شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست ستاد اربعین دانشگاهیان استان در دانشگاه ایلام برگزار گردید

نشست ستاد اربعین دانشگاهیان استان ایلام به منظور بحث و تبادل نظر در زمینه برگزاری متناسب برنامه‌ها با شرایط خاص کرونایی، در دانشگاه ایلام برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، نشست ستاد اربعین دانشگاهیان استان ایلام با حضور دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، سردار کریمیان جانشین سپاه امیرالمومنی استان، دکتر شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مهندس شربی‌نیازی رئیس سازمان بسیج دانشجویی،  روساء و مسئولان نهاد نمایندگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

در این نشست دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه همدلی و همراهی مابین خانواده آموزش عالی استان حاکم است، اظهار کرد: این رویکرد سبب شد، که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان در زمینه اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی همچون: پیاده وری اربعین و راهیان نور  با حداکثر توان وارد عمل شوند و عملکرد مطلوبی را به نمایش بگذارند و لذا ما باید تلاش مضاعف کنیم که این جایگاه را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه ایلام با تأکید بر برگزاری برنامه‌های متنوع در خصوص اربعین در سطح دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان، بیان داشت: به واسطه درخشش و عملکرد عالی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان در زمینه اربعین، انتظار می‌رود این روند متناسب با شرایط خاص فعلی ادامه یابد و لذا هر دانشگاهی می‌تواند متناسب با امکانات، انتظارات و سلایق خود با التزام به اسناد و بخشنامه‌های موجود و  بصورت ویژه و نمادین برنامه‌های خاص خود را در زمنیه بزرگداشت اربعین ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش برگزار نماید.

دکتر علی‌اکبری در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره 3000 شهید استان ایلام در آذرماه سال جاری، یادآور شد: باید تلاش کنیم با برگزاری مناسب این کنگره، حماسه مردم ایلام در دوران دفاع مقدس را در سطح ملی تبیین کنیم، تا مردم ایران با حماسه‌ها، جان فشانی‌ها، پایداری و آزادگی مردم ایلام در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

رئیس دانشگاه ایلام با تشکر از همراهی و همدلی سپاه امیرالمومنین استان، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی با خانواده آموزش عالی استان، یادآور شد: این همراهی و همدلی زمینه تشریک مساعی و اجرای متناسب برنامه‌های مذهبی را فراهم آورده، لذا این رویکرد شایسته قدردانی است.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین  غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام با اشاره به تأثیر پدیده کووید 19 بر اجرای برنامه‌های مذهبی و انقلابی، اظهار داشت: علیرغم وجود این مهمان ناخوانده و تأثیرات آن، با برنامه‌ریزی و همکاری مسئولین دانشگاه و حضور فعالانه دانشجویان، برنامه‌ها و مراسمات مذهبی و انقلابی با شیوه‌های جدیدی و در قالب فضای مجازی در 19 ماه اخیر برگزار گردید، که در کمال تعجب آمار فعالیت‌ها و مخاطبین به نحو چشمگیری افزایش یافت.

حجت‌الاسلام و المسلمین  غیاثی، افزود: عملکرد خوب دانشجویان فعال در کانون‌ها باعث شد، در مرداد ماه، دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، چهار  مقام را در پویش‌های ملی «در بهشت» و «دعوت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری» کسب نمایند. 

در این نشست سردار کریمیان جانشین سپاه امیرالمومنین استان با تشکر از مجموعه آموزش عالی استان به جهت همراهی با سپاه در اجرای برنامه‌ها و مراسمات مختلف، خواستار اهتمام بیشتر برای برگزاری مناسب کنگره 3000 شهید استان و انعکاس اخبار کنگره در سطح ملی شد.

سردار کریمیان، افزود:  باید به نحوی برنامه‌ریزی شود، که روند برگزاری کنگره تا چندین سال فضای استان را تحت تأثیر قرار دهد و فرهنگ ناب ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس برای مردم تداعی گردد.

جانشین سپاه امیرالمومنین، اربعین را لطف ویژه خداوند به استان ایلام و کل کشور عنوان کرد و تأکید کرد: پیاده‌روی اربعین می‌تواند پیشران توسعه استان ایلام باشد و لذا باید هر کسی بر اساس تمام توان و ظرفیت خود در این رویداد جهانی مشارکت کند.

در ادامه حاضرین در نشست به بحث و تبادل نظر پرداختند و نظرات و پیشنهادت خود را در زمینه اجرای برنامه‌های ویژه اربعین در سطح دانشگاه‌ها مطرح کردند.

 

 

 

نشست ستاد اربعين دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد نشست ستاد اربعين دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد نشست ستاد اربعين دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد نشست ستاد اربعين دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد