شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

شروع فرایند ارزیابی عملکرد دانشگاه در سال 1400 در حوزه های مختلف دانشگاه در دو بخش عمومی و اختصاصی

دکتر سلاورزی مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، گفت: فرایند ارزیابی عملکرد دانشگاه در دو بخش شاخص‌های عمومی و اختصاصی، توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  در حوزه‌های مختلف دانشگاه آغاز شد.

    به گزارش روابط عمومی، دکتر سلاورزی با تشریح نظام مدیریت و حلقه‌های سه گانه برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی، ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت انجام ارزیابی عملکرد دانشگاه، بر لزوم آموزش، آمادگی و توجه جدی حوزه‌های مختلف برای ورود در این امر تأکید کرد.

ایشان عملکرد هر دستگاه را در تابعی از بهینه‌سازی روابط همه متغیرهای تأثیرگذار در سازمان  دانست و لزوم دست‌یابی به عملکرد مطلوب را در گرو تعریف تابع تعادل بین کمینه‌سازی شاخص‌های منفی و بیشینه‌سازی شاخص‌های مثبت در حوزه‌های مختلف تشریح کرد و بر لزوم نظارت و ارزیابی همه معیارهای مؤثر بر عملکرد دانشگاه تأکید کرد.

مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، با بیان اینکه همه ساله دستگاه‌های مختلف در دو بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: از آنجا که مبنای قضاوت میزان کمیت و کیفیت عملکرد دستگاه‌ها توسط وزارت یا سازمان برنامه و بودجه، همین ارزیابی سالانه دستگاهها است، لزوم نظارت بر اجرای شاخص‌های حوزه‌های مرتبط، تشریح فرایندارزیابی، آمادگی لازم، آموزش کافی، شیوه‌های تکمیل و مستندسازی اقدامات انجام شده و نظارت هر چه بیشتر دبیران محورهای مختلف، بر تکمیل اقدامات انجام شده، خواستار شد.

دکتر سلاورزی با اذعان به اهمیت ارزیابی عملکرد به عنوان مبنای رتبه‌بندی و خروجی سازمان‌ها، بیان کرد: تا کنون اقداماتی نظیر احصاء و ارسال شاخص‌های عمومی و اختصاصی برای حوزه‌های مختلف و معاونت‌ها، صدور احکام دبیران محور ها، تعیین کارشناسان حوزه‌ها، تشکیل جلسه با حضور کارشناسان و تبیین اهمیت و فرایند ارزیابی، مهمترین اقدامات انجام شده توسط مدیریت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه به شمار می‌روند.

مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه با تأکید بر عدم احتمال تمدید مدت زمان تکمیل سامانه ارزیابی، آمادگی کارشناسان  مدیریت نظارت و ارزیابی را برای پاسخگویی به سؤالات و ابهامات احتمالی اعلام کرد.