شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

وظیفه جامعه دانشگاهی تبین شرایط خاص کشور و تشویق مردم جهت حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای است

حجت‌الاسلام و المسمین کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عنوان کرد: با  توجه به توطئه‌های پیچیده دشمنان در این برهه از زمان،  وظیفه جامعه دانشگاهی تبین شرایط خاص کشور و تشویق مردم جهت حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای است.

      به گزارش روابط عمومی،  جلسه شورای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه و حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان صبح دیروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

در این جلسه، حجت‌الاسلام و المسمین کریمی‌تبار  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن ابراز خرسندی از توفیق حضور در میان جامعه دانشگاهی استان و تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشتند: وجود این بانوی مکرمه برای شناخت جایگاه زن از دیدگاه اسلام کافی است.

حجت‌الاسلام و المسمین کریمی‌تبار  ضمن اشاره به شأن و منزلت حضرت معصومه (س) و برکات حضور ایشان برای ایران و دنیای اسلام بیان داشتند: جایگاه والای ایشان، نشانه معیار بودن تقوا در اسلام  و رد بحث جنسیت در ارزیابی افراد است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات حضرت امیر المومنین (ع) در خطبه دهم نهج البلاغه، گفت: این بیانات در مورد اصحاب جمل و بصیرت ایشان در تشخیص فتنه ناکثین است، که می‌تواند برای زمان حاضر نیز راهگشا باشد.

حجت‌الاسلام و المسمین کریمی‌تبار  با تشریح دستاوردهای فراوان نظام اسلامی در حوزه‌های سیاست داخلی  و خارجی، اظهار داشت: دشمنان با هدف سوء‌استفاده، ضمن نادیده گرفتن این دستاوردها با استفاده از امکانات و ابزارهای مختلف در حال بزرگنمایی مشکلات کشور با هدف ایجاد نارضایتی و  فراهم نمودن بستر درگیری داخلی هستند.

 نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مبحث انتخابات، حضور حداکثری مردم را در  انتخابات 28 خرداد را با اهمیت عنوان کرده و اظهار داشتند: دشمنی نظام سلطه و آمریکا با نظام اسلامی، تنها به یک گروه سیاسی اختصاص ندارد، بلکه هدف آنها تضعیف مجموعه نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسمین کریمی‌تبار، افزود: در این برهه از زمان، وظیفه همه نیروهای وفادار به نظام اسلامی، تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات جهت خنثی‌سازی توطئه دشمنان و تحکیم بیش از پیش پایه‌های نظام اسلامی می‌باشد.

 ایشان با اشاره به وجود کاندیداهای مختلف حاضر در صحنه انتخابات و وجود افراد توانمند در بین ایشان جهت حل مشکلات کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود، بر نقش حیاتی آحاد مختلف جامعه در این برهه و پیچ تاریخی اشاره و بر حضور توام با بصیرت دراین زمینه تأکید نمودند.

حجت‌الاسلام و المسمین کریمی‌تبار  با بیان اینکه، مشکلات کشور حل شدنی است و فقط نیازمند حضور افراد با اراده در عرصه‌های کلان مدیریتی است، اظهار داشت:  وظیفه جامعه دانشگاهی در این مقطع مهم، تبیین شرایط کشور و تشویق مردم جهت حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای است.

 درابتدای این جلسه دکتر علی اکبری رییس دانشگاه ایلام ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)  و گرامیداشت روز دختر، به رسالت دانشگاه در نظام جمهوی اسلامی اشاره کرد و  اظهار داشت: دانشگاه وظیفه تربیت عالمان متعهد و دانشمندان در طراز نظام اسلامی را برعهده دارد و توجه به ضرورت کسب معرفت و بینش اسلامی برای دانشجویان یک ضرورت است.

رئیس دانشگاه افزود: در این راستا هماهنگی مطلوبی بین نهاد نمایندگی و مجموعه مدیریتی دانشگاه ایلام وجود دارد، که زمینه تحقق اهداف محوله را فراهم کرده است.

دکتر علی‌اکبری با ارزیابی مثبت فعالیت‌های شورای هم‌اندیشی اساتید دانشگاه، گفت:  فعالیت‌های خوب انجام شده در این شورا، نشان دهنده هماهنگی مابین مدیریت دانشگاه و نهاد نمایندگی به فعالیت‌های اساتید و دانشجویان برای تربیت دانشجو در طراز نظام اسلامی است.

رئیس دانشگاه ایلام در پایان ضمن تقدیر از زحمات مجموعه همکاران نهاد نمایندگی در دانشگاه‌های استان، ابراز امیدواری کردند که  با مشارکت همه عزیزان تصمیمات درستی برای فصل انتخابات اتخاذ گردد.

درادامه این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با بیان اینکه اقدامات و برنامه‌های انجام شده در دفاتر نهاد نمایندگی تأثیر بسزایی در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها داشته باشد، گفت: وجود ساختار متفاوت و متنوع دفاتر نهاد نمایندگی همچون: دفتر هم‌اندیشی‌، گروه‌های معارف اسلامی، ستاد عمره و عتبات، دفتر ائمه جماعات، ستاد ازدواج دانشجویی،  دبیرخانه ستاد استانی فعالیت‌های قرآنی و حضور در شورای فرهنگی دانشگاه،  زمینه تاثیرگذاری مناسب در محیط دانشگاهی و جامعه نخبگانی را فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی ضمن قدردانی از جناب آقای دکتر علی اکبری ریاست دانشگاه ایلام و دکتر شیرخانی معاون  فرهنگی و اجتماعی، همکاری و هماهنگی این عزیزان را در کسب موفقیت‌های حاصل شده نهاد نمایندگی مؤثر عنوان کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در ادامه با اشاره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در 28 خرداد  و اهمیت حضور حداکثری مردم در این عرصه و نقشی که دفاتر نهاد نمایندگی و جامعه دانشگاهی در این مقوله می‌توانند ایفا کنند، اظهار کرد:  دفتر نهاد استانی، دفاتر نهاد در دانشگاه‌های استان و کانون‌های دانشجویی با توجه به وظیفه خطیری، که در این زمینه دارند، می‌توانند علاوه بر انجام بموقع و درست برنامه‌های گسترده‌ای که از سوی ستاد مرکزی محول گردیده، با استفاده از از فضای مجازی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های رسمی در زمنیه دعوت مردم و دانشگاهیان به مشارکت حداکثری فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی، افزود: در این راستا  تاکنون حدود 30 وبینار با  حضور اساتید استانی، منطقه‌ای  و کشوری جهت اساتید و دانشجویان عزیزبرگزار گردیده است.

 

وظيفه جامعه دانشگاهي تبين شرايط خاص کشور و تشويق مردم جهت حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي راي است وظيفه جامعه دانشگاهي تبين شرايط خاص کشور و تشويق مردم جهت حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي راي است وظيفه جامعه دانشگاهي تبين شرايط خاص کشور و تشويق مردم جهت حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي راي است وظيفه جامعه دانشگاهي تبين شرايط خاص کشور و تشويق مردم جهت حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي راي است وظيفه جامعه دانشگاهي تبين شرايط خاص کشور و تشويق مردم جهت حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي راي است وظيفه جامعه دانشگاهي تبين شرايط خاص کشور و تشويق مردم جهت حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي راي است وظيفه جامعه دانشگاهي تبين شرايط خاص کشور و تشويق مردم جهت حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي راي است وظيفه جامعه دانشگاهي تبين شرايط خاص کشور و تشويق مردم جهت حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي راي است