نشست ستاد اربعین دانشگاهیان استان در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
نشست ستاد اربعين دانشگاهيان استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد

نشست ستاد اربعين دانشگاهيان استان ايلام به منظور بحث و تبادل نظر در زمينه برگزاري متناسب برنامه‌ها با شرايط خاص کرونايي، در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، نشست ستاد اربعين دانشگاهيان استان ايلام با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام، حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، سردار کريميان جانشين سپاه اميرالمومني استان، دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، مهندس شربي‌نيازي رئيس سازمان بسيج دانشجويي،  روساء و مسئولان نهاد نمايندگي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي استان، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين نشست دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه همدلي و همراهي مابين خانواده آموزش عالي استان حاکم است، اظهار کرد: اين رويکرد سبب شد، که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي استان در زمينه اجراي برنامه‌هاي ملي و مذهبي همچون: پياده وري اربعين و راهيان نور  با حداکثر توان وارد عمل شوند و عملکرد مطلوبي را به نمايش بگذارند و لذا ما بايد تلاش مضاعف کنيم که اين جايگاه را ارتقاء دهيم.

رئيس دانشگاه ايلام با تأکيد بر برگزاري برنامه‌هاي متنوع در خصوص اربعين در سطح دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي استان، بيان داشت: به واسطه درخشش و عملکرد عالي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي استان در زمينه اربعين، انتظار مي‌رود اين روند متناسب با شرايط خاص فعلي ادامه يابد و لذا هر دانشگاهي مي‌تواند متناسب با امکانات، انتظارات و سلايق خود با التزام به اسناد و بخشنامه‌هاي موجود و  بصورت ويژه و نمادين برنامه‌هاي خاص خود را در زمنيه بزرگداشت اربعين ابا عبدالله الحسين (ع) و ياران وفادارش برگزار نمايد.

دکتر علي‌اکبري در ادامه با اشاره به برگزاري کنگره 3000 شهيد استان ايلام در آذرماه سال جاري، يادآور شد: بايد تلاش کنيم با برگزاري مناسب اين کنگره، حماسه مردم ايلام در دوران دفاع مقدس را در سطح ملي تبيين کنيم، تا مردم ايران با حماسه‌ها، جان فشاني‌ها، پايداري و آزادگي مردم ايلام در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

رئيس دانشگاه ايلام با تشکر از همراهي و همدلي سپاه اميرالمومنين استان، بسيج اساتيد و بسيج دانشجويي با خانواده آموزش عالي استان، يادآور شد: اين همراهي و همدلي زمينه تشريک مساعي و اجراي متناسب برنامه‌هاي مذهبي را فراهم آورده، لذا اين رويکرد شايسته قدرداني است.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين  غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام با اشاره به تأثير پديده کوويد 19 بر اجراي برنامه‌هاي مذهبي و انقلابي، اظهار داشت: عليرغم وجود اين مهمان ناخوانده و تأثيرات آن، با برنامه‌ريزي و همکاري مسئولين دانشگاه و حضور فعالانه دانشجويان، برنامه‌ها و مراسمات مذهبي و انقلابي با شيوه‌هاي جديدي و در قالب فضاي مجازي در 19 ماه اخير برگزار گرديد، که در کمال تعجب آمار فعاليت‌ها و مخاطبين به نحو چشمگيري افزايش يافت.

حجت‌الاسلام و المسلمين  غياثي، افزود: عملکرد خوب دانشجويان فعال در کانون‌ها باعث شد، در مرداد ماه، دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، چهار  مقام را در پويش‌هاي ملي «در بهشت» و «دعوت به مشارکت حداکثري مردم در انتخابات رياست جمهوري» کسب نمايند. 

در اين نشست سردار کريميان جانشين سپاه اميرالمومنين استان با تشکر از مجموعه آموزش عالي استان به جهت همراهي با سپاه در اجراي برنامه‌ها و مراسمات مختلف، خواستار اهتمام بيشتر براي برگزاري مناسب کنگره 3000 شهيد استان و انعکاس اخبار کنگره در سطح ملي شد.

سردار کريميان، افزود:  بايد به نحوي برنامه‌ريزي شود، که روند برگزاري کنگره تا چندين سال فضاي استان را تحت تأثير قرار دهد و فرهنگ ناب ايثار و شهادت در دوران دفاع مقدس براي مردم تداعي گردد.

جانشين سپاه اميرالمومنين، اربعين را لطف ويژه خداوند به استان ايلام و کل کشور عنوان کرد و تأکيد کرد: پياده‌روي اربعين مي‌تواند پيشران توسعه استان ايلام باشد و لذا بايد هر کسي بر اساس تمام توان و ظرفيت خود در اين رويداد جهاني مشارکت کند.

در ادامه حاضرين در نشست به بحث و تبادل نظر پرداختند و نظرات و پيشنهادت خود را در زمينه اجراي برنامه‌هاي ويژه اربعين در سطح دانشگاه‌ها مطرح کردند.

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها