شروع فرایند ارزیابی عملکرد دانشگاه در سال 1400 در حوزه های مختلف دانشگاه در دو بخش عمومی و اختصاصی

خانه خبرها

دکتر سلاورزي مدير نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت دانشگاه، گفت: فرايند ارزيابي عملکرد دانشگاه در دو بخش شاخص‌هاي عمومي و اختصاصي، توسط سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري  در حوزه‌هاي مختلف دانشگاه آغاز شد.

    به گزارش روابط عمومي، دکتر سلاورزي با تشريح نظام مديريت و حلقه‌هاي سه گانه برنامه‌ريزي، اجرا و ارزيابي، ضمن تأکيد بر اهميت و ضرورت انجام ارزيابي عملکرد دانشگاه، بر لزوم آموزش، آمادگي و توجه جدي حوزه‌هاي مختلف براي ورود در اين امر تأکيد کرد.

ايشان عملکرد هر دستگاه را در تابعي از بهينه‌سازي روابط همه متغيرهاي تأثيرگذار در سازمان  دانست و لزوم دست‌يابي به عملکرد مطلوب را در گرو تعريف تابع تعادل بين کمينه‌سازي شاخص‌هاي منفي و بيشينه‌سازي شاخص‌هاي مثبت در حوزه‌هاي مختلف تشريح کرد و بر لزوم نظارت و ارزيابي همه معيارهاي مؤثر بر عملکرد دانشگاه تأکيد کرد.

مدير نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت دانشگاه، با بيان اينکه همه ساله دستگاه‌هاي مختلف در دو بعد شاخص‌هاي عمومي و اختصاصي توسط سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري  مورد سنجش و ارزيابي قرار مي‌گيرند، گفت: از آنجا که مبناي قضاوت ميزان کميت و کيفيت عملکرد دستگاه‌ها توسط وزارت يا سازمان برنامه و بودجه، همين ارزيابي سالانه دستگاهها است، لزوم نظارت بر اجراي شاخص‌هاي حوزه‌هاي مرتبط، تشريح فرايندارزيابي، آمادگي لازم، آموزش کافي، شيوه‌هاي تکميل و مستندسازي اقدامات انجام شده و نظارت هر چه بيشتر دبيران محورهاي مختلف، بر تکميل اقدامات انجام شده، خواستار شد.

دکتر سلاورزي با اذعان به اهميت ارزيابي عملکرد به عنوان مبناي رتبه‌بندي و خروجي سازمان‌ها، بيان کرد: تا کنون اقداماتي نظير احصاء و ارسال شاخص‌هاي عمومي و اختصاصي براي حوزه‌هاي مختلف و معاونت‌ها، صدور احکام دبيران محور ها، تعيين کارشناسان حوزه‌ها، تشکيل جلسه با حضور کارشناسان و تبيين اهميت و فرايند ارزيابي، مهمترين اقدامات انجام شده توسط مديريت نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت دانشگاه به شمار مي‌روند.

مدير نظارت و ارزيابي دانشگاه با تأکيد بر عدم احتمال تمديد مدت زمان تکميل سامانه ارزيابي، آمادگي کارشناسان  مديريت نظارت و ارزيابي را براي پاسخگويي به سؤالات و ابهامات احتمالي اعلام کرد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها