئولان و کارشناسان سازمان‎ها و ادرات مختلف استان؛ صبح روز یک شنبه98/02/08  در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

در این نشست دکتر نعمتی معاون آموزش و  تحصیلات تکمیلی دانشگاه با اشاره به تحولات دهههای اخیر دانشگاهها در سطح جهان و کشور، بیان داشت: به علت گسترش دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در سطح کشور تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان افزایش یافت  و برای همین مشکل اشتغال از جمله دغدغه‎های اصلی مسئولان، دانشجویان و خانوادهها میباشد و در همین راستا بحث کار آفرینی در دانشگاهها اهمیت جدی یافته است.

دکتر نعمتی افزود: دانشگاه‌ها میتوانند با برنامه‌ریزی و داشتن چشم‌انداز مناسب و با کمک سازمانها و ادارات مختلف؛ نقش مهمی در تربیت  دانشجویان کارآفرین ایفا کنند و در این راستا باید بر اساس نظرات کارشناسی در ارائه دروس و سرفصلها و راهاندازی رشتههای جدید بازنگری شود تا دانشجویان بر اساس نیازهای واقعی جامعه تربیت شوند.

دکتر نعمتی اهمیت  این هم اندیشیها در تدوین برنامهریزی در دانشگاهها را مهم ارزیابی کرد و تأکید نمود: با تبادل افکار و ارائه راهکارهای مناسب؛ می توان بستههای سیاستی مناسبی را در اخیار مسئولان و سایستگزاران قرار داد.

معاون آموزش و  تحصیلات تکمیلی دانشگاه با اشاره حجم بالای پایان نامههای دفاع شده در طول سال در دانشگاه ایلام، گفت: سالیانه حدود 400 دفاعیه پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و 30 دفاعیه در مقطع دکتری در دانشاه ایلام انجام میگیرد که اگر به این پایان نامهها برای حل مشکلات و معضلات اساسی استان و کشور جهت داده شود، بخش اعظمی از مشکلات جامعه حل میگردد که این مهم به اهتمام مسئولان نهاد اجرا در استان و تبیین دقیق اولویتها و نیازمندیها توسط آنان بر می گردد.

در ادامه این نشست حاضرین در فضایی صمیمانه نظرات، مشکلات، انتقادات و سوالات مورد نظر خود مطرح کردند و سپس به بحث و تبادل نظر در این زمینهها پرداختند. 

نشست هم انديشي ارتقاء توان اشتغال پذيري فارغ التحصيلان دانشگاهي در دانشگاه ايلام برگزار گرديد نشست هم انديشي ارتقاء توان اشتغال پذيري فارغ التحصيلان دانشگاهي در دانشگاه ايلام برگزار گرديد نشست هم انديشي ارتقاء توان اشتغال پذيري فارغ التحصيلان دانشگاهي در دانشگاه ايلام برگزار گرديد نشست هم انديشي ارتقاء توان اشتغال پذيري فارغ التحصيلان دانشگاهي در دانشگاه ايلام برگزار گرديد