شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برای اولین بار در کشور؛ کتاب "ارزیابی زیست محیطی چرخه حیات" توسط انتشارات دانشگاه ایلام منتشر شد

با اهتمام دکتر کامران خیرعلی‌ پور رئیس آموزشکده فنی مهندسی و کشاورزی دهلران، کتاب «ارزیابی زیست محیطی چرخه حیات» برای اولین بار در کشور، توسط انتشارات دانشگاه ایلام منتشر شد.

   به گزارش روابط عمومی، به دلیل روند افزایشی تخریب محیط زیست، اخیراً توجه به تولید پاک و دوستدار محیط زیست افزایش یافته و فعالیت‌های مختلف تحقیقاتی در این زمینه رو به افزایش است. تعیین اثرات زیست‌ محیطی اوّلیّن گام در کاهش انتشار آلاینده‌ها در فعّالیّت‌های مختلف تولیدی و خدماتی به محیط ‌زیست است. اخیراً، این مهم با استفاده از روش ارزیابی چرخ? حیات به عنوان یک رویکرد جدید بر‌ای محاسبه و بررسی اثرات زیست‌ محیطی همه انواع فعّالیّت‌‌های تولیدی و خدماتی امکان‌‌پذیر است. با استفاده از این روش اثرات زیست‌ محیطی هر نوع فعّالیّتی در شرکتها، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، واحدها، مزارع، باغ‌ها و سالن‌های پرورش دام و طیور، و غیره تعیین می‌شوند.

بنا به این گزارش: دکتر کامران خیرعلی‌ پور رئیس آموزشکده فنی مهندسی و کشاورزی دهلران با توجّه به تجربیّاتش در حوزه کاربرد ارزیابی چرخ? حیات از جمله راهنمایی پایان‌نامه‌ها، اجرای طرح‌های تحقیقاتی  و چاپ مقاله در مجلات و کنگره‌ها، کتاب «ارزیابی زیست محیطی چرخه حیات» را تدوین نموده است.

این گزارش می‌افزاید:  کتاب«ارزیابی زیست محیطی چرخه حیات»، مشتمل هفت فصل می‌باشد، که ضمن تشریح مسائل و مشکلات زیست محیطی، روش ارزیابی چرخه حیات و مراحل استاندارد ارزیابی چرخه حیات، برخی از کاربرد‌های آن در کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنعت و چگونگی کاهش اثرات زیست محیطی در فعالیت‌های مختلف آمده است.

براي اولين بار در کشور؛ کتاب